عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

کشف قیمت خودرو بر مبنای عرضه و تقاضا بهترین روش قیمت‌گذاری است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کشف قیمت خودرو بر مبنای عرضه و تقاضا را بهترین شیوه برای قیمت‌گذاری خودرو عنوان و بیان کرد: در تعیین قیمت خودرو باید به سمتی حرکت کرد که هم منافع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده حفظ شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی بابایی‌کارنامی؛ با تأکید بر اینکه قیمت‌گذاری دستوری باید از […]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کشف قیمت خودرو بر مبنای عرضه و تقاضا را بهترین شیوه برای قیمت‌گذاری خودرو عنوان و بیان کرد: در تعیین قیمت خودرو باید به سمتی حرکت کرد که هم منافع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده حفظ شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی بابایی‌کارنامی؛ با تأکید بر اینکه قیمت‌گذاری دستوری باید از ابتدا تا انتها زنجیره خودروسازی حذف شود، اظهار داشت: قیمت‌گذاری دستوری خودرو معنا و مفهومی نداشته و قیمت تکلیفی باید از کل زنجیره خودروسازی اعم از زنجیره تأمین، خدمات پس از فروش، عاملان فروش و… حذف شود. وی کشف قیمت خودرو بر مبنای عرضه و تقاضا را بهترین شیوه برای قیمت‌گذاری خودرو عنوان و بیان کرد: در تعیین قیمت خودرو باید به سمتی حرکت کرد که هم منافع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده حفظ شود و قطعاً قیمت‌گذاری بر مبنای عرضه و تقاضا به حفظ منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده کمک خواهد کرد. نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنده به‌عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس موافق حمایت از تولیدکننده داخلی و کالای ایرانی هستم اما با توجه به مطالبات مردم لازم است زمینه واردات خودرو نیز به میزان نیاز بازار فراهم شود. بابایی‌کارنامی؛ افزود: با حذف قیمت‌گذاری دستوری و واردات خودرو به کشور، بازار خودرو به جای حفظ منافع گروهی خاص براساس عرضه و تقاضا مدیریت خواهد شد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص عدم جبران زیاندهی خودروسازان از سوی دولت براساس ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی در حالی که ۲۱ هزار میلیارد تومان زیان انباشته طی ۹ ماه سال گذشته به ایران خودرو تحمیل شده است، اظهار داشت: خودروسازان ضمن مطالبه خود از دولت برای اجرای این قانون لازم است فرآیندهای مدیریتی خود را نیز بررسی کنند.