حضور ایران در سومین سمپوزیوم جهانی استانداردسازی ارتباطات

حضور ایران در سومین سمپوزیوم جهانی استانداردسازی ارتباطات رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات به عنوان رییس هیأت ایرانی در سومین سمپوزیوم جهانی استانداردسازی در تونس شرکت کرد. به گزارش مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: سومین سمپوزیوم جهانی استانداردسازی (GSS) با حضور دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) و وزیر ارتباطات کشور […]

حضور ایران در سومین سمپوزیوم جهانی استانداردسازی ارتباطات

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات به عنوان رییس هیأت ایرانی در سومین سمپوزیوم جهانی استانداردسازی در تونس شرکت کرد.

به گزارش مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: سومین سمپوزیوم جهانی استانداردسازی (GSS) با حضور دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) و وزیر ارتباطات کشور تونس در شهر حمامه این کشور آغاز به‌کار کرد.

علی‌اصغرعمیدیان ریاست هیأت جمهوری اسلامی ایران را در این سمپوزیوم برعهده دارد.

وی در این باره گفت: در حال حاضر فناوری اطلاعات و ارتباطات محور تجارت و زندگی روزمره انسان‌ها را تشکیل می‌دهد و باید میلیارد‌‌ها شئ را به اینترنت متصل کند که این موضوع نیازمند اطمینان از امنیت ارتباطات و حفاظت از اطلاعات است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: تبیین مقررات لازم از سوی رگولاتور‌‌ها در ایجاد اعتماد مصرف‌کنندگان، شفاف‌سازی، حفاظت اطلاعات و حریم شخصی در زیرساخت‌ها و خدمات، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

 

معاون وزیر ارتباطات افزود: در سمپوزیوم جهانی استانداردسازی، ذی‌نفعان تلاش می‌کنند تا با همکاری یکدیگر، یک ساختار بین‌المللی برای ایجاد امنیت اطلاعات، حریم شخصی و اطمینان‌سازی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کنند و دستیابی به این هدف نیازمند همکاری و مشارکت رگولاتورها، صاحبان صنایع و مؤسسات استانداردسازی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.