معاون راهآهن اعلام کرد تولید۴۰ هزار تن ریل برای بهسازی مسیرهای فرعی راهآهن معاون فنی و زیربنایی راهآهن از تولید ۴۰ هزار تن ریل برای بهسازی خطوط قبلی و همچنین مسیرهای فرعی راهآهن خبر داد. به گزارش مهر، مازیار یزدانی ضمن اشاره به اجرایی شدن قرارداد تولید ریل ملی توسط ذوب آهن اصفهان، افزود: براساس […]
معاون راهآهن اعلام کرد
تولید۴۰ هزار تن ریل برای بهسازی مسیرهای فرعی راهآهن
معاون فنی و زیربنایی راهآهن از تولید ۴۰ هزار تن ریل برای بهسازی خطوط قبلی و همچنین مسیرهای فرعی راهآهن خبر داد.
به گزارش مهر، مازیار یزدانی ضمن اشاره به اجرایی شدن قرارداد تولید ریل ملی توسط ذوب آهن اصفهان، افزود: براساس این قرارداد، در سالجاری ۴۰ هزارتن ریل U۳۳ برای مسیرهایی باقطارهای کم سرعت (کمتر از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت) تولید میشود اما بیش از همه نیاز به تولید ریل UIC۶۶ برای خطوط راهآهن با سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر وجود دارد.
وی ادامه داد: در طراحی و اجرای خطوط جدید راهآهن، سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته میشود به عنوان نمونه سرعت مورد نظر در خط راهآهن همدان بالای ۲۰۰ کیلومتر است اما در مسیرهای از پیش ساخته و یا برای ۴۰۰۰ کیلومتر خطوط فرعی راهآهن(مسیر معادن)، سرعت کمتر از ۱۶۰ است.
به گفته معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن در تمامی خطوط ریلی کشور، پروژههایی برای بهسازی و نوسازی آغاز شده و شبکه راهآهن به یک کارگاه تعمیراتی تبدیل شده است و نیاز به ریل جدید در همه خطوط وجود دارد بر همین اساس راهآهن از ساخت ریل ملی توسط شرکت ذوب آهن استقبال میکند.
یزدانی اظهارداشت: پس از تولید ۴۰ هزار تن ریل U۳۳ قراراست که ۱۰۰ هزار تن ریل UIC۶۶ ساخته شود که این ریلها براساس مکان ساخت به نزدیکترین محل ارسال میشوند.
وی درباره میزان نیاز سالانه به ریل با توجه به استهلاک صورت گرفته در مسیر راهآهن، گفت: میزان نیاز به ریل وابسته به شرایط پروژههای اجرایی است، به عنوان نمونه در زمان زیرسازی نیاز به ریل وجود ندارد اما در زمان روسازی خطوط، باید ریل وجود داشته باشد البته برای بهسازی خطوط ریلی بعضی از مناطق کشور ریل دپو(انبارشده) داریم.
این مقام مسؤول تصریح کرد: راهآهن از تولید داخلی حمایت میکند اما تاکنون تولیدی به صورت انبوه انجام نشده است اما با توجه به نیاز مجموعه شرکت راهآهن، شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور و شرکت مترو همواره نیاز به ریل وجود دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.