امروز ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور بومیسازی شده که به گفته مسؤولان تا آخر امسال به حدود ۷۵ درصد میرسد. به گزارش تسنیم، مسألهای که با همت بیش از ۱۸۰۰ شرکت دانشبنیان فعال در حوزه ICT به صورت جدی دنبال میشود. امروز ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز شبکه ملی […]
امروز ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور بومیسازی شده که به گفته مسؤولان تا آخر امسال به حدود ۷۵ درصد میرسد. به گزارش تسنیم، مسألهای که با همت بیش از ۱۸۰۰ شرکت دانشبنیان فعال در حوزه ICT به صورت جدی دنبال میشود. امروز ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور بومیسازی شده که به گفته مسؤولان تا آخر امسال به حدود ۷۵ درصد میرسد. همچنین ۷۰ درصد شبکه مادر مخابراتی کشور با محصولات صددرصد ایرانی تجهیز شده است. بدون شک برای تحقق چنین هدفی نهتنها باید ظرفیت شرکتهای دانشبنیان فعال در این حوزه افزایش یابد، بلکه باید عزمی جدی توسط سازمانها و نهادهای متولی این امر شکل بگیرد. در همین راستا، محمد جعفرپور؛ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار داشت: تحریمها و خطرات امنیتی مربوط به استفاده از تجهیزات خارجی و بازاربزرگ ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضرورت خودکفایی در تولید تجهیزات مورد نیاز این صنعت را بیشاز همیشه پررنگ میکند. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درخصوص ضرورت بومیسازی تجهیزات مورد استفاده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تجربههای موفق کشور نشان داده است که توانمندی شرکتهای دانشبنیان بسیار بالاست و جوانان نخبه توانستند به خوبی در این حوزه کار کنند. ما هم در شرکت ارتباطات زیرساخت تلاش کردهایم حداکثر استفاده را از ظرفیت و توانمندیهای این شرکتها داشته باشیم.
اجرای بزرگترین پروژه بومی شبکه انتقال توسط دانشبنیانها
جعفرپور؛ پیرو حمایت از دانشبنیانها در حوزه زیرساخت، ادامه داد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است ما قرار داد بزرگترین پروژه بومی شبکه انتقال را با یک شرکت دانشبنیان بستیم که فاز اول و دوم این پروژه به پایان رسیده و در حالحاضر در فاز انتهایی قرار دارد. وی با اشاره به اینکه این محصولات دانشبنیان پاسخگوی نیاز شبکه داخلی است، ادامه داد: محصولات دانشبنیان حوزه فناوری اطلاعات علاوه بر رفع نیاز مجموعههای داخل کشور توانسته است مشتریان خارجی هم داشته باشد.
درخشش دانشبنیانهای حوزه ICT در بازارهای بینالملل
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت، بیان کرد: ما در حوزههای مختلف با دانشبنیانها کار میکنیم و اگر حمایت لازم صورت بگیرد و به صورت عملیاتی محصولاتشان استفاده شود، قطعاً این شرکتها در کشور رشد میکنند و حتی میتوانند در حوزه بینالملل هم حرفی برای گفتن داشته باشند. وی درباره نسبت نمایشگاههای فناورانهای، چون الکامپ با واقعیت موجود در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ظرفیت کشور در این زمینه بیشتر از چیزی است که در نمایشگاه الکامپ میبینیم. مثلاً در حوزه مربوط به حملات «دیداس»(DDos) ما از توانمندی یک شرکت دانشبنیان ایرانی استفاده کردیم و نتیجه بسیار مطلوبی هم گرفتیم. جعفرپور؛ در پایان افزود: امیدواریم سال آینده نمایشگاه را در سطح گستردهتری مشاهده کنیم و حضور کشورهای دیگر را در آن پررنگتر ببینیم.
قائم مقام ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، گفت: در حالحاضر در شاخص بومیسازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات به عدد ۵۰ درصد رسیدهایم که در سه سال گذشته این عدد کمتر از ۱۰ درصد بوده است. محمدامین احمدلو؛ در گفتگو با مهر، با اشاره به نقش شرکتهای دانشبنیان در روند ساخت تجهیزات مرتبط با شبکه ملی […]
دیدگاه بسته شده است.