آب هرسین با ۵ میلیارد تومان زلال می‌شود

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آبفای استان کرمانشاه آب هرسین با ۵ میلیارد تومان زلال می‌شود مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: حل مشکل کدورت آب شرب هرسین در زمان بارندگی، نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم تا پایان سال تخصیص […]

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آبفای استان کرمانشاه

آب هرسین با ۵ میلیارد تومان زلال می‌شود

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: حل مشکل کدورت آب شرب هرسین در زمان بارندگی، نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم تا پایان سال تخصیص پیدا کند.

به گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، اسدا…صادقی اظهار‌کرد: حل مشکل کدر شدن آب سراب هرسین در زمان بارندگی که آب شرب مردم این شهر را تأمین می‌کند، نیازمند تهیه، نصب و راه‌اندازی یک پکیج پیشرفته کدورت‌زدایی است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تهیه و راه‌اندازی این پکیج را حدود ۵ میلیارد تومان اعلام کرد که باید با همکاری مسؤولین استان و وزارت نیرو تأمین شود.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان این‌که برای تأمین این اعتبار پیگیری زیادی از سوی مسؤولین استان، نمایندگان مجلس و … صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال شاهد تخصیص این اعتبار و حل مشکل آب شرب هرسین در زمان بارندگی باشیم.

وی افزود: این پکیج کدورت‌زدایی آماده است و نصب و کارهای جانبی آن زمان چندانی نیاز ندارد و به محض این‌که اعتبار آن تأمین شود، در زمانی کوتاه راه‌اندازی خواهد شد.

صادقی خاطرنشان‌کرد: سیستم‌های مختلفی را برای کدروت‌زدایی از آب بررسی کردیم که این سیستم از همه آن‌ها بهتر بود.

وی گفت: تهیه این سیستم اولویت اول شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری است.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه این طرح را راه‌حلی کوتاه‌مدت برای آب شرب هرسین دانست و تصریح‌کرد: برای بلندمدت و با توجه به رشد جمعیت، طرح آبرسانی بلندمدت به هرسین در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای می‌باشد که قرار است از طریق احداث سد، حفاری چاه و … صورت گیرد.

صادقی با اشاره به کدورت چند روزه آب شرب هرسین در بارندگی‌های سال گذشته، عنوان‌کرد: البته این کدورت با تلاش‌هایی که صورت گرفت منجر به یک مورد بیماری ناشی از آب نشد و نیاز مردم با آبرسانی سیار و آب‌های بسته‌بندی شده تأمین شد.

 

وی تصریح‌کرد: در برخی از شهرهای دیگر مانند کرند، جوانرود و … نیز گاهی کدورت لحظه‌ای در آب رخ می‌دهد، اما با امکانات موجود حل می‌شود و نیازمند چنین تجهیزاتی نیست.