‌ معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی

متوسط سن ناوگان هوایی تجاری کشور ۲۷ سال است

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی، با بیان اینکه عمر ناوگان هواپیمایی تجاری در کشور ما متوسط‌ ۲۷ سال است، گفت: نیاز است‌ ناوگان هواپیمایی ما نوسازی شود اما به علت تحریم‌ها و عدم فروش هواپیما و قطعات آن به کشور، این مهم چندان محقق نشده است. ‌به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد شهبازی؛ اظهار داشت:‌ عمر ناوگان […]

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی، با بیان اینکه عمر ناوگان هواپیمایی تجاری در کشور ما متوسط‌ ۲۷ سال است، گفت: نیاز است‌ ناوگان هواپیمایی ما نوسازی شود اما به علت تحریم‌ها و عدم فروش هواپیما و قطعات آن به کشور، این مهم چندان محقق نشده است. ‌به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد شهبازی؛ اظهار داشت:‌ عمر ناوگان هوایی تجاری کشور با متوسط سن ۲۷ سال، نیاز به نوسازی دارد البته هواپیما‌ اگر فرسوده و یا دارای نقض فنی باشد به هیچ وجه اجازه پرواز نخواهد داشت‌. وی افزود: براساس سیستم تعمیر نگهداری که برای هواپیما تعریف شده است، با گذر زمان هزینه‌های تعمیر نگهداری افزایش پیدا می‌کند، اما این به معنای فرسودگی هواپیما نیست، مگر آنکه این هواپیما کاملاً از خط پرواز کنار گذاشته شود و برنامه‌های تعمیر و نگهداری آن اجرا نشود. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، با یادآوری اینکه عمر ناوگان هواپیمایی تجاری در کشور ما به صورت متوسط‌ ۲۷ سال است، گفت: به هر حال نیاز است‌ ناوگان هواپیمایی ما نوسازی شود و هواپیماهای نسل جدید وارد حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور شود، اما این مسأله سال‌‌‌هاست به علت تحریم‌ها و عدم فروش هواپیما و حتی قطعات آن به کشور، محقق نشده است. شهبازی؛ گفت: در حال‌حاضر سخت‌‌‌ترین بخش تحریم‌های غرب علیه کشورمان، در صنعت حمل‌ونقل هوایی است، کارخانه‌های سازنده هواپیما به صورت مستقیم هواپیما به ما نمی‌‌فروشند و هیچ کدام قطعات هواپیما ‌را هم به کشور ما نمی‌دهند.