نحوه محاسبه تعرفه اینترنت ADSL توسط کاربران اگر از خدمات شرکتهای ارایهدهنده اینترنت راضی نیستید و یا شک و شبههای در میزان حجم مصرفی خود دارید، میتوانید از طریق نرمافزار محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)، به مصرف اینترنت خود نظارت داشته باشید و در صورت لزوم شکایت کنید. به گزارش ایسنا، سازمان تنظیم مقررات […]
نحوه محاسبه تعرفه اینترنت ADSL توسط کاربران
اگر از خدمات شرکتهای ارایهدهنده اینترنت راضی نیستید و یا شک و شبههای در میزان حجم مصرفی خود دارید، میتوانید از طریق نرمافزار محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)، به مصرف اینترنت خود نظارت داشته باشید و در صورت لزوم شکایت کنید.
به گزارش ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در کنار سامانه ۱۹۵، نرمافزاری را راهاندازی کرده که به واسطه آن، کاربران قادر به محاسبه کف و سقف سرویس ADSL و WiFi خود شده و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اقدام به شکایت کنند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخیراً اقدام به راهاندازی یک نرمافزار به اسم محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) کرده است که با ایجاد آن، کاربران میتوانند کف و سقف سرویس ADSL و WiFi مورد نظر خود را محاسبه کنند.
این نرمافزار در دو نسخه ویندوزی (برای ویندوز ۷ و بالاتر و در نسخههای پایینتر ویندوز با نصب نرمافزار .net) و اندرویدی تهیه شده و کاربران میتوانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir آن را دانلود و نصب کنند.
به گفته حسینفلاحجوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این نرمافزار برای تسهیل و شفافسازی نظارت مشترکان بر تعرفه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوریهای ADSL و WiFi و کسب اطلاعات لازم از تعرفه سرویسی که قصد خرید آن را دارند، طراحی شده است.
تعرفه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و WiFi در مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که در تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری به تصویب رسید، تعیین شده است و با استفاده از این نرمافزار تعرفه کاربران درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در نرخ ارایه خدمات توسط دارندگان پروانه ADSL و WiFi میتوانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.۱۹۵.ir و یا تماس تلفنی با شماره ۱۹۵، شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.
سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راهی برای ثبت شکایات مربوط به نارضایتی از خدمات اینترنتی است و با استفاده از این سامانه، مردم در هر جای ایران میتوانند درخواستهایی را که از اپراتورها دارند از لحاظ کیفیت یا عدم دسترسی و غیره وارد سامانه کرده و از خدماتی که مورد رضایتشان نیست شکایت کنند.
این سامانه پاسخگویی به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راهاندازی شده و کلیه مشترکان میتوانند با مراجعه به سایتwww.۱۹۵.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ یا شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ و یا آدرس پست الکترونیک ict.gov.ir@۱۹۵ شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص خدمات ارایه شده زیرمجموعههای این وزارتخانه (سازمانها و شرکتهای ذیربط) که دارای مشترک و کاربر نهایی هستند، ثبت کنند.
مراحل و فرایند ثبت و پیگیری درخواست در سامانه ۱۹۵ به این ترتیب است:
-ثبت درخواست در سایت و ارسال کد رهگیری بر روی تلفن همراه ثبتکننده درخواست
-ارجاع درخواست، بر اساس اطلاعات اولیه به مبدأ رسیدگیکننده شامل: زیرمجموعههای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (مانند اپراتورها، شرکتهای اینترنتی، دفاترپستی و …
-ارجاع درخواست برای رسیدگی به واحد تخصصی/بازرسی سازمان مربوطه در صورت عدم ارایه پاسخ نهایی بعد از گذشت ۱۴ روز در سامانه یا درخواست تجدید نظر حداکثر ظرف مدت ۳ روز پس از پاسخ نهایی.
-ارجاع درخواست به بالاترین مقام سازمان تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صورت ثبت تجدید نظر دوم یا عدم ارایه پاسخ نهایی پس از مدت مقرر.
-رسیدگی نهایی و صدور رای توسط کمیته حل اختلاف در صورت درخواست تجدید نظر دوم.
سامانه ۱۹۵ در یک سال گذشته زمان پاسخگویی خود به شکایات را کاهش داده است و به گفته حسنمهدوی، مدیرکل دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در حال حاضر با فرایندهای انجامشده، با میانگین حدود ۲۰ هزار شکایت در سال زمان پاسخگویی به کمتر از ۱۰ روز رسیده است، بنابراین در صورت ثبت شکایت کاربران در سامانه به گفته این سازمان موظف است در کمتر از ۱۰ روز به بررسی شکایات ثبتشده بپردازد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.