رأی ١١١١نفری به گرانی طلا

  تازه‌‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که علی‌رغم کاهش قیمت طلا، سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی همچنان نسبت به افزایش قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده امیدوار هستند. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه‌‌ترین نظرسنجی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی حاکی است که روند صعودی قیمت طلا در هفته آینده نیز […]

 

تازه‌‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که علی‌رغم کاهش قیمت طلا، سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی همچنان نسبت به افزایش قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده امیدوار هستند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه‌‌ترین نظرسنجی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی حاکی است که روند صعودی قیمت طلا در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و سایر کشورهای بزرگ موجب شده است تا قیمت جهانی طلا بار دیگر با کاهش روبه‌رو شود.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز ۱۴۲۸ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۱۱ نفر یا ۷۸ درصد پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت طلا با افزایش روبه‌رو خواهد شد. هفته گذشته نیز ۷۱ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

در همین حال ۲۱۲ نفر معادل ۱۵ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا با کاهش همراه خواهد شد و ۱۰۵ نفر معادل ۷ درصد نیز گفته‌اند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

از ۳۴ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۸ نفر در نظرسنجی این هفته شرکت کرده‌اند که از این تعداد نیز ۱۰ نفر معادل ۵۶ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رأی داده‌اند.

۵ کارشناس ارشد اقتصادی معادل ۲۸ درصد نیز اعلام کرده‌اند که قیمت طلا طی هفته آینده کاهش خواهد یافت و ۳ نفر معادل ۱۷ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

بسیاری از فعالان بازار طلا بر این باورند که سطح حمایتی این فلز زرد در شرایط کنونی ۱۲۰۰ دلار خواهد بود. هنوز برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا احتمالاً با افزایش بیش‌تری روبه‌رو خواهد شد و می‌تواند رکوردهای جدیدی را در سال ۲۰۱۶ میلادی ثبت کند.

البته انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و تقویت ارزش دلار می‌تواند مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا باشد. طلا بهترین عملکرد قیمتی را در بین سایر دارایی‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی داشته است. قیمت طلا در ماه ژانویه با بیش‌ترین افزایش در یک سال اخیر روبه‌رو شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز تأکید کرده‌اند که در صورت افت قیمت طلا در کوتاه‌مدت فرصت مناسبی برای خرید فراهم خواهد شد.