رونمایی از سند راهبردی و کتب پدافند غیرعامل

مانور پدافند غیرعامل در مدارس کشور برگزار شد رونمایی از سند راهبردی و کتب پدافند غیرعامل مینا زمانیان- مانور پدافند غیرعامل در ۵۰۰ مدرسه کشور به‌طور همزمان برگزار شد که مدرسه شهید نور علی واقع در منطقه ۴ تهران به عنوان مرکز این همایش، میزبان سخنرانی مسؤولان و محل رونمایی از دستاوردهای آموزش و پرورش […]

مانور پدافند غیرعامل در مدارس کشور برگزار شد

رونمایی از سند راهبردی و کتب پدافند غیرعامل

مینا زمانیان- مانور پدافند غیرعامل در ۵۰۰ مدرسه کشور به‌طور همزمان برگزار شد که مدرسه شهید نور علی واقع در منطقه ۴ تهران به عنوان مرکز این همایش، میزبان سخنرانی مسؤولان و محل رونمایی از دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیرعامل بود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، رزمایش دانش‌آموزی پدافند غیرعامل دیروز و با حضور جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل، فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، کمریی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دبیرستان پسرانه دوره اول شهید نورعلی واقع در منطقه ۴ تهران برگزار شد، از سند راهبردی و ۴ کتاب در حوزه پدافند غیرعامل رونمایی شد.

پدافند غیرعامل بی‌اثر کردن تهدید در کشور است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر این‌که دشمنی آمریکا وجود دارد و با برجام یا بدون برجام از بین نمی‌رود، گفت: پدافند غیرعامل بی‌اثر کردن تهدید کشور است.

غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مانور نمادین پدافند غیرعامل کشور با برشمردن اهمیت فرهنگ عاشورا، اظهارداشت: فرهنگ محرم و عاشورا، فرهنگی قدرت‌آفرین است که مقاومت کشور را بالا می‌برد و اگر به فرهنگ عاشورا تمسک پیدا کنیم می‌توانیم در همه صحنه‌ها پیروز باشیم.

جلالی با برشمردن مفاهیم پدافند غیرعامل متذکر شد: پدافند غیرعامل بی‌اثر کردن تهدید در کشور است و این‌که دشمن را بشناسیم و ۱۳ آبان کمک می‌کند تا دشمن خود را شناخته و بدانیم دشمنی آمریکا وجود دارد و با برجام و بدون برجام این دشمنی از بین نمی‌رود و دشمنی ما با آمریکا ریشه‌دارتر از این حرف‌هاست.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تمرین، رزمایش و افزایش مهارت از جمله مؤلفه‌های مهم در پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: آمادگی می‌تواند ما را در مقابله با آسیب‌‌ها کمک کند.

آموزش مسایل پدافند غیرعامل به ۲۰۰ هزار معلم

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش نیز با تأکید بر نقش مهم این وزارتخانه در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در کشور، گفت: ۲۷۰ هزار کتاب در حوزه پدافند غیرعامل بین دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه توزیع شده است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم موضوعی را در جامعه نهادینه کرده و فرهنگ آن را به تدریج در جامعه حاکم کنیم، ناچار هستیم به نهاد آموزش و پرورش روی آوریم و این نقش و اثر باید بتواند قانون‌گذاران و دست‌اندرکاران کشور را به سمتی متوجه کند که در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند.

فاضل با تأکید بر این‌که امروز موضوع پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌ها برای مصونیت و ایمن‌سازی کشور مطرح است، گفت: این موضوع مورد توجه ویژه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش می‌داند که برای توجه به موضوع مهم پدافند غیرعامل باید فرصت شرایط لازم را بین دانش‌آموزان، معلمان و والدین فراهم کند.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش اضافه‌کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از معلمان در دوره‌های ضمن خدمت با موضوع پدافند غیرعامل شرکت کردند و میلیون‌‌ها بروشور نیز در اختیار مدارس قرار گرفته است ضمن این‌که در رشته‌های مختلفی مانند روزنامه‌نگاری، عکاسی و نمایشگاه آثار دانش‌آموزان به این موضوع اهتمام داشته‌ایم.

آموزش و پرورش بهترین بستر نهادینه کردن مفاهیم پدافند غیرعامل

در ادامه نیز مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر این‌که دفاع غیرعامل امری متغیر و پویاست و جامعه باید به معرفت عمیقی در پدافند غیرعامل نایل شود، گفت: آموزش و پرورش بهترین بستر نهادینه کردن مفاهیم پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان است.

علیرضا کمریی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، اظهارداشت: پدافند غیرعامل و یا دفاع غیرنظامی همواره همزاد بشر بوده است.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش از دو منظر، مخاطب پدافند غیرعامل است، افزود: نخستین منظر این است که آموزش و پرورش دستگاهی است که دارای امکانات و تجهیزات مختلف است که باید برای صیانت از آن، همه اقدامات لازم را انجام دهد.

کمریی، دومین محور مخاطب قرار گرفتن آموزش و پرورش در موضوع پدافند غیرعامل را با این عنوان مطرح کرد که آموزش و پرورش نهادی فرهنگ‌ساز و تبیین‌کننده مفاهیم دفاعی و پدافند غیرعامل است و گفت: با تبدیل مفاهیم مرتبط با دفاع و امنیت، گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که دفاع غیرعامل امری متغیر و پویاست، گفت: جامعه باید به معرفت عمیق و نقش فعالانه در پدافند غیرعامل نایل شود که بهترین بستر آن آموزش و پرورش است که می‌تواند این مفاهیم را نهادینه کرده و گفتمان پدافند غیرعامل را در بین دانش‌آموزان و جامعه شکل دهد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر این‌که، آموزش و پرورش مناسب‌‌ترین فرصت برای یادگیری چنین مفاهیمی در بین دانش‌آموزان است، خاطرنشان‌کرد: وقتی احساس امنیت در جامعه بالا رفت، قادر هستیم در برابر تهدید دشمنان خود را حفظ کرده و جامعه را ایمن سازیم.