عضو مجمع نمایندگان مازندران، مهمترین چالش در بازار خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست. به گزارش مناقصهمزایده، علی بابایی؛ در گفتوگو با خبرنگاران، با تقدیر از اقدام شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو، گفت: اقدام ارزشمند شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقای کیفیت تولید […]
عضو مجمع نمایندگان مازندران، مهمترین چالش در بازار خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست. به گزارش مناقصهمزایده، علی بابایی؛ در گفتوگو با خبرنگاران، با تقدیر از اقدام شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو، گفت: اقدام ارزشمند شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقای کیفیت تولید خودرو در کشور خواهد شد و قطعاً این مصوبه به آرامش بازار خودرو هم کمک شایانی خواهد کرد. وی اظهار داشت: مسأله رونق تولید و حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی همواره مورد دغدغه رهبری معظم انقلاب (مدظلهالعالی) و همه دلسوزان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بهویژه نمایندگان یازدهم مجلس شورای اسلامی بوده و هست اما این به معنای بسته بودن دربهای کشور به موضوع واردات نبوده و نیست و باید تعاملات جهانی در صنعت و بهویژه در حوزه خودروسازی موجب افزایش رقابت و ارتقای کیفیت در این صنعت شود. وی در ادامه، با اشاره به شأن و منزلت ملت بزرگ ایران، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی شایسته بهترینها هستند و حقشان است که از تولیدات باکیفیت و با تکنولوژیها نوین این حوزه بهره ببرند و صنعت خودروسازی هم نیازمند بازنگری و تحول در تولید است که باید با استفاده از تعاملات جهانی و تجارب صنعت خودروسازی کشورهای موفق در این صنعت الگوبرداری شود. باباییکارنامی؛ با تأکید بر اهمیت واردات منطقی خودرو در این برهه از زمان، خاطرنشان کرد: مهمترین چالش امروز بازار خودرو عدم توازن در عرضه و تقاضا در کشور است و قطعاً این مصوبه مجلس شورای اسلامی و تأیید نهایی شورای نگهبان درخصوص واردات میتواند به کاهش چشمگیر قیمتهای افسار گسیخته این بازار در کشور اثرگذار باشد و هم میتواند عامل ایجاد رقابت در این صنعت و ارتقای کیفیت در تولید داخلی گردد. عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران، با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامهریزی در بخش صنعت خودرو از سوی خودروسازان داخلی، تأکید کرد: امروز بسیاری از مراجعهکنندگان و اقبالکنندگان به خودرو داخلی نسبت به توزیع، تولید و کیفیت آن گلایهمندند و این صنعت باید در کشور با توجه به وجود دانشمندان و نخبگان حوزه صنعت و تکنولوژیهای نوین خود را بازآفرینی کند و این امر نیازمند برنامهریزی دقیق و استفاده از ظرفیتهای مهم حوزه صنعت در بخشهای مختلف دانشگاهی است.
سهمیه CBU (خودروی کامل آماده تحویل به مشتری) در سال ۱۴۰۴ براساس سهمیه اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدنوتجارت در سامانه جامع تجارت اعمال شده است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه جامع تجارت در اطلاعیهای اعلام کرد: پیرو تصمیم وزارت صنعت،معدنوتجارت درخصوص سهمیه واردات سال ۱۴۰۴، به اطلاع رسانده میشود سهمیه واردات CBU (خودروی کامل آماده تحویل […]
درحالی که در سال گذشته بیش از ۶۰هزار دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده است، سیاستگذاری غلط در قانون بودجه، ممکن است منجر به وقوع یک شوک تورمی در بازار خودرو شود. به گزارش تسنیم، بررسیهای انجامشده نشان میدهد که در سال ۱۴۰۳، حدود ۶۰ هزار دستگاه از انواع خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی به […]
با ازسرگیری واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، قوانین و ضوابط سفارش و ورود خودروهای خارجی به کشور بهطور پیوسته دستخوش تغییرات متعددی شده است. اما قوانین جدید واردات در سال جدید، شامل دو عامل مهم میشود که میتواند چالشهای بزرگی را به ویژه برای واردکنندگان و متقاضیان به وجود آورد. به گزارش مناقصهمزایده، براساس قانون […]
واردات خودرو از اسفند ۱۴۰۱، یعنی تقریباً دو سال قبل در چنین برههای با سروشکلی جدید از سرگرفته شد. آمار و ارقام نشان میدهد در این مدت هیچ سنخیتی بین عرضه و تقاضا وجود نداشته و در هر مرحله از پیشفروش، صف متقاضیان تفاوت معناداری با حجم عرضه پیدا کرده است. بهگزارش فرارو، کنترل بازار […]
دیدگاه بسته شده است.