تلهکابین واحد علوم و تحقیقات پس از انجام فرآیندهای مرتبط با تست سرد و تکمیل کارهای اصلاحی، تا ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ به بهرهبرداری میرسد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی واحد علوم و تحقیقات، مصطفی قاضیمرادی؛ مجری طرحهای عمرانی این واحد، درخصوص پروژه سیستم حملونقل کابلی این واحد، گفت: تلهکابین واحد علوم و تحقیقات […]
تلهکابین واحد علوم و تحقیقات پس از انجام فرآیندهای مرتبط با تست سرد و تکمیل کارهای اصلاحی، تا ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ به بهرهبرداری میرسد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی واحد علوم و تحقیقات، مصطفی قاضیمرادی؛ مجری طرحهای عمرانی این واحد، درخصوص پروژه سیستم حملونقل کابلی این واحد، گفت: تلهکابین واحد علوم و تحقیقات درسال ۱۳۹۳ شکل گرفت و طی این سالها مراحل طراحی و ساخت آن با فرازها و نشیبهایی همراه بوده است. وی با بیان اینکه قرارداد این پروژه از نوع EPC بوده و یک شرکت داخلی، بهعنوان پیمانکار اصلی، پس از برنده شدن در مناقصه عهدهدار طراحی، تأمین تجهیزات و ساخت پروژه تلهکابین شده است، افزود: این پروژه را میتوان به دو حوزه اصلی تفکیک کرد. حوزه اول موضوعات مرتبط با ابنیه و سازه پروژه است که شامل ایستگاهها و دکلها بوده و حوزه دوم شامل تجهیزات و تأسیسات مرتبط با نصب و راهاندازی تلهکابین است. قاضی مرادی افزود: در حوزه اول، شرکت پیمانکار از وجود دیگر پیمانکاران ذیصلاح داخلی بهره برد، متأسفانه در حوزه دوم در داخل کشور متخصص واجد شرایط وجود نداشت. بدینمنظور از یک مجموعه متخصص خارجی که دارای صلاحیت و تجربیات لازم در زمینه راهاندازی تلهکابین بود، بهره گرفته شد تا مسؤولیت راهاندازی تلهکابین را بهعنوان پیمانکار آن شرکت داخلی برعهده داشته باشد.
تلهکابین دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از مهرماه راهاندازی میشود
وی با بیان اینکه برای تلهکابین واحد علوم و تحقیقات، چهار ایستگاه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ایستگاه اول جنب ضلع غربی ساختمان علوم انسانی، ایستگاه دوم جنب دانشکده مدیریت، کتابخانه دکتر حبیبی و مسجد امام علی(ع)، ایستگاه سوم روبهروی دانشکده فنی و مهندسی و در نهایت ایستگاه چهارم جنب هتل فرهیختگان واقع شده است. مجری طرحهای عمرانی واحد علوم و تحقیقات، تصریح کرد: فاصله ایستگاه اول تا چهارم ۵٫۱۷۲۲ متر و اختلاف ارتفاع این دو ایستگاه ۲٫۴۲۶ متر است. طی این مسافت، ۱۸ دکل احداث شده که با توجه به شرایط جغرافیایی و زمینشناسی منطقه با چالشهای خاصی مواجه بودیم. نکته قابل اشاره سرعت حرکت کابل است که ۷۵ کابین خریداری شده را با سرعت پنج متر برثانیه حرکت میدهد. همچنین سرعت حرکت کابینها در ایستگاهها با هدف تسهیل در سوار و پیاده شدن مسافرین به ۰٫۵ متر برثانیه کاهش مییابد. به گفته قاضی مرادی؛ این تلهکابین قابلیت جابهجایی ۲۰۴۰ نفر را در ساعت دارا بوده و مدت گردش کامل یک کابین حدود ۹دقیقه تخمین زده شده است. ظرفیت کابینها هشت نفر بوده و دارای امکانات رفاهی و ایمنی لازم هستند. وی با بیان اینکه طی این سالها، متأسفانه به دلایل مختلف داخلی و خارجی روند اجرای پروژه با چالشهایی همراه بوده است، افزود: با حمایتهای صورت گرفته از سوی مسؤولان دانشگاه، به ویژه دکتر طهرانچی، دکتر صابونی و دکتر صباغزاده، اجرای پروژه تلهکابین واحد علوم و تحقیقات سرعت چشمگیری گرفت تا جایی که مراحل پایانی خود را طی میکند. قاضی مرادی؛ ادامه داد: در حوزه اول، ایستگاههای ۱، ۲و۴ بهصورت صد در صد تکمیل شده و شاهد رفع نواقص و ایرادات هستیم. ایستگاه۳ نیز پیشرفت ۹۷ درصدی داشته است. در حوزه دوم، تجهیزات تلهکابین بهطور کامل تهیه، نصب و آماده انجام فعالیتهای آزمایشی پیش از بهرهبرداری اصلی است. وی با بیان اینکه پیشبینی میشود طی ماه جاری، تست سرد تلهکابین آغاز شود، گفت: امیدوارم با شروع فرآیندهای مرتبط با تست سرد و با تکمیل کارهای باقی مانده و اصلاحی، تا ابتدای مهرماه، آماده بهرهبرداری و استفاده دانشجویان از تلهکابین واحد علوم و تحقیقات باشیم. قاضیمرادی؛ افزود: با راهاندازی سیستم حملونقل کابلی، واحد علوم و تحقیقات بهعنوان تنها دانشگاهی در سطح جهان که دارای تلهکابین است، میتواند قدم مثبتی درجهت ارتقای رفاه دانشجویانبردارد. وی دسترسی آسان و چشمانداز بینظیر، ارائه خدمات رفاهی تفریحی پیشبینی شده در ایستگاهها بهخصوص در ایستگاههای ۳و۴ را از ویژگیهای بینظیر این مجموعه دانست و گفت: در ایستگاه۳، خدمات رفاهی نظیر کافیشاپ، فودکورت و چند مجموعه تجاری و در ایستگاه۴ محوطهای با چشمانداز استثنایی فراهم شده است. قاضیمرادی؛ با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تنها دانشگاه در جهان است که دارای سیستم حملونقل کابلی است، ادامه داد: این امر ظرفیتهای متعدد و بینظیری را در حوزههای مختلف اعم از پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و… فراهم میکند.
دیدگاه بسته شده است.