نائب رئیس هیأت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، دیدگاه سنتی حاکم بر بخش دولتی را مانع توسعه صنعت موتورسیکلت برشمرد. به گزارش مناقصهمزایده، حبیبا… محمودان؛ عنوان کرد: علیرغم تأکید مقامات دولتی بر استفاده از تولیدات داخل و به دنبال آن گسترش فعالیتهای واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی و پررنگ شدن نقش بخشخصوصی در توسعه صنعتی […]
نائب رئیس هیأت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، دیدگاه سنتی حاکم بر بخش دولتی را مانع توسعه صنعت موتورسیکلت برشمرد. به گزارش مناقصهمزایده، حبیبا… محمودان؛ عنوان کرد: علیرغم تأکید مقامات دولتی بر استفاده از تولیدات داخل و به دنبال آن گسترش فعالیتهای واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی و پررنگ شدن نقش بخشخصوصی در توسعه صنعتی کشور اما متأسفانه دیدگاه سنتی حاکم بر بخش دولتی کشور موجب از دست دادن فرصتها در صنعت موتورسیکلت شده است. وی با بیان اینکه یکی از وجوه توسعه صنعتی، صادرات کالاهای صنعتی است، افزود: ظرفیتهای لازم برای ورود به بازارهای جدید صادراتی از سوی صنعتگران ایجاد شده اما ریلگذاری در این مسیر نیازمند اقدامات فراحاکمیتی است. نائب رئیس هیأت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، با ابراز تأسف از اینکه بازار موتورسیکلت کشور در انحصار چینیها قرار گرفته است، تصریح کرد: سیاستگذاری در صنعت موتورسیکلت به نحوی است که اگر روزی شرکتهای چینی تمایلی به همکاری با موتورسیکلتسازان ایرانی نداشته باشند، کاری از دست بخشخصوصی ساخته نیست چراکه ساخت انجین بهعنوان حلقه مفقوده صنعت موتورسیکلت کشور در اختیار چینیهاست. محمودان؛ تأکید کرد: با توجه به اینکه توسعه صنعت موتورسیکلت مستلزم گسترش بازارهای صادراتی است هماکنون وقت آن است که با مزیتهای تولید موتورسیکلت در ایران، ترکیه و پاکستان تولید مشترک با این کشورها داشته و با صادرات موتورسیکلت به کشورهایی نظیر قزاقستان و آذربایجان و ارمنستان بازار انحصاری چین را محدود کنیم. وی همچنین ابلاغ دستورالعمل اجرایی محاسبه درصد ساخت داخل موتورسیکلت را نوعی فرافکنی از سوی ساختار حاکمیتی دانست و اذعان داشت: وزارت صمت بهتر بود به جای تدوین این دستورالعمل، تعیین گرید قطعات و میزان نوآوری موتورسیکلتهایی که سال گذشته به کشور وارد شدند را در دستور کار قرار میداد تا کالاهای غیراستانداردی که قادر به اخذ تأییدیه سازمان ملی استاندارد نیستند، بهعنوان کالا قاچاق مرجوع گردند. نائب رئیس هیأت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، با اشاره به اینکه قطعات تولید داخل هر سه ماه یکبار از سوی سازمان ملی استاندارد نمونهبرداری میشوند، یادآور شد: متأسفانه قطعات وارداتی موتورسیکلت که از چین و با استاندارد CE وارد کشور میشوند هیچگونه تطابقی با استاندارد CE اروپا ندارند. بهعنوان مثال لاستیکهای تولید داخل دارای کیفیت به مراتب بهتری نسبت به لاستیکهای متفرقه چینی که با استاندارد CE وارد کشور میشوند، هستند. محمودان؛ در پایان گفت: وزارت صمت در حالی از قطعهسازان موتورسیکلت انتظار ثبات قیمت قطعات در سال جاری را دارد که نرخ مواد اولیه داخلی هر روز در حال افزایش بوده و قیمت هیچ کالایی با توجه به تورم در کشور ثبات ندارد.
گروه خودرو- با توجه به اینکه صنعت موتورسازی در کشور بعد از خودرو را، میتوان دیگر بازوی صنعت دانست که کماکان در این حوزه نیز تولیدکنندگان موتورسیکلت نیز با مشکلات گوناگونی دستوپنجه نرم میکنند و کمکم نیز شاهد آن هستیم که موتورسازی نیز مانند صنعت خودرو در حال درجا زدن و اسیر برندهای چینی شده […]
مهدی قرهداغلی – رئیس سازمان ملی استاندارد، ارتقای ایمنی در صنعت موتورسیکلت را ضروری دانست و گفت: همه دستگاههای دخیل در تولید این محصول، باید برای کمک به جهش تولید کیفی اهتمام داشته باشند. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی اسلامپناه؛ در نشست خود با انجمن صنعت موتورسیکلت، افزود: البته تولیدکنندگان در مسیر تولید نیازمند فضایی امن، […]
نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، از جهش ۶۰ درصدی داخلیسازی در صنعت موتورسیكلت خبر داد. به گزارش خبرخودرو، حبیبا… محمودان؛ با اشاره به جهش داخلیسازی در صنعت موتورسیكلت، عنوان كرد: در گذشته تنها ۳۰ درصد قطعات موتورسیکلت از داخل تأمین میشد اما با سیاست جدیدی كه از سوی وزارت صمت اتخاذ شده […]
در حالی وزیر صمت برنامههای توسعهای صنعت خودرو را در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که با گذشت بیش از چهار دهه فعالیت صنعت موتورسیکلت در ایران، همچنان هیچ سیاست و برنامهای برای این صنعت تدوین و ارائه نشده است. دغدغهای که به دلیل فقدان مدیران متخصص در بخش حکمرانی و رهاسازی صنعت موتورسیکلت به مهمترین […]
دیدگاه بسته شده است.