پوشش ۱۱ میلیون نفر برای رفع «فقرغذایی» در سال۹۶

پوشش ۱۱ میلیون نفر برای رفع «فقرغذایی» در سال۹۶ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جامعه‌ای که صدای فقرا شنیده نشود، فقر روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود. معمولاً در جامعه مجالی برای شنیدن صدای فقرا نیست. به گزارش ایلنا، علی‌ربیعی در همایش «رفاه اجتماعی، نگاهی به گذشته و چشم‌انداز آینده» که در مجموعه فرهنگی تلاش […]

پوشش ۱۱ میلیون نفر برای رفع «فقرغذایی» در سال۹۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جامعه‌ای که صدای فقرا شنیده نشود، فقر روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود. معمولاً در جامعه مجالی برای شنیدن صدای فقرا نیست.

به گزارش ایلنا، علی‌ربیعی در همایش «رفاه اجتماعی، نگاهی به گذشته و چشم‌انداز آینده» که در مجموعه فرهنگی تلاش در حال برگزاری است اظهار کرد: این‌که دانشمان را به نحوی در اختیار دیگران قرار دهیم و از دانش آن‌‌ها استفاده کنیم را در درجه اول مدنظر داشتیم و هیچ چیزی بهتر از دستاورد‌های تجربی برای کشورهایی که مسایل شبیه به هم داریم ارزشمند نیست و به همین خاطر امروز از سفرای چندکشور در این همایش دعوت کرده‌ایم.

وی افزود: به اشتراک گذاشتن این تجارب عملی در زمینه رفاه اجتماعی و مقابله با فقر با کشورهایی که ساختار و مسایل اجتماعی شبیه به هم داریم حایز اهمیت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که شورای عالی رفاه به عنوان نهاد مقابله با فقر ایجاد شده و بنده دبیر آن هستم گفت: رابطه فقر کشور‌‌ها و ناامنی جهانی را باید مورد توجه قرارداد، یک فرد و یک گروه می‌تواند امنیت یک کشور را تهدید کند. آسیب‌پذیری قدرت‌های بزرگ و سطح ناامنی در جوامع آن‌‌ها با یک فرد و گروه اجتماعی گره خورده است که حادثه ۱۱ سپتامبر را می‌توان به عنوان نمونه ذکر کرد.

ربیعی با بیان این‌که برای کاهش فقر در کشور چندموضوع را در ۳ سال اخیر دنبال کردیم که ایجاد تمهیدات ساختاری و نهادی برای شنیدن صدای فقرا اولین راهکارست گفت: در جامعه‌ای که صدای فقرا شنیده نشود فقر روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود. معمولاً در جامعه مجالی برای شنیدن صدای فقرا نیست، تریبون‌‌ها آماده شنیدن صدای آن‌‌ها نیستند و رسانه‌ها شیوه انتقال صدای فقرا را به درستی نمی‌دانند.

 

وی گام دوم برای کاهش فقر را سیاست‌گذاری‌های مربوط به فقر دانست و گفت: معتقدم امروز تغییر و دستکاری سیاست‌های توسعه به مفهوم ارتقای زندگی فقرا مورد نیاز است و نیازمند توسعه به مثابه ایجاد فرصت‌های برابر برای همگان هستیم. در واقع ما به عنوان گام دوم، برنامه‌ریزی و سیاست گذاری معطوف به فقرا را مدنظر قراردادیم.