رشد کم درآمدهای اختصاصی یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم عنوان کرد رشد کم درآمدهای اختصاصی یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاه‌ها معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، از رشد کم درآمدهای اختصاصی به عنوان یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاه‌ها یاد کرد و بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت علوم تأکید کرد. به […]

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم عنوان کرد

رشد کم درآمدهای اختصاصی یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، از رشد کم درآمدهای اختصاصی به عنوان یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاه‌ها یاد کرد و بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت علوم تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست احمدی با تأکید بر ضرورت نیازسنجی و برنامه‌ریزی در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و سایر دوره‌ها در راستای پایدارسازی هرم آموزشی، اظهار داشت: توسعه ناموزون و ناپایداری هرم آموزشی از چالش‌های آموزش عالی کشور است.

وی افزود: درصد بالایی از دانشجویان باید با زندگی خلاق مأنوس شوند و نظام آموزشی به سمتی برود که ارتباط فارغ‌التحصیلان با بازار کار برقرار شود.

احمدی مأموریت‌گرا کردن نظام آموزشی و تحصیلات تکمیلی، تنظیم نظام بودجه‌ای و توازن توزیع اعتبارات را از راه‌های حصول به اعتدال و پایداری هرم آموزشی عنوان کرد و گفت: ۱۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها سهم اعتبارات پژوهشی است و باید در این بخش هزینه شود.

وی از رشد کم درآمدهای اختصاصی به عنوان یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاه‌ها یاد کرد و ضمن تأکید بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت علوم خاطرنشان کرد: فرصت‌های مطالعاتی ۶ ماهه و ۹ ماهه مورد حمایت وزارت علوم است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با پیشنهاد یکی از اعضای شورای دانشگاه بیرجند جهت ایجاد مرکز فناوری‌های نرم و محاسباتی در رشته‌های علوم انسانی و علوم کامپیوتر موافقت کرد و نگاه ویژه به مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته را مورد تأکید قرارداد.

همچنین در این نشست، خلیل‌خلیلی کارکردهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند را زمینه‌ساز امنیت و نگهداشت جمعیت در مرز شرقی کشور بیان کرد و بعد مسافت با مرکز، محدودیت‌های اقلیمی، شرایط آب و هوایی و محرومیت‌های منطقه را از چالش‌های آموزش عالی ذکر کرد که موجب تأثیرگذاری بر مسایل پژوهشی می‌شود.

 

رییس دانشگاه بیرجند تأکید کرد: تولی آموزش باید به دانشگاه‌ها برگردد و تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند برای پاسخگویی به دغدغه‌ها و برآوردن نیازهای پژوهشی کشور توسط بخش آموزش عالی صورت پذیرد.