شریفی‌ها، سلطان برنامه‌نویسی دنیا

برای دومین سال متوالی شریفی‌ها، سلطان برنامه‌نویسی دنیا در دهمین دوره مسابقه جهانی «آی تریپل‌ای ایکستریم» IEEEXtreme، دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف موفق شدند با پشت سر گذاشتن حدود ۲۵۰۰ تیم شرکت کننده از سراسر دنیا، برای دومین سال پیاپی رتبه اول این رقابت‌ها را از آن خود کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده از دانشگاه صنعتی شریف، IEEEXtreme […]

برای دومین سال متوالی

شریفی‌ها، سلطان برنامه‌نویسی دنیا

در دهمین دوره مسابقه جهانی «آی تریپل‌ای ایکستریم» IEEEXtreme، دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف موفق شدند با پشت سر گذاشتن حدود ۲۵۰۰ تیم شرکت کننده از سراسر دنیا، برای دومین سال پیاپی رتبه اول این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده از دانشگاه صنعتی شریف، IEEEXtreme مسابقه برنامه‌نویسی ۲۴ ساعته جهانی است که هرساله توسط انجمن IEEE برگزار می‌شود و دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری که در این انجمن عضویت دارند می‌توانند در رقابت‌های آن شرکت کنند.

دهمین دوره مسابقه جهانی IEEEXtreme، دیروز اول آبان ماه با حضور نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ تیم برگزار شد و دانشگاه صنعتی‌شریف نیز میزبان ۱۵ تیم ایرانی حاضر در این مسابقات بود.

در جریان این رقابت‌ها تیم TeamMabva متشکل از علی‌بهجتی، امین‌بهجتی و علی‌اسدی از دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف توانستند ضمن حل کردن تمام ۲۴ سؤال مطرح شده و کسب نمره کامل، برای دانشگاه و کشورشان افتخارآفرینی کنند و رتبه اول دنیا را به دست آورند.

در رتبه‌بندی اعلام شده براساس امتیاز تیم‌ها، این تیم به صورت مشترک با ۳ تیم دیگر از کشورهای سوئیس، استونی و استرالیا در رتبه اول قرار گرفته است ولی با توجه به زمان اجرای کد، در میان ۴ تیم در جایگاه دوم است.

۱۲ تیم متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف در مسابقات حضور داشتند که از این میان ۸ تیم شریفی، موفق به کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ شدند.

تیم TeamMabva رتبه اول مشترک و تیم‌های TeamSnake با عضویت علی‌زینالی، محمدروغنی و رضاسلطانی، BeheshBegoo با عضویت افروزجبل‌عاملی، ابوالفضل‌اسدی و محمدمهدی‌شکری، TeamEZGG متشکل از احسان‌پژوهشگر، سروش‌عبادیان و امیرحسین‌پویا، Kadkhoda با عضویت رضارجبعلی، علی‌ستاری جاوید و امیر صباغی، TeamSMI متشکل از سیدایمان‌حسینی‌زوارکی، محمدرضادانشورآملی و سپهرموسوی، TeamSEA با عضویت از احسان‌مختاریان، سهیل‌شیبانی و آرمین‌بهنام‌نیا و Hanger متشکل از مهدی‌قربانی، محمدرضاصمصامی، پویان‌علی‌پناهی به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های ۲۴، ۲۶، ۳۰، ۴۱، ۶۴، ۸۰ و ۸۵ شدند.

همچنین یک تیم شرکت‌کننده از دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی رتبه ۸۸ این دوره از مسابقات جهانی برنامه‌نویسی را به خود اختصاص داد.

این مسابقه، دو روز گذشته از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران آغاز شد و شرکت‌کنندگان برای حل ۲۴ مسأله که به تدریج دراختیار آن‌ها قرار می‌گرفت، ۲۴ ساعت فرصت داشتند.

مسابقات IEEEXtreme فرصت مناسبی برای تمرین مهارت کدنویسی، مدیریت زمان و منابع، حل مسأله و حفظ تمرکز برای مدت زیاد، در قالب کاری تیمی در یک رقابت معتبر جهانی است.

دهمین دوره مسابقه جهانی IEEEXtreme با تلاش شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه صنعتی‌شریف در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.

 

در دوره نهم مسابقات IEEEXtreme که سال گذشته برگزار شد، تیم TeamName متشکل از مجیدفرهادی، سعیدایلچی‌قزآن و محمداستادمحمدی از دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف توانستند رتبه اول دنیا را از آن خود کنند ولی به بهانه تحریم‌های مالی علیه ایران، جایزه آن‌ها پرداخت نشد.