پیمانکاران دیگر نسیه کار نمی‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طلب ۲۷۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران پیمانکاران دیگر نسیه کار نمی‌کنند معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های سازمان راهداری برای جابه‌جایی زائران اربعین گفت: بلیت اتوبوس برای سفر به عتبات‌عالیات در ایام اربعین حداکثر دو برابر می‌شود. به گزارش ایلنا، داوود کشاورزیان رییس سازمان راهداری […]

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طلب ۲۷۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران

پیمانکاران دیگر نسیه کار نمی‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های سازمان راهداری برای جابه‌جایی زائران اربعین گفت: بلیت اتوبوس برای سفر به عتبات‌عالیات در ایام اربعین حداکثر دو برابر می‌شود.

به گزارش ایلنا، داوود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ورود ماشین‌آلات جدید راهداری اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به ورود برندهای ماشین‌آلات راهداری داریم و معتقدم بخشی از این اشکالات به دولت برگردد.

وی با تأکید بر این‌که از فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تولید ثروت در کشور استفاده کنیم، گفت: امروز نیاز به وجود دستگاه‌های مدرن در حوزه راهداری داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سازمان راهداری نیاز به اقدامات با کیفیت دارد، گفت: از این پس با کارخانه‌هایی که با کیفیت بالا تولید دارند برای تهیه نیوجرسی راه‌ها مذاکره خواهیم کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر این‌که کارگاه‌های زیرپله‌ای تولید ثروتی برای کشور ندارند، گفت: متأسفانه تولید برخی از تجهیزات راهداری متعلق به ۶۰ سال گذشته است و شکل ظاهری آن‌ها تنها شبیه گاردریل است.

کشاورزیان ادامه داد: بیش از ۱۱ سال است که سازمان راهداری در حال نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت سرعت است و تاکنون ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف سرعت نصب شده که برخی از آن‌ها به دلیل اختلافات با پلیس کار نمی‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال حاضر قراردادی برای تأمین تجهیز ۳۵ هزار کیلومتر راه و نصب دو هزار دوربین ثبت تخلف سرعت امضا شده است، گفت: از این پس اقدامات برای نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت یکپارچه می‌شوند.

وی همچنین با بیان این‌که در کشورمان بیش از دو هزار و ۶۰۰ شرکت حمل و نقل مسافری وجود دارد، گفت: برخی از این شرکت‌ها به صورت صوری فعالیت می‌کنند.

کشاورزیان با تأکید بر این‌که برخی از شرکت‌ها اتوبوسی در اختیار ندارند، گفت: بعضی از این شرکت‌های مسافری هم روزانه به بیش از ۷ مسیر سرویس‌دهی دارند که از هر بار با یک ناو فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های مسافری گفت: با اصلاح آیین‌نامه جدید برای تأسیس شعبه شرکت‌های مسافری دیگر نیازی به ارایه اتوبوس نیست.

وی با تأکید بر این‌که در بخش شرکت‌های مسافری باید برندسازی کنیم، گفت: باید شرکت‌های مسافری در قالب برندهای معتبر ساماندهی شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که اگر شرکت‌ها کیفیت خود را به روز نکنند بازار را از دست می‌دهند، گفت: تمام شرکت‌های حمل و نقل مسافری باید در قالب چند برند معتبر فعالیت کنند.

وی همچنین درباره برنامه‌های حمل‌ونقل مسافران در ایام اربعین از طریق اتوبوس گفت: امسال ۵ هزار دستگاه اتوبوس زائران اربعین را جابه‌جا می‌کنند.

کشاورزیان با تأکید بر این‌که براساس میزان عرضه و تقاضا قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین امسال دو برابر می‌شود، اظهار داشت: زیرساخت‌های حمل و نقل مسافری در مرز مهران برای ارایه خدمات برای مسافران و زائران کافی نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که امسال برای ایام اربعین هیچ مشکلی در حوزه تأمین سوخت نخواهیم داشت گفت: یکی از وظایف ما نگهداری و بهسازی مسیرهای منتهی به مرز مهران و شلمچه است.

وی با بیان این‌که تا قبل از ایام اربعین سالن مسافری مرزی شملچه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: باید گیت‌های تردد مسافران در پایانه‌های مرزی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مرز مهران در ایام اربعین روزانه ۲۵۰ هزار مسافر و زائر از این مرز تردد می‌کنند که باید خدمات در این ایام به مسافران افزایش یابد.

کشاورزیان ادامه داد: سال گذشته ۶۲ زائران از پایانه مهران و ۳۸ درصد از پایانه شملچه و چزابه تردد کردند.

وی ادامه داد: به دلیل ترددهای یک سر خالی با توافق‌های انجام شده قیمت بلیت اتوبوس در این ایام حداکثر دو برابر می‌شود.

پیمانکاران نسیه کار نمی‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش تخصیص بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از تابستان گذشته میزان تخصیص اعتبار به سازمان راهداری ناچیز بوده و معتقدم بهترین منبع برای نگهداری راه‌ها وضع عوارض بر بنزین و گازوئیل است

وی افزود: اگر مردم این مبالغ ناچیز که پیشنهاد ما ۱۰۰ تومان عوارض بر سوخت است را بپردازند به‌طور قطع عواید مالی آن نصیب آن‌ها هم خواهد شد چرا که با بهبود وضعیت راه‌ها از استهلاک خودرو‌ها و مصرف بیش از اندازه بنزین جلوگیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: البته تاکنون دولت با پیشنهاد عوارض بر سوخت که مبلغ ۱۰۰ تومان بر بنزین و گازوئیل است موافقت نکرده است.

کشاورزیان با بیان این‌که براساس مصوبه مجلس در خصوص خدمات دولتی باید ۲۰ درصد عوارض بر گازوئیل وضع شود که ۱۰ درصد برای سازمان و ۱۰ درصد برای راه‌آهن است، گفت: سال گذشته و امسال وضع این عوارض عملیاتی نشده است.

وی با تأکید بر این‌که برای نگهداری بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر انواع راه در کشور باید ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سالانه بودجه در اختیار سازمان راهداری قرار بگیرد، گفت: از این میزان بیش از ۳ هزار میلیارد بودجه ملی و بیش از ۳ هزار میلیارد دیگر بودجه استانی است.

کشاورزیان ادامه داد: سال گذشته از این میزان ۲۰ درصدی نقدی و ۲۰ درصد از اسناد خزانه و ۲۰ درصد از یارانه قیر دریافت کردیم و امسال نیز این روند ما سال گذشته تکرار شد.

وی با بیان این‌که با اخذ عوارض بر سوخت می‌توان تا ۵ هزار میلیارد تومان از این بودجه را تهیه کرد، گفت: بدهی ما به پیمانکاران در حال افزایش است و پیمانکاران دیگر نسیه کار نمی‌کنند.

 

کشاورزیان با تأکید بر افزایش بدهی پیمانکاران گفت: امروز بدهی سازمان به پیمانکاران چیزی حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از متعلق به بدهی‌های سال گذشته است و نمی‌توانیم بیش از این به پیمانکاران فشار بیاوریم.