سونوگرافی وسیله‌ کسب درآمد برای متخصصان زنان نیست

سونوگرافی وسیله‌ کسب درآمد برای متخصصان زنان نیست دبیر انجمن رادیولوژی ایران عنوان کرد: سونوگرافی وسیله‌ کسب درآمد برای متخصصان زنان نیست و اگر متخصص زنانی با توجه به آموزه‌های محدود دوران دستیاری از سونوگرافی به عنوان وسیله کمک تشخیص استفاده می‌کند قانونا نمی‌تواند پولی از بیماران اخذ کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، وحیدکریمی، دبیر انجمن […]

سونوگرافی وسیله‌ کسب درآمد برای متخصصان زنان نیست

دبیر انجمن رادیولوژی ایران عنوان کرد: سونوگرافی وسیله‌ کسب درآمد برای متخصصان زنان نیست و اگر متخصص زنانی با توجه به آموزه‌های محدود دوران دستیاری از سونوگرافی به عنوان وسیله کمک تشخیص استفاده می‌کند قانونا نمی‌تواند پولی از بیماران اخذ کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، وحیدکریمی، دبیر انجمن رادیولوژی به مناسبت١٧ آبان روز جهانی رادیولوژی، گفت: ۵ سال قبل با توافق انجمن‌های رادیولوژی سراسر دنیا تاریخ ۸ نوامبر به عنوان روز جهانی رادیولوژی اعلام شد.۸ نوامبر روزی است که «ویلهم‌رونتگن» اشعه x را در سال ۱۸۹۵ کشف کرد.

وی افزود: هدف از اعلام روز جهانی رادیولوژی افزایش آگاهی عمومی در مورد نقش و جایگاه رادیولوژی در زنجیره بهداشتی–درمانی است.

کریمی نقش رادیولوژی در تشخیص و درمان بیماری‌های پستان را موضوع اصلی روز جهانی رادیولوژی برای امسال اعلام کرد. یادآور شد: انجمن رادیولوژی در طول سال سعی خواهد کرد با برپایی همایش‌های علمی و تهیه مطالب با مخاطب عموم جامعه نقش رادیولوژی در پیشگیری و درمان بیماری‌های پستان را اطلاع‌رسانی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: انجمن رادیولوژی ایران همزمان با روز جهانی رادیولوژی در ١٣و ١٤ آبان سمینار علمی-‌کاربردی سونوگرافی با حضور اساتید مهمان خارجی و داخلی برگزار خواهد کرد و در کنار این همایش علمی از پیشکسوتان عرصه رادیولوژی در مراسمی قدردانی به عمل خواهد آورد.

 

دبیر انجمن رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات رادیولوژی انجمن رادیولوژی خود را موظف می‌داند که به عنوان ناظر تخصصی خدمات حوزه رادیولوژی را رصد کند و با آسیب‌شناسی و ارایه نظرات مشورتی به نهادهای نظارتی وزارت بهداشت علاوه بر صیانت از حریم علمی رادیولوژی از حقوق بیماران در این حوزه پاسداری کند.