مدیرعامل شرکت راهآهن، گفت: اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه بایستی فقط در بند «الف» برنامه ششم توسعه به شرکت راهآهن پرداخت میکرد، مجموعاً بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده که یک ریال آن پرداخت نشده و این حق تمام شبکه ریلی است. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمیعاد صالحی؛ افزود: پیششرط افزایش عملکرد راهآهن در […]
مدیرعامل شرکت راهآهن، گفت: اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه بایستی فقط در بند «الف» برنامه ششم توسعه به شرکت راهآهن پرداخت میکرد، مجموعاً بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده که یک ریال آن پرداخت نشده و این حق تمام شبکه ریلی است. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمیعاد صالحی؛ افزود: پیششرط افزایش عملکرد راهآهن در بخش باری و مسافری، رعایت ایمنی است. صالحی؛ خاطرنشان کرد: شرکت راهآهن با توجه به قدمت زیاد خود نیاز به فناوری و تغییر رویکرد کاری از فضای سنتی به نوین در حوزه عملیات دارد و لازمه این تغییر بزرگ، حرکت تدریجی و گامبهگام است تا بتوان در مسیری نوین حرکت کرد. وی با اشاره به برخی از ناکارآمدیهای مسؤولین قبلی این مجموعه، گفت: متأسفانه روالی پایهریزی شده بود که با ادامه مسیر گذشته، منجر به نابودی راهآهن میشد. مدیرعامل راهآهن، گفت: ما در تقابل سنگین برای اصلاح مسیر هستیم و برای اصلاح این مسیر، نیاز به تعامل با تمام دستگاهها داریم که ماههاست این کار در حال انجام است و به حول و قوه الهی نتیجه نیز خواهیم گرفت. وی ادامه داد: بهعنوان نمونه، اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه بایستی فقط در بند «الف» برنامه ششم توسعه به شرکت راهآهن پرداخت میکرد مجموعاً بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است که یک ریال آن پرداخت نشده و این حق تمام شبکه ریلی است. به گفته مدیرعامل راهآهن، مسیری که طی میکنیم جراحی و اصلاحی بزرگ است. وی با یادآوری این مطلب که از خصوصیسازی درست حمایت میکنیم اما مقابل اختصاصیسازی میایستیم، تأکید کرد: ما در راهآهن دولت سیزدهم در راستای گفتمان پیشرفت وعدالت حرکت میکنیم و هر کس که در این مسیر نباشد مقابل او میایستیم و طبیعی است که صدای منفعتطلبان دربیاید. معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به اقدامات انجام شده در راهآهن در راستای نزدیک شدن به گفتمان پیشرفت و عدالت، گفت: ثبت رکورد صدساله در حوزه مسافری، افتتاح دپوهای جدید، جذب چشمههای جدید بار، تعریف فرآیندهای جدید، طرح ساماندهی منازل سازمانی، برکناری مدیران ناکارآمد، احیای ردیفهای شغلی و انجام اقداماتی برای افزایش رفاه کارکنان راهآهن با جدیت در دست اجراست. وی با بیان اینکه بسیاری از فرآیندها نیاز به بهروزرسانی و اصلاح داشته و باید دست به دست هم دهیم و آنها را یک به یک حل کنیم، تأکید کرد: برای برپایی تمدن نوین ایرانی اسلامی، نیاز به جهش اقتصادی داریم که یکی از پایههای جهش حوزه اقتصادی، حوزه حملونقل و بهصورت ویژه حوزه ریلی است که رهبر معظم انقلاب نیز به صورت شفاف به آن اشاره فرمودند.
دیدگاه بسته شده است.