عضو مجمع نمایندگان مازندران، مهمترین چالش در بازار خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست. به گزارش مناقصهمزایده، علی بابایی؛ در گفتوگو با خبرنگاران، با تقدیر از اقدام شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو، گفت: اقدام ارزشمند شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقای کیفیت تولید […]
عضو مجمع نمایندگان مازندران، مهمترین چالش در بازار خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست. به گزارش مناقصهمزایده، علی بابایی؛ در گفتوگو با خبرنگاران، با تقدیر از اقدام شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو، گفت: اقدام ارزشمند شوراینگهبان در تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقای کیفیت تولید خودرو در کشور خواهد شد و قطعاً این مصوبه به آرامش بازار خودرو هم کمک شایانی خواهد کرد. وی اظهار داشت: مسأله رونق تولید و حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی همواره مورد دغدغه رهبری معظم انقلاب (مدظلهالعالی) و همه دلسوزان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بهویژه نمایندگان یازدهم مجلس شورای اسلامی بوده و هست اما این به معنای بسته بودن دربهای کشور به موضوع واردات نبوده و نیست و باید تعاملات جهانی در صنعت و بهویژه در حوزه خودروسازی موجب افزایش رقابت و ارتقای کیفیت در این صنعت شود. وی در ادامه، با اشاره به شأن و منزلت ملت بزرگ ایران، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی شایسته بهترینها هستند و حقشان است که از تولیدات باکیفیت و با تکنولوژیها نوین این حوزه بهره ببرند و صنعت خودروسازی هم نیازمند بازنگری و تحول در تولید است که باید با استفاده از تعاملات جهانی و تجارب صنعت خودروسازی کشورهای موفق در این صنعت الگوبرداری شود. باباییکارنامی؛ با تأکید بر اهمیت واردات منطقی خودرو در این برهه از زمان، خاطرنشان کرد: مهمترین چالش امروز بازار خودرو عدم توازن در عرضه و تقاضا در کشور است و قطعاً این مصوبه مجلس شورای اسلامی و تأیید نهایی شورای نگهبان درخصوص واردات میتواند به کاهش چشمگیر قیمتهای افسار گسیخته این بازار در کشور اثرگذار باشد و هم میتواند عامل ایجاد رقابت در این صنعت و ارتقای کیفیت در تولید داخلی گردد. عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران، با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامهریزی در بخش صنعت خودرو از سوی خودروسازان داخلی، تأکید کرد: امروز بسیاری از مراجعهکنندگان و اقبالکنندگان به خودرو داخلی نسبت به توزیع، تولید و کیفیت آن گلایهمندند و این صنعت باید در کشور با توجه به وجود دانشمندان و نخبگان حوزه صنعت و تکنولوژیهای نوین خود را بازآفرینی کند و این امر نیازمند برنامهریزی دقیق و استفاده از ظرفیتهای مهم حوزه صنعت در بخشهای مختلف دانشگاهی است.
در حالی که گمرک همچنان با تعرفههای سال گذشته عوارض خودروهای وارداتی را محاسبه میکند، وزیر صمت در نامهای صریح به معاون حقوقی رئیسجمهور، این رویه را مغایر مصوبه دولت خوانده و دستور اعمال تعرفههای ۱۴۰۴ را صادر کرده است. به گزارش ایسنا، بر این اساس کشمکش بر سر تعرفه واردات خودرو بالا گرفته و […]
تغییرات مکرر تعرفه واردات خودرو، نشانهای از بیثباتی سیاستگذاری اقتصادی است؛ وضعیتی که بازار، واردکنندگان و مصرفکنندگان را در بلاتکلیفی فرو برده است. به گزارش مهر، در سال ۱۴۰۳، حقوق ورودی خودروهای وارداتی بسته به نوع و حجم موتور آنها، از چهار درصد برای خودروهای برقی تا ۱۳۵ درصد برای خودروهای بنزینی با حجم موتور […]
رئیس کل گمرک، گفت: با اجرای مصوبه مجلس هیچ مشکلی برای ترخیص خودروهای وارداتی وجود ندارد و جانبازان و بازرگانان نیز میتوانند بدون هیچ محدودیتی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند. به گزارش مناقصهمزایده، فرود عسگری؛ در تشریح آخرین وضعیت اجرای قانون مجلس برای واردات خودرو، گفت: با تصویب قانون واردات خودرو از سال ۱۴۰۰ […]
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از فراهم شدن امکان واردات خودروهای با حداکثر پنج سال ساخت و نیز خودروهای غیرآمریکایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سیسی از خارج کشور به مناطق آزاد تجاری – صنعتی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، رضا مسرور؛ با اشاره به آخرین آییننامه ابلاغی واردات خودرو، اظهار کرد: در […]
دیدگاه بسته شده است.