جلوی پرداخت‌های محرمانه به مدیران را می‌گیریم

  قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مدیر دستگاه دولتی باید دور کارهای اقتصادی را خط بکشد. اگر شرکتی دارد آن را ر‌ها کند نمی‌توان هم شرکت‌داری کرد هم مدیر دولتی بود و از رانت دولت برای اداره شرکت خود و اعوان و انصارش بهره‌مند شد. لطف‌ا… فروزنده در گفت‌وگو با ‌نسیم آنلاین در خصوص عدم […]

 

قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مدیر دستگاه دولتی باید دور کارهای اقتصادی را خط بکشد. اگر شرکتی دارد آن را ر‌ها کند نمی‌توان هم شرکت‌داری کرد هم مدیر دولتی بود و از رانت دولت برای اداره شرکت خود و اعوان و انصارش بهره‌مند شد.

لطف‌ا… فروزنده در گفت‌وگو با ‌نسیم آنلاین در خصوص عدم شفاف‌سازی اقتصاد کشور در دولت یازدهم اظهار ‌کرد: یکی از معضلات مهم امروز اقتصاد کشور بی‌عدالتی در نظام پرداخت است. تمام هم و غم دولت فعلی افزایش حقوق و مزایای دولتمردان است که این رویکرد دولت آثار خطرناکی دارد.

وی افزود: این نگاه باعث شکاف طبقاتی بین کارکنان و مدیران می‌شود، در حالی که قانون به صراحت اشاره کرده که حداکثر حقوق مدیران نباید از ۷ برابر حداقل حقوق کارکنان بیش‌‌تر باشد.

معاون رییس‌جمهور سابق عنوان ‌کرد: متأسفانه پرداخت‌های ویژه و پرداخت‌هایی که به صورت محرمانه داده می‌شود، باعث شده نوعی اشرافی‌گری در پرداخت برای مدیران ایجاد شود.

فروزنده گفت: ما معتقدیم باید تمام دریافتی‌های مدیران شفاف شود و روشن و مشخص شود مدیران در برابر کاری که انجام می‌دهند چه مبلغی می‌گیرند. باید به‌ کارکنان متناسب با عملکردشان حقوق فوق‌العاده داده شود تا هم زندگی خود را تأمین کند و هم انگیزه لازم به آن‌‌ها داده شود.

قائم‌مقام سابق مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد از خصوصی‌سازی مدارس بیان‌ کرد: ما معتقدیم که باید امنیت شغلی نیرو‌ها را فراهم کرد و مخصوصاً معلمین را که نقش مؤثری در جامعه دارند مورد حمایت جدی قرار داد‌. با خصوصی‌سازی و واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی این مسأله ممکن نخواهد شد و شکاف‌های بیش‌‌تری ایجاد خواهد شد.