کرمان، پیشتاز نقشه جی‌آی‌اس شهری

کرمان، پیشتاز نقشه جی‌آی‌اس شهری سرپرست اداره بهسازی و زیباسازی محیط شهرداری کرمان گفت: کرمان همگام با پایتخت، از پیشتازان طراحی اطلاعات مکانی سازمان زیباسازی بر روی نقشه جی‌آی‌اس شهری است. به گزارش‌ مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، رضامهرابی از اتمام پروژه بزرگ ممیزی اطلاعات مکانی زیرمجموعه سازمان زیباسازی […]

کرمان، پیشتاز نقشه جی‌آی‌اس شهری

سرپرست اداره بهسازی و زیباسازی محیط شهرداری کرمان گفت: کرمان همگام با پایتخت، از پیشتازان طراحی اطلاعات مکانی سازمان زیباسازی بر روی نقشه جی‌آی‌اس شهری است.

به گزارش‌ مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، رضامهرابی از اتمام پروژه بزرگ ممیزی اطلاعات مکانی زیرمجموعه سازمان زیباسازی شهرداری کرمان خبر داد و افزود: در این خصوص تعداد المان‌‌‌ها و تندیس‌های نصب شده در سطح مناطق قریب به ۸۱ مورد، تابلوهای تبلیغاتی پرتابل بزرگ ۵۰ مورد، پرتابل کوچک ۹۷ مورد، تابلوی طرح مساجد ۶ مورد، بیلبورد ۱۲۸ مورد، تلویزیون شهری ۱۲ مورد و ۱۰۰۰ مورد لمپوست بنر است.

مهرابی با بیان این که در فاز دوم ایجاد بانک اطلاعات رقومی جی‌آی‌اس زیرساختی سازمان زیباسازی، لینک اطلاعات توصیفی ممیزی با اطلاعات رقومی و برنامه‌نویسی تحت وب جهت استفاده از بانک داده گزارش شده اظهار داشت: فاز سوم طرح نیز با ایجاد بانک اطلاعات مکانی-‌زمانی سازمان زیباسازی در حال اجرا و بهره‌برداری است.

وی با اشاره به تلفیق اطلاعات مکانی مجموعه شهرداری با اطلاعات زیرساختی سازمان زیباسازی در فاز آخر طرح تأکید کرد: تهیه اطلس گویای اطلاعات زیرساختی سازمان زیباسازی به دلیل به اتمام نرسیدن سایر طرح‌ها در انتظار وارد شدن به فاز اجرایی خود است.

سرپرست اداره بهسازی و زیباسازی محیط شهرداری با اشاره به مطالعه طرح جامع زیباسازی شهر کرمان، در قالب ۴ سرفصل افزود: در این طرح مطالعاتی، آسیب‌شناسی وضع موجود، هدفگذاری، نیازسنجی و اولویت‌بندی اجرایی‌سازی نیاز‌‌‌ها تنظیم شده است.

مهرابی با بیان این که تفاوت ماهیت حجمی و هویتی عوارض و المان‌های شهری در مناطق ۴گانه خدمات شهری، به صورت جداگانه و در ارتباط با هم در قالب این ۴ سرفصل مورد بررسی قرار گرفتند ادامه داد: این مهم تنها با اجرایی‌سازی ممیزی اطلاعات مکانی-‌توصیفی که بتواند پاسخگوی طرح جامع تدوینی خود باشد، میسر است.

 

وی در پایان اظهار داشت: زیباسازی شهر همواره در بین کارشناسان مسایل شهری از دو بعد کارکردی و بصری با جنبه‌های عملکردی عناصر محیط و رنگ، فرم، ترکیب فضا، محیط و ایجاد حس رضایت شهروندی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.