رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد بودیم دخالتهای غیرعلمی و غیرمنطقی دولت، کار ساده تولید و عرضه خودرو را پیچیده کرد و موجب نارضایتی مردم شد، از وزیر صمت خواست برای ورود خودرو با ارز با منشأ خارجی هماهنگیهای لازم را با بانکمرکزی انجام دهد. به […]
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد بودیم دخالتهای غیرعلمی و غیرمنطقی دولت، کار ساده تولید و عرضه خودرو را پیچیده کرد و موجب نارضایتی مردم شد، از وزیر صمت خواست برای ورود خودرو با ارز با منشأ خارجی هماهنگیهای لازم را با بانکمرکزی انجام دهد. به گزارش مناقصهمزایده، عزتا… اکبریتالارپشتی؛ در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، با تأکید بر ضرورت تدوین استراتژی توسعه صنعتی کشور، گفت: ترسیم نقشهراه توسعه و جهتگیری اقتصادی کشور در حوزههای مختلف اعم از صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی، متناسب با اقتضائات کلان اقتصادی در حوزههای مختلف بودجهای، ارزی، تجاری، پولی و مالی در قالب این سند ناظر بر همه فعالیتهای اقتصادی واقعی خواهد بود. وی درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: در سالهای گذشته شاهد بودیم دخالتهای غیرعلمی و غیرمنطقی دولت، کار ساده تولید و عرضه خودرو را پیچیده کرد و موجب نارضایتی مردم شد. واردات خودرو باید از طریق نظام بازار تعرفه تنظیم شود. ورود ارز با منشأ خارجی برای واردات خودرو مورد تأکید است و امیدواریم وزیر صمت با هماهنگی با بانک مرکزی این موضوع را حلوفصل کند. اکبریتالارپشتی؛ همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت صادرات مجدد در کشور تأکید کرد و گفت: بخشخصوصی میتواند در این حوزه درخشان ظاهر شود. همچنین قلب معدن، اکتشاف است. در حالی که متوسط عمق اکتشاف در کشور ۸۰ متر است، میتوان از حضور سرمایهگذاران خصوصی برای توسعه اکتشافات در عمق بهرهبرداری کرد. همچنین خامفروشی محصولات معدنی کاری عبث و خسران بار است و باید گفت؛ سیاستهای اجرا شده تاکنون در حوزه معادن ناکارآمد و دور از انتظار مجلس بوده است. وی با بیان اینکه حضور حداکثری شرکتهای دانشبنیان در تولید در همه رشتههای صنعتی موجب رشد صادرات محصولات دانشبنیان و صنایع پیشرفته خواهد شد که در حالحاضر فقط سهم نیمدرصدی از صادرات را در اختیار دارند، اظهار کرد: یکی از راهکارهای رفع ناترازی انرژی در کشور، استفاده از توان و قابلیت بخشخصوصی است. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر میرسد جریانی مشکوک و هوشمند به دنبال خنثی کردن سرعت حرکت دولت است. بهعنوان نمونه، در یکی از شهرهای کشور یک سرمایهگذار بخشخصوصی در حالی که دهها میلیارد تومان برای پروژهای هزینه کرده و به دستور استاندار پروژه آماده بهرهبرداری بود، اما بازرسی آن استان فقط با ایما و اشاره اجازه نمیداد کار انجام شود.
گروه خودرو – واردات خودرو در سالجاری به گفته کارشناسان و آمارها، به کمترین حالت خود رسیده که همین موضوع باعث شده در حوزه واردات خودرو، هم واردکنندگان و هم مصرفکنندگان خودروهای خارجی را در سردرگمی فرو ببرد. اما علت این سردرگمی چه مسئلهای است که با گذشت نیمی از سال همچنان ادامه دارد و […]
گروه خودرو – با در نظر گرفتن اینکه پس از سالها ممنوعیت در امر واردات خودرو، سه سال گذشته این ممنوعیت پایان یافت و قرار شد سالانه بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، اما با توجه به آمار واردات خودرو، طی دو سال اخیر و نیمه سالجاری خبر از آن میدهد که این […]
در حالی که گمرک همچنان با تعرفههای سال گذشته عوارض خودروهای وارداتی را محاسبه میکند، وزیر صمت در نامهای صریح به معاون حقوقی رئیسجمهور، این رویه را مغایر مصوبه دولت خوانده و دستور اعمال تعرفههای ۱۴۰۴ را صادر کرده است. به گزارش ایسنا، بر این اساس کشمکش بر سر تعرفه واردات خودرو بالا گرفته و […]
تغییرات مکرر تعرفه واردات خودرو، نشانهای از بیثباتی سیاستگذاری اقتصادی است؛ وضعیتی که بازار، واردکنندگان و مصرفکنندگان را در بلاتکلیفی فرو برده است. به گزارش مهر، در سال ۱۴۰۳، حقوق ورودی خودروهای وارداتی بسته به نوع و حجم موتور آنها، از چهار درصد برای خودروهای برقی تا ۱۳۵ درصد برای خودروهای بنزینی با حجم موتور […]
دیدگاه بسته شده است.