«اقدام و عمل» به معنای شعار ندادن و ر‌‌ها نکردن امور از سوی دولت است

عضو اتاق بازرگانی «اقدام و عمل» به معنای شعار ندادن و ر‌‌ها نکردن امور از سوی دولت است فرهادفزونی گفت: باید میزان سرمایه‌گذاری چه سرمایه‌گذاری داخلی و چه سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یابد که این مسأله فقط متأثر از اتفاقات اقتصادی نیست بلکه اتفاقات و مشکلات سیاسی داخلی کشور نیز بر روی آن تأثیر خواهد داشت. […]

عضو اتاق بازرگانی

«اقدام و عمل» به معنای شعار ندادن و ر‌‌ها نکردن امور از سوی دولت است

فرهادفزونی گفت: باید میزان سرمایه‌گذاری چه سرمایه‌گذاری داخلی و چه سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یابد که این مسأله فقط متأثر از اتفاقات اقتصادی نیست بلکه اتفاقات و مشکلات سیاسی داخلی کشور نیز بر روی آن تأثیر خواهد داشت.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری ایران در سال ۹۴ به تراز گفت: این شاخص معیاری برای بیان رابطه بین واردات و صادرات در یک کشور است در واقع میزان واردات ‌و صادرات یک کشور که اثرات مستقیمی بر اقتصاد آن کشور می‌گذارد را با تراز تجاری می‌سنجند.

وی افزود: افزایش تولید سبب می‌شود که اولاً صادرات ما افزایش پیدا کرده و ثانیاً نیاز ما به وارد کردن برخی از کالا‌های وارداتی کاهش پیدا کند. در واقع مثبت بودن تولید کشور منجر به مثبت شدن تراز جهانی می‌شود که این روند نشان از وجود یک روند و سیر مطلوب اقتصادی دارد که می‌تواند در زمان لازم نیز اثرات خوب دیگری نیز را به همراه داشته باشد.

این فعال اقتصادی ضمن تأکید بر افزایش سرمایه‌گذاری اظهارکرد: باید میزان سرمایه‌گذاری چه سرمایه‌گذاری داخلی و چه سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یابد که این مسأله فقط متأثر از اتفاقات اقتصادی نیست بلکه اتفاقات و مشکلات سیاسی داخلی کشور نیز بر روی آن تأثیر خواهد داشت. میزان سرمایه‌گذاری در کشور چه از داخل و یا خارج از کشور تا حد زیادی متأثر از مسایل سیاسی داخل کشور است، لذا باید قوانینی که مخل این روند سیاسی است را حل کرده و با توجه به فرامین مقام‌معظم‌رهبری سعی در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

این عضو اتاق بازرگانی ضمن تأکید بر درون‌زایی و برون‌نگری اقتصاد ایران درباره سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطرنشان‌ کرد: به نظر می‌رسد وجه دوم شعار امسال بسیار مهم‌تر از وجه اول است، چرا که اقدام و عمل یعنی صرفاً صحبت نکرده و کار‌‌ها را ر‌‌ها نکنیم.

فزونی درباره تأثیر مثبت شدن تراز جهانی بر رکود اقتصادی گفت: این موضوع باعث امیدوار شدن سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌شود چرا که نشان دهنده روند مثبت تولید و رو به رشد بودن اقتصاد است.

 

وی در خاتمه ضمن توصیه به دولت برای تسهیل اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی، خاطرنشان ‌کرد: مشکلات بانکی کشور باید حل شده و با کاهش بهره بانکی و تک‌نرخی شدن نرخ ارز راه ورود سرمایه‌گذاران هموار شد.