تعدیل صورت‌حساب‌های گاز

عضو کمیسیون انرژی مجلس، از تعدیل صورت‌حساب‌های گاز مردم خبر داد و تأکید کرد که این کار بنا بر پیگیری‌های مردم و شکایت آن‌‌ها از قیمت بالای گاز در سال گذشته جواب داده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، فریدون عباسی؛ اشاره به پیگیری‌های مجلس درباره مشترکین خوش‌مصرف گاز، اظهار کرد: براساس مصوبات، دولت می‌بایست تعرفه‌های جدید […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس، از تعدیل صورت‌حساب‌های گاز مردم خبر داد و تأکید کرد که این کار بنا بر پیگیری‌های مردم و شکایت آن‌‌ها از قیمت بالای گاز در سال گذشته جواب داده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، فریدون عباسی؛ اشاره به پیگیری‌های مجلس درباره مشترکین خوش‌مصرف گاز، اظهار کرد: براساس مصوبات، دولت می‌بایست تعرفه‌های جدید را برای حامل‌های انرژی اعمال کند و از این‌رو در قبض دریافتی باید بر مبنای اقلیم محاسبه صورت می‌گرفت. وی با بیان اینکه مردم یکباره عدد‌های بالایی را دریافت کردند و آمادگی لازم را نیز برای اعمال صرفه‌جویی نداشتند، گفت: اطلاع‌رسانی به‌موقع از سوی دولت برای مردم صورت نگرفته بود. عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطرنشان کرد: از طرفی مردم وسایلی استفاده می‌کنند که وسایل گرمایش خانگی در زمستان استاندارد روز را نداشته و مدتی طول می‌کشد تا این تجهیزات با قیمت‌های جدید تطبیق داده شود؛ خاصه زمانی که شاهد ناترازی باشیم که تولید و مصرف ما با هم سازگار نباشد. عباسی؛ ادامه داد: مردم اعتراضاتی داشته که باید بررسی شود و نرم‌افزار‌های لازم نیز در این زمینه نوشته شود تا مشخص گردد اشتباه چگونه صورت‌گرفته و از این‌رو با دولت جلساتی برگزار کردیم تا فرمول تا تصحیح شود و امسال وضعیت بهتری را در حوزه گاز در زمستان داشته باشیم.

مردم بستانکار دولت هستند

وحید گودرزی؛ کارشناس ارشد تعرفه‌های گازرسانی شرکت گاز، گفت: دامنه مصرف به‌گونه‌ای درج شده بود که پله‌ها به‌صورت ۷۵تایی طی می‌شد و مشترک با مدیریت مصرف می‌توانست به پله‌های بالاتر حرکت کند. وی افزود: مشترکین سال سردی را پشت سر گذاشتند و صرفاً نمی‌توانستند مدیریت مصرف را اجرایی کنند، ولی براساس جلساتی که در مجلس گذاشتیم، قرار شد این دامنه مصرف را قدری بازتر نماییم و این تکلیف به دولت ابلاغ شد تا حتماً الگوی مصرف ارائه گردد و لذا امسال دامنه به‌گونه‌ای طراحی شد که اگر کسی سال گذشته در پله۸ قرار داشت، امسال به پله ۱۲ رفته است و قطعاً رقم پرداختی او کمتر از سال گذشته می‌باشد. گودرزی این رویه را صرفاً به دلیل اقلیم و آب‌وهوا دانست و ادامه داد: به عبارتی تعرفه عوض نمی‌شود و پله یک تا ۱۲ همانی است که سال گذشته نیز در نظر گرفته بودیم؛ ولی دامنه و الگوی مصرف تغییر کرده است. وی افزود: تغییر الگو و دامنه به‌صورت اتوماتیک باعث می‌شود مشترکین در پله‌های عقب‌تری قرار گیرند و بیشتر به الگو نزدیک شوند و همه این مسائل نیز ثمره بحث و بررسی‌هایی بود که در مجلس انجام دادیم و تلاش کردیم تأکیدات آن‌‌ها را اجرایی نماییم و رعایت حال مشترکین نیز صورت گیرد. گودرزی؛ گفت: دولت مکلف است صورت‌حساب‌های بخش خانگی را از ابتدای سال تعدیل کند؛ یعنی صورت‌حساب‌های دریافتی تعدیل شده و در سیستم نیز اعمال شده است و همگی مبلغ بستانکاری را در قبوض خود خواهند دید.