رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، با اعلام آمادگی بخشخصوصی ایران برای همکاری مشترک با چین در حوزه مدیریت، اپراتوری و بهرهبرداری از بنادر وجود دارد، ایفای نقش ایران در پروژه جاده ابریشم دریایی چین را ضروری توصیف کرد. به گزارش مناقصهمزایده، مجیدرضا حریری؛ با تأکید بر اینکه باید روابط معنادار و مشخصی در […]
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، با اعلام آمادگی بخشخصوصی ایران برای همکاری مشترک با چین در حوزه مدیریت، اپراتوری و بهرهبرداری از بنادر وجود دارد، ایفای نقش ایران در پروژه جاده ابریشم دریایی چین را ضروری توصیف کرد. به گزارش مناقصهمزایده، مجیدرضا حریری؛ با تأکید بر اینکه باید روابط معنادار و مشخصی در حوزه حملونقل دریایی بین ایران و چین تعریف شود، اظهار داشت: باید بدانیم که اپراتورهای بزرگترین بنادر دنیا در حالحاضر چینیها و در بخش سیستمهای مدرن تخلیه وبارگیری و بهرهبرداری از بنادر سرآمد هستند. وی ادامه داد: بخش تکنولوژی و تجهیزات دریایی و بندری باید خود را به سطح اول بنادر دنیا برسانیم و شرایط حملونقل دریایی کشور را با توجه به نقش وِیژه این مد حملونقل بهبود بخشیم. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، با اشاره به اینکه میتوانیم با چینیها در حوزه مدیریت بنادر، اپراتوری و بهرهبرداری همکاری مشترک داشته باشیم، عنوان کرد: در حالحاضر چینیها در تعداد زیادی از بنادر مهم منطقه ایفای نقش میکنند و از نظر سختافزاری و نرمافزاری در این بنادر کار را برعهده گرفتهاند. حریری؛ با تأکید بر اینکه بهطور حتم چینیها از مسیر غربی خود به غرب آسیا و شرق اروپا متصل میشوند، خاطرنشان کرد: قطعاً باید نگاه ویژهای به پروژه جادهابریشم دریایی چینیها داشته باشیم و از ظرفیت این طرح به نحو مطلوب در حوزه حملونقل دریایی کشور استفاده کنیم. وی ادامه داد: همکاری در حوزه دریایی و بندری، همکاری چندجانبه است و باید با تعریف نقش مؤثر خود برای شرکای تجاری، در طرح چینیها نقش اثرگذاری داشته باشیم همانطور که بنادر عمان در این مسیر گام برداشتهاند و در حال ایفای نقش هستند. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه چینیها در حالحاضر به سمت بندر گوادر رفتهاند، بیان کرد: نباید دست روی دست بگذاریم و از فرصتهای پیشرو غافل شویم بلکه باید از مقاومتهای ذهنی منفی در حوزه تجاری عبور کنیم چرا که در غیر این صورت حتی بندر بصره هم در آینده در حوزه ترانزیت در مسیر شرق به غرب فعالیت بنادر ما را محدود خواهد کرد و اینگونه عقب خواهیم ماند. حریری؛ با بیان اینکه چینیها به انتقال بار از مسیر زمینی و دریایی توجه ویژه دارند، گفت: تأکید چین بر استفاده از مسیرهای متنوع است و ما نیز باید به ترکیب مسیرهای مواصلاتی در این خصوص توجه کنیم و همکاری دریایی و بندری خود را با چین بهبود بخشیم. وی افزود: چین در شرق کشور خود دارای ۴۵ بندر معتبر است و برای اتصال به اروپا میتواند از مسیر ایران استفاده کند به همین دلیل میتوان از مسیر قزاقستان و بندر آکتائو با چینیها در تعاملات تجاری همکاری مشترک داشت.
دیدگاه بسته شده است.