هوشمندسازی شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی ناوگان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، اعلام کرد که لازم است هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی‌های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شورای سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به ریاست معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، اعلام کرد که لازم است هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی‌های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شورای سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به ریاست معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان تاکسیرانی، ناظر شورای اسلامی شهر تهران در این سازمان و مشاور حقوقی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای بررسی عملکرد مالی سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد. جلال بهرامی؛ در نشست شورای سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اعلام اینکه سبک و سیاق حسابرسی در مجموعه مدیریت شهری تغییر کرده و با سختگیری بیشتری انجام می‌شود، گفت: همه سازمان‌ها و شرکت‌ها باید امور مالی خود را با این نگاه جدید همسو کنند و پیش از آنکه مؤسسات حسابرسی و شورای شهر به مباحث ورود کنند، خود سازمان‌ها و شرکت‌ها موضوعات مربوط به حسابرسی را با دقت و شفافیت، به‌روز و آماده کنند تا هر لحظه که لازم شد به مراجع مربوطه ارائه نمایند. جلال بهرامی؛ با تأکید بر اینکه مالیات، مبحث مهمی است که همواره باید در دستور کار سازمان‌ها و شرکت‌ها باشد و گزارش‌های لازم در این خصوص هر هفته به‌روز شود، از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خواست تا در مدت سه ماه، موضوع مالیات و حسابرسی مربوط به آن را آماده و ارائه کند. وی با اشاره به لزوم اینکه هیأت عامل، هیأت مدیره و مدیرعامل باید مطابق اساسنامه سازمان و شرکت خود عمل کنند و نباید هیچ اقدامی خارج از مفاد اساسنامه خود انجام دهند، اظهار کرد: مصوبات هیأت‌مدیره‌ها باید براساس اساسنامه و در چارچوب قوانین بالادستی باشد و بخشنامه‌های ابلاغی نمی‌توانند مغایر اساسنامه، چیزی را تحمیل کنند. بهرامی؛ با بیان این‌که دوگانگی‌‌ها و تعارض‌های موجود بین اساسنامه‌ها و بخش‌نامه‌ها باید رفع شود تا موضوعات به هیأت تخلفات اداری یا دستگاه قضایی کشیده نشود، تصریح کرد: برای هم‌افزایی بیشتر، لازم است طرح‌های حمل‌ونقلی در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان تاکسیرانی، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت بهره‌برداری مترو و سایر نهادهای مرتبط به منظور اجرای مدیریت حمل‌ونقل مسافر به‌ صورت یکپارچه و هماهنگ، امکان‌سنجی شود و در این میان، انتظار داریم هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی به موازات نوسازی و توسعه تاکسی‌های ناوگان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. در ادامه این جلسه، هر یک از اعضای هیأت عامل، نظرات خود را درخصوص مسائل مختلف، مطرح کردند و سپس، مهدی وحدت‌کار؛ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان و همچنین، عملکرد هیأت عامل در سال گذشته و نیز برنامه‌های آتی سازمان، ارائه کرد. بنابر اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ در جلسه شورای مذکور، نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان تاکسیرانی در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ضمن قرائت گزارش صورت‌های مالی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی این شرکت را در سال مالی ۱۴۰۱ «منصفانه (مطلوب)» ارزیابی کرد و پس از ارائه گزارش عملکرد هیأت عامل سازمان تاکسیرانی، ابراهیم باقی، مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، برخی موضوعات حسابرسی و مالی و ضرورت اصلاح و بروزرسانی بعضی از فرآیندهای مالی سازمان تاکسیرانی را تبیین و آمادگی اداره کل مذکور را برای ارائه مشاوره و مساعدت در مورد موضوعات مطروحه اعلام کرد.