تولیدکنندگان لیتیوم نگران این هستند که تأخیر در صدور مجوز معدن، کمبود نیروی انسانی و تورم ممکن است توانایی آنها را برای تأمین مقدار کافی فلز کاربردی در باتری برای برآورده کردن سریع در تولید خودروهای برقی در جهان، مختل کند. تقاضا برای لیتیوم با شتابگرفتن برنامههای خودروهای الکتریکی از سوی خودروسازان بزرگ، به شدت […]
تولیدکنندگان لیتیوم نگران این هستند که تأخیر در صدور مجوز معدن، کمبود نیروی انسانی و تورم ممکن است توانایی آنها را برای تأمین مقدار کافی فلز کاربردی در باتری برای برآورده کردن سریع در تولید خودروهای برقی در جهان، مختل کند. تقاضا برای لیتیوم با شتابگرفتن برنامههای خودروهای الکتریکی از سوی خودروسازان بزرگ، به شدت افزایش یافته است و آن را از یک فلز خاص در انتقال انرژی سبز تبدیل کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، سرعتی که وسایل نقلیه الکتریکی میتوانند جایگزین موتورهای احتراق داخلی شوند، یک جنبه حیاتی برای دستیابی به اهداف انتقال انرژی سبز است. با این حال، چالشهای کنونی که تولیدکنندگان لیتیوم با آن مواجه هستند، میتواند بهطور بالقوه مانع این انتقال شود. استو کرو؛ رئیس شرکت Lake Resources، ابراز نگرانی کرد که اگر شرکتهای باتری برای تأمین منابع کافی از مواد اولیه لیتیوم تلاش کنند، ممکن است وضعیت بحرانی ایجاد شود. لیتیوم که زمانی فلزی خاص بود که عمدتاً در سرامیک و مواد دارویی مورد استفاده قرار میگرفت، اکنون یکی از فلزات پرتقاضا در جهان است که در خودروهای الکتریکی کاربرد دارد. از آنجایی که تقاضا برای لیتیوم همچنان در حال افزایش است، صنعت با پیشبینی کمبود مقابله میکند. Albemarle، بزرگترین تولیدکننده لیتیوم در جهان، به سرعت در سراسر قاره آمریکا، آسیا و استرالیا در حال رشد است. با این حال، انتظار میرود تقاضای جهانی لیتیوم در سال ۲۰۳۰ به میزان ۵۰۰ هزار تن از عرضه بیشتر شود. مشاوران مختلف و سایر تولیدکنندگان پیشبینیهای متفاوتی دارند اما همگی نسبت به کمبود احتمالی هشدار میدهند. سرعت فعلی توسعه معدن لیتیوم از الزامات برای اطمینان از عرضه جهانی کافی کمتر است. براساس گزارش رویترز، سال گذشته ۴۵ معدن لیتیوم در جهان فعال بود که ۱۱ معدن در سالجاری و هفت معدن در سال آینده افتتاح خواهند شد. این سرعت بسیار کمتر از آن چیزی است که مشاوران برای اطمینان از عرضه جهانی کافی لازم میدانند. حتی اگر معادن لیتیوم بیشتری ساخته شود، امکانات کافی برای تولید انواع تخصصی لیتیوم مورد نیاز برای باتریها وجود ندارد. مدیران خودروسازان اظهار کردند که ممکن است مجبور شوند لیتیوم با کیفیت پایینتر را بپذیرند که برد باتری خودروهای الکتریکی و عملکرد باتری را کاهش میدهد.
بزرگترین نمایشگاه خودروی چین، آینده تمام برقی را به نمایش میگذارد و البته برندهای محلی غالب هستند. به گزارش مناقصهمزایده، بزرگترین نمایشگاه خودروی چین روز پنجشنبه (۲۵ آوریل) در پکن آغاز به کار کرده و معروفترینهای خودرو، جدیدترین خودروهای الکتریکی خود را به نمایش گذاشتند که نشان میدهد چگونه بزرگترین بازار خودروی جهان در حالحاضر […]
ممکن است مفهوم شارژ بیسیم تلفن همراه برای همگان آشنا باشد اما اینکه بتوان ماشین الکتریکی را نیز به صورت بیسیم شارژ کرد، چطور؟ به نظر میرسد که این مفهوم آنقدرها هم دور از ذهن نباشد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از دیجیتالترندز، فرانتس فون هولزاوزن (Franz von Holzhausen)، طراح ارشد تسلا، در ویدیویی با […]
نیسانموتور اعلام کرد که خودروهای برقی تولید شده چین را در سراسر جهان به فروش خواهد رساند، زیرا قراردادی با دانشگاه برتر این کشور برای استفاده از منابع محلی برای تسریع تحقیق و توسعه در زمینه الکتریکیسازی منعقد کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، ماساشی ماتسویاما؛ معاون نیسانموتور و رئیس شرکت خودروسازی نیسان چین، به خبرنگاران […]
دیدگاه بسته شده است.