معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، حملونقل جادهای را اصلیترین شیوه جابهجایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور دانست و گفت: طراحی شبکه بهینه جادهای نیاز آتی حملونقل کشور است. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ ضمن اشاره به اهمیت حملونقل جادهای بهعنوان اصلیترین شیوه جابهجایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور، درخصوص پیشرفت مطالعات طراحی […]
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، حملونقل جادهای را اصلیترین شیوه جابهجایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور دانست و گفت: طراحی شبکه بهینه جادهای نیاز آتی حملونقل کشور است. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ ضمن اشاره به اهمیت حملونقل جادهای بهعنوان اصلیترین شیوه جابهجایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور، درخصوص پیشرفت مطالعات طراحی شبکه بهینه جادهای بهعنوان بخشی از فاز دوم طرح جامع حملونقل کشور، توضیحاتی ارائه کرد. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به اهمیت و جایگاه شیوه حملونقل جادهای در کشور، اظهار کرد: اکنون شیوه جادهای بیشترین سهم را در جابهجایی بار و مسافر در سطح کشور دارد. وی افزود: از سوی دیگر، شبکه جادهای اصلی و فرعی کشور، دسترسی روستاها، نقاط مرزی و دورافتادهترین مناطق را به سایر نقاط کشور از جمله مراکز استانی تأمین کرده، از منظر عدالت اجتماعی حائز اهمیت است لذا این شیوه نیازمند توجه خاص به منظور برنامهریزی دقیق و توسعه بهینه شبکه آن در راستای توسعه همهجانبه و عدالت محور است. افندیزاده؛ گفت: در این راستا، طراحی شبکه بهینه آتی حملونقل جادهای در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حملونقل کشور با همکاری سازمان راهداری و حملونقل جادهای بهعنوان متولی نگهداری این شیوه در دستور کار قرار گرفت. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، اظهار کرد: بدین منظور و با بررسی همهجانبه موضوع توسط بخشهای مختلف آن سازمان، مجموعهای متشکل از مشارکت اساتید جوان دانشگاههای شناخته شده کشور بهعنوان مشاور منتخب مطالعات طرح، برگزیده و پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و در مراحل پایانی انجام آن قرار دارد. افندیزاده؛ تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، سازمان راهداری و حملونقل جادهای اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی و پایش پیشرفت این مطالعات کرده و نمایندگان بخشهای مرتبط داخلی آن سازمان و دفتر طرح جامع و مدلهای حملونقل معاونت حملونقل در آن عضویت دارند و جلسات دورهای آن به صورت منظم تشکیل میشود. علاوه بر این، یکی از اساتید صاحب کرسی استادتمام در این عرصه، بهعنوان ناظر دانشگاهی مطالعات برگزیده شد. وی تصریح کرد: تنوع رده عملکردی در شبکه جادهای، حجم قابلتوجه و انبوه طرحهای توسعه در جدول پیوست یک قانون بودجه سنواتی کشور و ارتباط تنگاتنگ این حوزه با مباحث زیستمحیطی و پدافند غیرعامل از خصوصیات این شیوه بوده که در مطالعات بدان توجه شده است. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: در این راستا شاخصهای مختلفی ذیل موضوعات اقتصادی، ایمنی، عدالت، تابآوری شبکه و زیستمحیطی مبنای طراحی شبکه بهینه این شیوه قرار گرفته است. در فاز سوم طرح جامع حملونقل کشور، نیز این معاونت اقدام به طراحی شبکه تلفیقی بهینه حملونقل کشور کرده و با لحاظ کردن اثر رقابت و همافزایی شیوههای مختلف، شبکه نهایی و برتر حملونقل کشور را ارائه خواهد کرد.
دیدگاه بسته شده است.