رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، سهم تقصیر زنان را در تصادفات خسارتی بیش از تصادفات جرحی دانست و گفت: فراوانی دریافت گواهینامه در خانمهای پایتخت بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیش از دیگر گروههای سنی است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت؛ صبح دیروز […]
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، سهم تقصیر زنان را در تصادفات خسارتی بیش از تصادفات جرحی دانست و گفت: فراوانی دریافت گواهینامه در خانمهای پایتخت بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیش از دیگر گروههای سنی است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت؛ صبح دیروز دوشنبه در گفتگویی، درخصوص سن اخذ گواهینامه در خانمها و آقایان، توضیح داد: در بحث تصادفات جرحی وقتی که بر سن افراد تمرکز میکنیم و ردهبندی را میبینیم درمییابیم که بیشترین زمانی که خانمها تمایل به دریافت گواهینامه دارند بین ۳۰ تا ۴۰ سال است. وی ادامه داد: همچنین فراوانی مقصر بودن خانمها در تصادفات نیز بین ۳۰ تا ۴۰ سال هست و از ۵۰ سال به بالا این عدد کاهش مییابد و فراوانی اندکی دارد. رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، درباره علت این موضوع، گفت: وقتی سن خانمها بالا میرود تمایل کمتری به رانندگی دارند و تعداد رانندگان خانمی که از خودروی شخصی استفاده میکنند کاهش چشمگیری مییابد. سرهنگ جوانبخت؛ افزود: خانمها گرفتن گواهینامه را جزء اولین کارها و اولویت نخست خود قرار نمیدهند و سراغ آن نمیروند ولی آقایان در این مورد پیشگام هستند. وی گفت: فقط پنج درصد از خانمهای زیر ۲۰ سال برای اخذ گواهینامه اقدام میکنند و در بحث تصادفات رصد شدهاند نیز شرایط به همین شکل است.
خانمها در تصادفات خسارتی بیشتر مقصر هستند
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، درباره تصادفات بانوان توضیح داد و گفت: با وجود اینکه بانوان فقط در ۱۲ درصد تصادفات جرحی مقصر هستند، اما این امار در تصادفات خسارتی ۱۸ درصد است. سرهنگ جوانبخت؛ با بیان اینکه خانمها در تصادفات خسارتی سهم تقصیر بیشتری نسبت به تصادفات جرحی دارند افزود: نکتهای وجود دارد که قرار نیست به قشر خاصی اشاره شود، بلکه باید به این موضوع پرداخت که دقیقاً چرا در تصادفات خسارتی قصور خانمها بیشتر است که نیازمند کار کارشناسی است. وی گفت: جنس تصادفاتی که خانمها در آن مقصر هستند خیلی وقتها به این موضوع باز میگردد که عملکرد آنها در یکسری از صحنههای تصادف ضعیفتر است و در واقع مدیریت خوبی در مواجهه با خطر و تصادف ندارند. البته در بسیاری از این تصادفات عامل اصلی ممکن است یک راننده مرد باشد که با رفتار خطرناک راننده زن را از کنترل خودرو خود خارج میکند. رئیس اداره تصادفات پلیس راهور، همچنین در پایان، افزود: در بحث تصادفات خسارتی تنها سه درصد از رانندگانی که خانم بودهاند فاقد گواهینامه بودهاند و این نشاندهنده آن است که باز هم خانمها گواهینامه میگیرند و بعد نسبت به رانندگی اقدام میکنند.
دیدگاه بسته شده است.