گروه راهوشهرسازی -مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراهها، گفت: منطقه سوم آزادراه تهران- شمال با مشارکت چینیها ساخته خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، محمد ملازینل؛ در جمع خبرنگاران، درباره سرنوشت منطقه سوم آزادراه تهران- شمال، اظهار داشت: کار مطالعاتی منطقه۳ در حال انجام است و مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، […]
گروه راهوشهرسازی -مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراهها، گفت: منطقه سوم آزادراه تهران- شمال با مشارکت چینیها ساخته خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، محمد ملازینل؛ در جمع خبرنگاران، درباره سرنوشت منطقه سوم آزادراه تهران- شمال، اظهار داشت: کار مطالعاتی منطقه۳ در حال انجام است و مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، مهندسی منطقه۳ را برعهده بگیرد و ساخته شود. وی با اشاره به بندی در قرارداد اجرای این پروژه بین ایران و چین، گفت: در قرارداد بین ایران و چین تا ۸۰ درصد از پروژه توسط پیمانکاران و مهندسان ایرانی استفاده خواهد داشت.
مسیر رفت فاز۲ آزادراه تهران-شمال، شنبه آتی زیر بار ترافیک میرود
همچنین سعید شهسواری؛ مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال، گفت: باند اول فاز رفت آزادراه تهران – شمال، از شنبه زیر بار ترافیکی میرود؛ این آزادراه میتوانست زودتر هم بهرهبرداری شود اما مدیرعامل بنیاد تأکید داشت، وقتی زیر بارترافیک رود که کل عملیات اجرایی انجام شود و اکنون با انجام شدن اقدامات ایمنی، این بهرهبرداری صورت میگیرد. وی درباره سرعت مجاز در این مسیر، بیان کرد: طراحی مسیر برای سرعت ۱۰۰ کیلومتر انجام شده است و توانایی این میزان سرعت وجود دارد؛ اما در حالحاضر با هماهنگی پلیس راه در نواحی روباز سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر و در تونلها ۷۰ کیلومتر تعیین شده است. مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال، با بیان اینکه ساخت منطقه دو این آزادراه را طوری طراحی کردیم که امکان تردد برعکس هم در آن وجود دارد، توضیح داد: منطقه۲ در حالحاضر بهصورت جنوب به شمال است؛ اما طراحی آن طوری انجام شده که با نصف علائم و جتفنها به صورت دوطرفه، در ایام پیک و در صورت اعلام پلیس راهور میتوان محور را بهصورت برعکس و از شمال به جنوب مورد بهرهبرداری قرار داد. شهسواری؛ درباره مبلغ عوارض آزادراه تهران-شمال نیز، بیان کرد: در حالحاضر نرخ عوارض منطقه یک ۳۸ هزار تومان و تونل البرز ۵۰ هزار تومان است و نرخ عوارض منطقه دو هم در همین حدود است؛ البته بعد از افتتاح منطقه۲ و یکپارچه شدن مسیر، تمامی مبلغ عوارض باید در ابتدای محل عوارضی گرفته شود. براساس قرارداد مشارکت قرار بوده ۴۰ درصد هزینهها از محل عوارض بازگردانده شود اما تا الان نرخ عوارض، پاسخگوی هزینهها نبوده و پوشش هزینههای نگهداری را هم نمیدهد؛ البته در نهایت تمامی این هزینهها برای ایمنی مردم گرفته میشود. وی با بیان اینکه در این مدت مهمترین مشکل جاده چالوس ریزش ترانشه و بهمن بوده است، اظهار کرد: در آزادراه تهران-شمال تمام نقاطی که احتمال ریزش بهمن بود، شناسایی شد، کل نقاط مسیر ایمنسازی شده و در منقطه دو خبری از سقوط نخواهیم داشت. ایمنی این آزادراه هم درحدی است که از زمان بهرهبرداری از منطقه یک تاکنون یک تصادف منجر به فوت ثبت نشده است. مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال، درباره باند شرقی (برگشت) منطقه۲ این آزادراه نیز توضیح داد: عملیات عمرانی باند دوم در حال انجام است و ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین منابع مالی در زمان مناسب، این قابلیت را دارد که به همراه تونل البرز در بهار ۱۴۰۴ به بهرهبرداری برسد. شهسواری؛ بیان کرد: با افتتاح این مسیر از ابتدای منطقه یک آزادراه تهران-شمال، سرتقاطع همت با آزادگان تا پل زنگوله در استان مازندران مسیر آزادراهی خواهیم داشت. در ادامه، این مسیر به جاده چالوس متصل میشود و پس از عبور از سیاهبیشه و هزارچم مجدداً وارد منطقه چهار آزادراه تهران-شمال خواهیم شد. مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه تکمیل منطقه دو آزادراه تهران-شمال طول مسیر موجود را پنج کیلومتر کوتاهتر میکند، اظهار کرد: اگر کاهش سوانح رانندگی، کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان سفر را در نظر بگیریم، قطعاً عبور از آزادراه برای مردم بسیار باصرفه است. شهسواری؛ درباره سهم دولت از ساخت این آزادراه، توضیح داد: ۶۰ درصد سرمایهگذاری بنیاد از محل اراضی دولت بوده که قرار بود در اختیار بنیاد قرار گیرد، اما تا امروز یک ریال هم از این اراضی عایدی نداشتیم و تمام زمینهای واگذارشده دارای مشکلاتی هستند، برای مثال در زمینی که پردیس به ما واگذار شد، مسکن مهر ساخته شد؛ یا برخی اراضی جلگهای و جنگلی است و قرار شد زمین معوض به جای آنها بدهند اما پنج سال است که به جایی نرسیده است.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: باند شرقی مسیر منطقه۲ آزادراه تهران تا نیمه دوم شهریورماه به بهرهبرداری خواهد رسید؛ پروژهای که علاوه بر کوتاه کردن زمان و مسیر، بسیار ایمن بوده و استانداردهایی در حد استاندارد جادههای اروپایی در آن رعایت شده است. به گزارش مناقصهمزایده، حسین دهقان؛ در بازدید از باند شرقی مسیر […]
دیدگاه بسته شده است.