رئیس‌جمهور در کهگیلویه‌وبویراحمد

اقتصاد ۴۰۰ روستا در مسیر پاتاوه‌ـ‌دهدشت فعال می‌شود

رئیس‌جمهور در آیین افتتاح از جاده اصلی پاتاوه‌ـ‌دهدشت، گفت: اقتصاد ۴۰۰ روستای واقع شده در مسیر پاتاوه‌ـ‌دهدشت با افزایش عبور و مرور خودرو‌ها فعال شده و رونق می‌گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از جاده پاتاوه‌ـ‌دهدشت، اظهار داشت: روستاهای زیادی در طول این جاده از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند چرا […]

رئیس‌جمهور در آیین افتتاح از جاده اصلی پاتاوه‌ـ‌دهدشت، گفت: اقتصاد ۴۰۰ روستای واقع شده در مسیر پاتاوه‌ـ‌دهدشت با افزایش عبور و مرور خودرو‌ها فعال شده و رونق می‌گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از جاده پاتاوه‌ـ‌دهدشت، اظهار داشت: روستاهای زیادی در طول این جاده از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند چرا که با وجود این راه ارتباطی اقتصاد آن‌ها فعال و شکوفا می‌شود. رئیس‌جمهور، افزود: خارج کردن شهر «دهدشت» از بن‌بست از دیگر کارکردهای این جاده ارتباطی است که نقش اساسی در توسعه و رونق منطقه دارد. وی ادامه داد: این جاده راهبردی برای منطقه مزیت‌های زیادی دارد چرا که ارتباط با مرکز کشور و اتصال به دریا از ویژگی‌های این جاده است. رئیس‌جمهور، اضافه کرد: میزان تونل‌های این راه ارتباطی ۱۰ کیلومتر است و احداث پل‌ها و تونل‌های زیاد در این مسیر نشان از سخت بودن فعالیت‌ها دارد.

احداث باند دوم جاده دهدشت به بهبهان از برنامه‌های وزارت راه

در ادامه این مراسم، مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: با بهره‌برداری از جاده راهبردی پاتاوه‌-‌دهدشت، احداث باند دوم مسیر دهدشت به بهبهان که یکی از دغدغه‌های اصلی مردم منطقه است، به‌عنوان برنامه بعدی این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد. بذرپاش؛ اظهار کرد: جاده پاتاوه‌-‌دهدشت مسیر بسیار راهبردی است چرا که برقرارکننده اتصال شهرهای شهرضا-سمیرم-یاسوج-دهدشت و بهبهان محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: باند اول جاده دهدشت‌-بهبهان در حال‌حاضر استفاده می‌شود که با توجه به ظرفیت موجود نیروی کار و مهندسی و جلوگیری از بیکاری کارگران شاغل در پروژه‌های بهره‌برداری شده، احداث باند دوم این مسیر در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اهمیت جاده پاتاوه‌ـ‌دهدشت، گفت: اهمیت ملی این جاده برقرار کردن ارتباط دریا با مرکز کشور است و نقش استانی آن خارج کردن شهر دهدشت از بن‌بست است. وزیر راه‌وشهرسازی، افزود: علاوه بر کوتاه شدن مسیر مرکز استان به شهرستان کهگیلویه و خارج کردن دهدشت از بن‌بست، اثر اقتصادی قابل‌توجهی نیز برای روستاهای واقع در حاشیه مسیر دارد. بذرپاش؛ ادامه داد: احداث این جاده به لیل صعب‌العبور بودن و واقع شدن در دل زاگرس مرکزی یکی از سخت‌‌ترین عملیات‌های راهسازی است به نحوی که ۸۳ درصد این مسیر کوهستانی، ۱۵ درصد تپه ماهور و دو درصد نیز دشت است. وی ادامه داد: ۲۳ کیلومتر دیوار بتنی برای جلوگیری از ریزش کوه و سنگ در حاشیه جاده احداث شده و جزء معدود مسیرهای مواصلاتی است که این مقدار دیوار بتنی احداث شد. وزیر راه‌وشهرسازی، اضافه کرد: در راستای اجرای این پروژه ۲۷ میلیون تن عملیات خاکبرداری انجام شد که ۸۰ درصد کل این پروژه را قرارگاه خاتم انجام داده است.