اپل ادعا میکند حدود ۹۰ درصد از شارژرهای فروخته شده در آمازون تقلبی است. به گزارش ایسنا به نقل از تکتایمز، خردهفروشی آنلاین بازار محبوبی برای کسانی است که میخواهند کالاهای جدیدی را بخرند اما نمیخواهند قیمت کامل آن را بپردازند و از آنجایی که خریداری محصولات بهطور مستقیم از اپل، ممکن است گران باشد، […]
اپل ادعا میکند حدود ۹۰ درصد از شارژرهای فروخته شده در آمازون تقلبی است.
به گزارش ایسنا به نقل از تکتایمز، خردهفروشی آنلاین بازار محبوبی برای کسانی است که میخواهند کالاهای جدیدی را بخرند اما نمیخواهند قیمت کامل آن را بپردازند و از آنجایی که خریداری محصولات بهطور مستقیم از اپل، ممکن است گران باشد، ممکن است بسیاری از افراد خرید از آمازون را برای گرفتن شارژرهای گمشده یا شکسته آیفون و مکبوک خود ترجیح دهند.
اما آنچه مصرفکنندگان دریافت میکنند، ممکن است دقیقاً آن چیزی نباشد که هزینهاش را پرداختهاند. اپل ادعا میکند که حدود ۹۰ درصد از آداپتورهای برق که به عنوان شارژر واقعی اپل به بازار عرضه و در آمازون فروخته میشوند، جعلی هستند.
در نتیجه، اپل شکایتی را علیه شرکت موبایل استار (Mobile Star) به اتهام فروش شارژر و آداپتورهای جعلی تحت نام اپل و با انتشار در آمازون، ترتیب داده است. البته اپل از آمازون برای تولید اقلام تقلبی شکایت نمیکند و تنها میتواند از این جهت که اجازه تبلیغ اشتباه محصولات اپل را میدهد، شاکی باشد. در عوض اپل درخواستی علیه موبایلاستار انجام داده تا از فروش نسخههای تقلبی محصولات اپل در آینده جلوگیری کند. آمازون نیز فروش محصولات شرکت موبایلاستار را در سایت خود ممنوع کرده است.
در متن شکایت اپل آمده است: مشتریان آگاه نیستند که محصولات جعلی اپل از شرکت موبایلاستار که در آمازون موجود است، ایمنی کافی را ندارند، فاقد عایق کافی بوده و یا فاصله کافی بین مدارهای ولتاژ بالا و پایین ندارند که خطر قابل توجهی از گرمای بیش از حد، آتشسوزی و شوک الکتریکی ایجاد میکنند.
مردم اغلب با دیدن لوگوی اپل و اعتمادی که به آن دارند، اقدام به خرید محصولات میکنند. اپل نام تجاری بزرگی دارد و با استفادههای غیرقانونی این چنینی از برند خود غریبه نیست که شامل فروش گوشیهای هوشمند، تبلتها و سایر دستگاههای تقلبی میشود که در سراسر جهان به فروش میروند، با این وجود استفاده از لوگو و برند اپل، قانون کپیرایت این شرکت را نقض کرده و به همین خاطر است که اپل درخواست غرامت ۱۵۰ هزار دلاری برای نقض قانون کپیرایت و غرامت دو میلیون دلاری برای استفاده غیرمجاز از برند این شرکت کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.