بمباران مواضع داعش در بعشیقه توسط ترکیه

    در پی این‌که نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: ارتش ترکیه به حمایت توپخانه‌ای از نیروهای پیشمرگ در بعشیقه پرداخته و با تانک و موشک‌های هاوتزر به کمک آن‌ها خواهد رفت، بغداد و نیروهای پیشمرگ به‌طور کامل مشارکت ترکیه را در این عملیات تکذیب کردند.به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز […]

    در پی این‌که نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: ارتش ترکیه به حمایت توپخانه‌ای از نیروهای پیشمرگ در بعشیقه پرداخته و با تانک و موشک‌های هاوتزر به کمک آن‌ها خواهد رفت، بغداد و نیروهای پیشمرگ به‌طور کامل مشارکت ترکیه را در این عملیات تکذیب کردند.به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، بن‌علی‌ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه اظهار داشت: توپخانه ترکیه مقرهای داعش در شهر بعشیقه در نزدیکی موصل در شمال عراق را بعد از درخواست نیروهای پیشمرگ کرد بمباران کرد.

ییلدیریم قبلاً نیز گفته بود که جنگنده‌های ترکیه در عملیات هوایی ائتلاف شرکت کرده‌اند و رجب‌طیب‌اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه نیز تأکید کرده بود که کشورش در عملیات موصل شرکت خواهد کرد.

سی‌ان‌ان ترک به نقل از ییلدیریم گزارش داد، نیروهای پیشمرگ که برای آزادسازی منطقه بعشیقه در حال انجام عملیات هستند از ما درخواست کمک کردند از این رو تانک‌های ما و سلاح‌های توپخانه‌ای ما به آن‌ها کمک خواهند کرد.

آنکارا می‌گوید، حدود ۷۰۰ سرباز ترکیه‌ای نیروهای عراقی را در پایگاه بعشیقه برای جنگ با داعش آموزش داده‌اند.

این در حالی است که منابع کرد به شبکه المیادین گفتند: ما هیچ اطلاعی درباره بمباران توپخانه‌ای ترکیه در بعشیقه نداریم و احتمالاً تحرک ارتش ترکیه به صورت انفرادی و به دلیل تهدیداتی است که مشاهده کرده است.

 

نیروهای پیشمرگ نیز دیروز به‌طور رسمی هر گونه درخواست از ترکیه برای انجام حمله توپخانه‌ای علیه مواضع داعش در بعشیقه را تکذیب کردند. پیشمرگ‌‌ها هر گونه همکاری با ترکیه را رد کردند.