گروه خودرو- نهضت برقیسازی حملونقل شهر تهران، با توافق وزارت صمت و شهرداری تهران آغاز شد و وزیر صمت در این نشست پیشبینی کرد که تا پایان سال شاهد حضور ۲۰۰ هزار موتور و ۵۰ هزار خودروی برقی در شهر تهران باشیم. به گزارش مناقصهمزایده، دومین جلسه برقی کردن حملونقل شهر تهران با حضور عباس […]
گروه خودرو- نهضت برقیسازی حملونقل شهر تهران، با توافق وزارت صمت و شهرداری تهران آغاز شد و وزیر صمت در این نشست پیشبینی کرد که تا پایان سال شاهد حضور ۲۰۰ هزار موتور و ۵۰ هزار خودروی برقی در شهر تهران باشیم. به گزارش مناقصهمزایده، دومین جلسه برقی کردن حملونقل شهر تهران با حضور عباس علیآبادی؛ وزیر صنعت،معدنوتجارت و علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و معاونان وزارت صمت و شهرداری تهران در محل این وزارتخانه برگزار شد. علیآبادی؛ با بیان اینکه حملونقل برقی کشور یکی از اولویتهای اصلی وزارت صمت در دوره جدید خواهد بود، گفت: در وزارتخانه از همان روزهای ابتدایی به همکارانمان اعلام کردیم تا یک برنامه جامع و دقیقی را درباره طرح حملونقل برقی آماده و شهر تهران را بهعنوان شهر پایلوت (نمونه) این امر مشخص کردیم. وی ادامه داد: از امروز میتوانیم با قدرت اعلام کنیم که نهضت برقیسازی حملونقل تهران آغاز شده و در همین راستا با همکاری شهرداری تهران، وزارتخانههای کشور، نفت و نیرو برنامه داریم تا پایان سال شاهد حضور ۲۰۰هزار موتورسیکلت و ۵۰ هزار خودروی برقی در شهر تهران باشیم. وزیر صمت، با بیان اینکه برقیسازی خودرو برای شرکتها جذابیت سرمایهگذاری دارد، افزود: طبق توافقاتی که در این جلسه انجام شده، قرار است در سطح تهران پنجهزار ایستگاه شارژ سریع و کند برای شارژ خودروهای برقی نصب و راهاندازی و در مرحله نخست با همراهی شهرداری تهران ۵۰ هزار تاکسی تهران برقی شود. وی همچنین ارائه کارت نیرو (دریافت برق) بهجای کارت سوخت توسط وزارت نفت به رانندگان خودروهای برقی را یکی از پیشنهادهای اصلی این طرح دانست و تصریحکرد: در جلسهای که در آینده بین چهار وزارتخانه صمت، نفت، نیرو و کشور با شهرداری تهران برگزار میشود، عملیات اجرایی طرح برقیسازی شهر تهران آغاز خواهد شد. علیآبادی؛ ایجاد مشوقها و تعرفههای ویژه را از جذابیتهای لازم برای سوق دادن خودروسازان و مردم برای واردات خودروهای برقی دانست و یادآور شد: خودروسازان با تعرفههای ویژه میتوانند از امروز به سمت واردات خودروهای برقی سوق پیدا کنند که در ادامه با حمایت وزارت صمت باید به سمت تولید خودروها برقی حرکت کنند. وی تأکید کرد: امروز مصمم هستیم تا حملونقل شهر تهران را برقی کنیم و برای این امر تا زمانی که زیرساختهای برقیسازی مهیا شود، همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در راستای صرفهجویی و محیطزیستی پاک گام برداریم و شاهد واقعیت بخشی به رؤیای تهران پاک باشیم. وزیر صمت، تولید خودروی برقی را یکی از اولویتهای اصلی نظام در جهت آبادانی کشور برشمرد و خاطرنشانکرد: از امروز با همکاری خودروسازان و ارادهای که در سازمان استاندارد ایجاد شده و با حمایتهای ویژه وزارت صمت، در راستای خودروهای برقی گامهای محکم و بلندی برخواهیم داشت و در همین راستا معاونت حملونقل وزارتخانه فراخوانی را بهمنظور حضور خودروسازان در این طرح را صادر خواهد کرد.
پیشبینی ۲۰۰ هزار موتورسیکلت و نوسازی تاکسیرانی تهران با ۵۰ هزار خودروی برقی
علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران هم، در این جلسه با بیان اینکه قرار شده تا با وزیر صمت دست به دست هم بدهیم و تهران را برقی کنیم، گفت: اگر بتوانیم طبق برنامهریزیهای که شده ۵۰ هزار نوسازی تاکسی و ۲۰۰ هزار موتور برقی در شهر تهران داشته باشیم، جوانب محیطزیستی و رفاهی خوبی نصیب مردم شهر تهران خواهد شد و سرمایهگذاری در این زمینه بیشترین ارزشافزوده را برای شهرداری تهران خواهد داشت. وی ادامه داد: شهرداری تهران موافق بحث راهاندازی و نصب ایستگاههای شارژ سریع و کُند برای خودروهای برقی است و در آینده نزدیک قرارداد آن نهایی خواهد شد. شهردار تهران، تصریح کرد: پیشنهاد اولیه این است تا طرح برقیسازی شهر تهران با تمرکز بر محدوده بازار و مرکز شهر آغاز و منطقهبندی شود و در بحث واردات موتورسیکلت برقی، شهرداری آمادگی لازم را دارد تا با استفاده از تبصره ۱۸ و سایر منابع، هزینه ۱۵۰ هزار موتور برقی را حمایت کند تا دستکم (موتورهای کار) ما که نزدیک به ۱۰درصد موتورهای موجود در شهر تهران هستند، برقی و بهینه شوند.
گروه خودرو- با توجه به کمبودها در حوزه انرژی که در سالجاری حتی در زمستان نیز رخ داده است، این سؤال مطرح میشود که آیا با ورود خودروها و ناوگان حملونقل برقی چگونه میتوان توقع این را داشت که این دسته از خودروها بتوانند بازدهی مطلوبی را داشته باشند و از سوی دیگر چگونه میتوان […]
مهدی قرهداغلی- واردات خودرو به کشور با روندی کُند مواجه است و اصلاً مشخص نیست که چه تعداد خودرویی از چه برندهایی وارد کشور خواهند شد و هر روزه فقط با وعدههای گوناگونی از سوی مسئولان در این حوزه مواجه هستیم. اما سؤال اصلی اینجاست که با روند فعلی واردات خودرو، در نهایت سرانجام واردات […]
گروه خودرو- عضو هیئترئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای واردات خودروهای برقی جهت حل مسئله آلودگی هوا و ناترازی بنزین، خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محسن دهنوی؛ عضو هیئترئیسه کمیسیون تلفیق، در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: با مصوبهای که در کمیسیون […]
نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه مافیایی در عرصه واردات خودروهای برقی وجود ندارد، گفت: ارز صادراتی و دلارهای در اختیار خود مردم باید به کمک واردات خودرو بیاید تا کشور از آلودگی و مصرف سوخت بالای خودروها رها شود. به گزارش اقتصادآنلاین، حمیدرضا صالحی؛ درخصوص دلایل تمرکز وزارت صمت بر […]
دیدگاه بسته شده است.