یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار میرود هرچه سریعتر واردات خودروهای نو و کارکرده تعیینتکلیف شده و مردم آثار آن را در جامعه ببینند. به گزارش ایسنا، احمد رسولینژاد؛ درباره وضعیت بازار خودرو و تأثیر مصوبات مجلس برای واردات خودروهای کارکرده و نو بر این بازار، بیان کرد: در شروع […]
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار میرود هرچه سریعتر واردات خودروهای نو و کارکرده تعیینتکلیف شده و مردم آثار آن را در جامعه ببینند. به گزارش ایسنا، احمد رسولینژاد؛ درباره وضعیت بازار خودرو و تأثیر مصوبات مجلس برای واردات خودروهای کارکرده و نو بر این بازار، بیان کرد: در شروع به کار مجلس یازدهم در سال ۹۹ و در بدو شروع فعالیت کمیسیون صنایع و معادن، طرح ساماندهی صنعت خودرو تهیه و با کار بسیار جدی که روی آن انجام شد، در نهایت به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید. وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته و بعد از رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس و در روزهایی که عملاً مجلس تعطیل بود مجمع تشخیص مصلحت ورود کرد و بخشی از مصوبه مجلس که درخصوص واردات خودروهای کارکرده بود را رد کرد. در ادامه دولت در روزهای پایانی وزارت آقای فاطمیامین، لایحه دوفوریتی برای واردات خودروهای کارکرده به مجلس آورد. وی در ادامه، تأکید کرد: در نهایت واردات خودروهای کارکرده نیز در مجلس به تصویب رسید اما بهطور کلی ما حرکت واردات خودرو را لاکپشتی ارزیابی میکنیم. اگر بخواهیم نتیجه بگیریم دولت باید چند نکته را رعایت کند؛ خودروهایی که وارد میشود نباید لوکس و گرانقیمت باشد. از روز اول نیز ما تأکید داشتیم که خودروهایی بین پنج هزار الی ۲۰ هزار یورو وارد شود که مصرفکننده داخلی بتواند با یک قیمت مناسب سوار خودرویی مناسب و با کیفیت شود. ما به دولت پیشنهاد دادیم که درخصوص حقوق گمرکی و سود بازرگانی ارفاقی را برای یک دوره پنج ساله در نظر بگیرد. رسولینژاد؛ با بیان اینکه بعد از مصوبه مجلس قیمت خودروی لوکس گرانقیمت خارجی به شدت کاهش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم واردات خودرو به افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو داخلی و دفع مدیران ناکارآمد خواهد انجامید. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه تصریح کرد: در معضلاتی که در سالهای اخیر در صنعت خودرو با آن مواجه هستیم و اکنون نیز در دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور میبینیم، ناکارآمدی مدیران نقش مؤثری دارد. شورایرقابت در ابتدای امسال در اقدامی غیرقانونی قیمت خودروهای داخلی را تا ۷۰ درصد رشد داد، بهانه آن نیز زیان انباشته بود. چرا بعد از اینکه خودرو ۳۰۰ الی ۳۵۰ درصد افزایش قیمت تجربه کرده، زیان انباشته خودروسازان در اسفند ماه سال گذشته به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید؟ تا کی قرار است دست شرکتهای خودروسازی در جیب مردم باشد؟ وی در ادامه، خاطرنشان کرد: بنده صراحتاً گفتم اکثریت قاطع مدیران و کارشناسان وزارت صمت افراد خبره و وارد به کار هستند و نیازی نیست که اتوبوسی از جایی نیرو آورده شود. بنده به آقای علی آبادی میگویم که برخی از مشاوران وی راهنمایی غلط به ایشان میدهند. رسولینژاد؛ گفت: تا زمانی که این روش در مجموعه دو شرکت بزرگ خودروسازی ادامه داشته باشد تغییری حاصل نخواهد شد. از رئیسجمهور و دولت انتظار میرود برای واردات خودرو فکری کنند و هرچه سریعتر واردات خودروی نو و کارکرده تعیینتکلیف شده و مردم آثار آن را در جامعه ببینند.
دیدگاه بسته شده است.