عضو مجمع نمایندگان مازندران، مهمترین چالش در بازار خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست. به گزارش مناقصهمزایده، علی بابایی؛ در گفتوگو با خبرنگاران، با تقدیر از اقدام شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو، گفت: اقدام ارزشمند شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقای کیفیت تولید […]
عضو مجمع نمایندگان مازندران، مهمترین چالش در بازار خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست. به گزارش مناقصهمزایده، علی بابایی؛ در گفتوگو با خبرنگاران، با تقدیر از اقدام شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو، گفت: اقدام ارزشمند شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقای کیفیت تولید خودرو در کشور خواهد شد و قطعاً این مصوبه به آرامش بازار خودرو هم کمک شایانی خواهد کرد. وی اظهار داشت: مسأله رونق تولید و حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی همواره مورد دغدغه رهبری معظم انقلاب (مدظلهالعالی) و همه دلسوزان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بهویژه نمایندگان یازدهم مجلس شورای اسلامی بوده و هست اما این به معنای بسته بودن دربهای کشور به موضوع واردات نبوده و نیست و باید تعاملات جهانی در صنعت و بهویژه در حوزه خودروسازی موجب افزایش رقابت و ارتقای کیفیت در این صنعت شود. وی در ادامه، با اشاره به شأن و منزلت ملت بزرگ ایران، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی شایسته بهترینها هستند و حقشان است که از تولیدات باکیفیت و با تکنولوژیها نوین این حوزه بهره ببرند و صنعت خودروسازی هم نیازمند بازنگری و تحول در تولید است که باید با استفاده از تعاملات جهانی و تجارب صنعت خودروسازی کشورهای موفق در این صنعت الگوبرداری شود. باباییکارنامی؛ با تأکید بر اهمیت واردات منطقی خودرو در این برهه از زمان، خاطرنشان کرد: مهمترین چالش امروز بازار خودرو عدم توازن در عرضه و تقاضا در کشور است و قطعاً این مصوبه مجلس شورای اسلامی و تأیید نهایی شورای نگهبان درخصوص واردات میتواند به کاهش چشمگیر قیمتهای افسار گسیخته این بازار در کشور اثرگذار باشد و هم میتواند عامل ایجاد رقابت در این صنعت و ارتقای کیفیت در تولید داخلی گردد. عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران، با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامهریزی در بخش صنعت خودرو از سوی خودروسازان داخلی، تأکید کرد: امروز بسیاری از مراجعهکنندگان و اقبالکنندگان به خودرو داخلی نسبت به توزیع، تولید و کیفیت آن گلایهمندند و این صنعت باید در کشور با توجه به وجود دانشمندان و نخبگان حوزه صنعت و تکنولوژیهای نوین خود را بازآفرینی کند و این امر نیازمند برنامهریزی دقیق و استفاده از ظرفیتهای مهم حوزه صنعت در بخشهای مختلف دانشگاهی است.
گروه خودرو – واردات خودرو در سالجاری به گفته کارشناسان و آمارها، به کمترین حالت خود رسیده که همین موضوع باعث شده در حوزه واردات خودرو، هم واردکنندگان و هم مصرفکنندگان خودروهای خارجی را در سردرگمی فرو ببرد. اما علت این سردرگمی چه مسئلهای است که با گذشت نیمی از سال همچنان ادامه دارد و […]
گروه خودرو – با در نظر گرفتن اینکه پس از سالها ممنوعیت در امر واردات خودرو، سه سال گذشته این ممنوعیت پایان یافت و قرار شد سالانه بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، اما با توجه به آمار واردات خودرو، طی دو سال اخیر و نیمه سالجاری خبر از آن میدهد که این […]
در حالی که گمرک همچنان با تعرفههای سال گذشته عوارض خودروهای وارداتی را محاسبه میکند، وزیر صمت در نامهای صریح به معاون حقوقی رئیسجمهور، این رویه را مغایر مصوبه دولت خوانده و دستور اعمال تعرفههای ۱۴۰۴ را صادر کرده است. به گزارش ایسنا، بر این اساس کشمکش بر سر تعرفه واردات خودرو بالا گرفته و […]
تغییرات مکرر تعرفه واردات خودرو، نشانهای از بیثباتی سیاستگذاری اقتصادی است؛ وضعیتی که بازار، واردکنندگان و مصرفکنندگان را در بلاتکلیفی فرو برده است. به گزارش مهر، در سال ۱۴۰۳، حقوق ورودی خودروهای وارداتی بسته به نوع و حجم موتور آنها، از چهار درصد برای خودروهای برقی تا ۱۳۵ درصد برای خودروهای بنزینی با حجم موتور […]
دیدگاه بسته شده است.