پس از جنجالهای بسیار و اصرار شرکتهای هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت هواپیما و موافقت سازمان هواپیمایی با این موضوع، خردادماه بود که ستاد تنظیم بازار، مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت را صادر کرد. به گزارش مناقصهمزایده، باوجود این، ایرلاینها پس از آن اعلام کردند که با این افزایش قیمت موافق نبودند و درخواست […]
پس از جنجالهای بسیار و اصرار شرکتهای هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت هواپیما و موافقت سازمان هواپیمایی با این موضوع، خردادماه بود که ستاد تنظیم بازار، مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت را صادر کرد. به گزارش مناقصهمزایده، باوجود این، ایرلاینها پس از آن اعلام کردند که با این افزایش قیمت موافق نبودند و درخواست افزایش بیشتری داشتند، اما سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاینها را به رعایت سقف قیمتی تعیینشده ملزم کرد. اما هفته گذشته و در برخی رسانهها خبر افزایش مجدد ۹درصدی قیمت بلیت هواپیما منتشر شد که مربوط به اختلافنظر در نحوه محاسبه ۹ درصد ارزشافزوده میباشد در این زمینه، جعفر یازرلو؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، به ایسنا، درباره اختلاف برداشت در نحوه اعمال ۲۹ درصد افزایش قیمت بلیت هواپیما، توضیح داد: ابتدا باید ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت نظرشان را بر پایه اختلاف برداشت اعلام کنند و در صورتی که آنها نظر دهند که ۹ درصد روی نرخ پایه اعمال شود، این اتفاق میافتد اما اگر با افزایش ۹ درصدی مخالفت کنند، همان ۲۹ درصد افزایش اتفاق خواهد افتاد و نه بیشتر؛ بنابراین این موضوع به نظر مراجع ذیصلاح برمیگردد. دراین خصوص، محمد محمدیبخش؛ معاون وزیر راهوشهرسازی، درباره احتمال دوباره تغییر بلیت هواپیما توضیح داد: از ستاد تنظیم بازار سؤال داریم که ۲۹ درصد افزایش قیمت، بدون ارزشافزوده باید اعمال میشد یا با ارزشافزوده که براساس آن باید قیمت تنظیم شود و این به معنای افزایش قیمت نیست؛ در حالحاضر هم منتظریم که ستاد تنظیم بازار اعلامنظر کند و آنگاه ما این نظر را اعلام میکنیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در پاسخ به اینکه اگر ستاد تنظیم بازار اعلام کند که ۲۹ درصد بدون محاسبه ارزشافزوده بوده، چه اتفاقی میافتد، گفت: در آن صورت براساس فرمولهایی که وجود دارد، ۲۹ درصد به قیمت پایه بلیت افزوده شده و بعد از آن، ۹درصد ارزشافزوده اضافه میشود. در واقع بحث یک استعلام از ستاد تنظیم بازار است و بحث افزایش قیمت نیست.
دیدگاه بسته شده است.