عضو مجمع نمایندگان مازندران، مهمترین چالش در بازار خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست. به گزارش مناقصهمزایده، علی بابایی؛ در گفتوگو با خبرنگاران، با تقدیر از اقدام شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو، گفت: اقدام ارزشمند شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقای کیفیت تولید […]
عضو مجمع نمایندگان مازندران، مهمترین چالش در بازار خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست. به گزارش مناقصهمزایده، علی بابایی؛ در گفتوگو با خبرنگاران، با تقدیر از اقدام شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو، گفت: اقدام ارزشمند شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقای کیفیت تولید خودرو در کشور خواهد شد و قطعاً این مصوبه به آرامش بازار خودرو هم کمک شایانی خواهد کرد. وی اظهار داشت: مسأله رونق تولید و حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی همواره مورد دغدغه رهبری معظم انقلاب (مدظلهالعالی) و همه دلسوزان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بهویژه نمایندگان یازدهم مجلس شورای اسلامی بوده و هست اما این به معنای بسته بودن دربهای کشور به موضوع واردات نبوده و نیست و باید تعاملات جهانی در صنعت و بهویژه در حوزه خودروسازی موجب افزایش رقابت و ارتقای کیفیت در این صنعت شود. وی در ادامه، با اشاره به شأن و منزلت ملت بزرگ ایران، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی شایسته بهترینها هستند و حقشان است که از تولیدات باکیفیت و با تکنولوژیها نوین این حوزه بهره ببرند و صنعت خودروسازی هم نیازمند بازنگری و تحول در تولید است که باید با استفاده از تعاملات جهانی و تجارب صنعت خودروسازی کشورهای موفق در این صنعت الگوبرداری شود. باباییکارنامی؛ با تأکید بر اهمیت واردات منطقی خودرو در این برهه از زمان، خاطرنشان کرد: مهمترین چالش امروز بازار خودرو عدم توازن در عرضه و تقاضا در کشور است و قطعاً این مصوبه مجلس شورای اسلامی و تأیید نهایی شورای نگهبان درخصوص واردات میتواند به کاهش چشمگیر قیمتهای افسار گسیخته این بازار در کشور اثرگذار باشد و هم میتواند عامل ایجاد رقابت در این صنعت و ارتقای کیفیت در تولید داخلی گردد. عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران، با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامهریزی در بخش صنعت خودرو از سوی خودروسازان داخلی، تأکید کرد: امروز بسیاری از مراجعهکنندگان و اقبالکنندگان به خودرو داخلی نسبت به توزیع، تولید و کیفیت آن گلایهمندند و این صنعت باید در کشور با توجه به وجود دانشمندان و نخبگان حوزه صنعت و تکنولوژیهای نوین خود را بازآفرینی کند و این امر نیازمند برنامهریزی دقیق و استفاده از ظرفیتهای مهم حوزه صنعت در بخشهای مختلف دانشگاهی است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس، از توافق کمیسیون تلفیق و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تخصیص ۳٫۳دهم میلیارد یورو اعتبار به واردات خودرو خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، رحیم زارع؛ با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق، گفت: در جلسه امروز ایرادات شوراینگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور اصلاح در لایحه بودجه مصوبه […]
مهدی قرهداغلی- رئیس کل گمرک، گفت: واردات خودرو درآمدهای گمرک را به میزان چشمگیری افزایش میدهد و گمرک حدود ۲۶۴ همت از محل کل واردات به کشور در سال آینده درآمد خواهد داشت. به گزارش مناقصهمزایده، فرود عسگری؛ رئیس کل گمرک ایران، در جمع خبرنگاران، گفت: همه مرزهای مهم کشور به دستگاه ایکسری مجهز هستند. […]
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره مخالفت هیئتعالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به اختصاص ارز برای واردات خودرو، گفت: این مخالفت هیچ توجیهی ندارد. نباید با مصوبات مجلس حذفی برخورد شود. به گزارش رکنا، هیئتعالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درحالی با مصوبه تخصیص ارز برای واردات خودرو مخالفت و آن را […]
مهدی قرهداغلی – براساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ مصوب مجلس، بانکمرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است حداقل سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون (۳٫۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) یورو از محل اجزاء (۱) و (۲) بند (الف) ماده (۱۱) قانون برنامه هفتم پیشرفت و یا سایر منابع مورد تأیید (در هر فصل سال حداقل بیست درصد(۲۰%)) برای واردات خودروی سواری نو […]
دیدگاه بسته شده است.