گروه خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: مطابق هدفگذاری انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد استانداردهای اجباری برای قطعات خودرو به یکهزار قطعه میرسد. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی اسلامپناه؛ اظهار کرد: زمانی که کار تعیین استاندارد اجباری برای قطعات خودرو شروع شد، کمتر از ۵۴ قطعه استانداردسازی شده بود، در حالی که خودرو متشکل […]
گروه خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: مطابق هدفگذاری انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد استانداردهای اجباری برای قطعات خودرو به یکهزار قطعه میرسد. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی اسلامپناه؛ اظهار کرد: زمانی که کار تعیین استاندارد اجباری برای قطعات خودرو شروع شد، کمتر از ۵۴ قطعه استانداردسازی شده بود، در حالی که خودرو متشکل از چند هزار قطعه است. بنابراین هدفگذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد استانداردهای اجباری برای قطعات خودرو به ۱۰۰۰ قطعه برسد. وی درباره استانداردهای اجباری ۸۵گانه خودرو که مهلت اجرای آنها تا پایان تیر است نیز، گفت: این استانداردها جزء استانداردهای ایمنی و عملکردی است که طبق دستور رئیسجمهوری و قانون باید اجرایی شود. کیفیت خودروهای داخلی باید بالا برود و این خواست و حق مردم است. اگر این مسیر در سالهای گذشته پیموده میشد، شاهد مسائل و مشکلات کنونی در صنعت خودرو نبودیم. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه تعدادی از خودروسازها الزامات ۸۵گانه را بر تولیداتشان منطبق کردهاند، تصریح کرد: فرصت لازم برای اجرای استانداردهای ۸۵گانه به خودروسازان داده شده و امیدوارم که بقیه خودروسازان هم این استانداردها را رعایت کنند. اگر خودروسازان استانداردها را رعایت نکنند برابر قانون با آنها عمل میشود، به کمیسیون ماده ۴۲ قانون فراخوانده میشوند و به آنها تذکر داده میشود. وی در پاسخ به اینکه آیا خط تولید خودرویی متوقف میشود یا خیر؟ تصریح کرد: من به جهت جایگاهی که دارم اگر صحبتی کنم شاید آثاری را بر بازار بگذارد؛ اجازه دهید خطقرمز را همانطور که قانون تعریف کرده، قرار دهیم. این مقام مسؤول همچنین درباره موضوع واردات خودرو، گفت: از همان روز نخست که مقرر شد مجوز واردات صادر شود، از آن استقبال کردیم و آن را کمکی پایدار، رقابتی و انحصارشکن برای اقتصاد کشور و بازار خودرو دانستیم. امروز سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شکست انحصار موجود، شرایط را برای واردات خودرو بهگونهای رقم زده که میلیونها خودرو میتواند وارد کشور شود. بهطور کلی ۸۰ درصد واردات کشور، بهخصوص وارداتی که در زنجیره تولید از آن استفاده میشود در بازه پنج تا هفت روز ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت میشوند. در حالی که در گذشته این مدت زمان به ۵۰روز هم میرسید. وی با بیان اینکه برای ترخیص کالای اساسی کارشناسان روی عرشه کشتی میروند، اظهار کرد: این تکلیفگرایی در هیچ پروتکلی نیامده که کارشناس در فاصله چند مایلی که کشتی وارد لنگرگاه نشده روی عرشه کشتی برود، منتقل شود، اجازه کاپیتان کشتی گرفته شود، نمونهگیری شود و به سرزمین اصلی منتقل شود و به فرآیند آزمایش برود؛ اما این کار در راستای تسهیل و تسریع انجام شده که در عین حال بسیار کار پرخطری است. اسلامپناه؛ با اشاره به پیگیریهای دولتمردان بهویژه رئیسجمهوری و معاون اول رئیسجمهوری، تأکید کرد: این پیگیریها ما را بر آن داشت تا دپو و رسوبی در بنادر را رد و کالا و خدمت را به سلامت وارد چرخه کنیم.
گروه خودرو- تولید قطعات و لوازمیدکی خودرو، همیشه از عمده مسائلی بوده که درباره آن مباحث مختلفی در جریان است. اما صنعت خودروسازی در کشور ما دهههاست که مشغول تولید انواع و اقسام خودرو بوده است و همین امر سبب شده که فعالان این حوزه تجربه بسیاری را در این زمینه کسب کنند. از طرفی […]
براساس آمار گمرک، سال گذشته ۸۶۰ هزار تن قطعات و اجزای خودرو و موتورسیکلت به ارزش ۴٫۸ میلیارد دلار وارد کشور شده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمد رضوانی؛ رئیس کل گمرک، درباره میزان واردات و صادرات اجزا و قطعات مربوط به وسایل نقلیه، گفت: از تعداد ۲۶۱ کد تعرفه گمرکی واردات قطعات و اجزای مربوط […]
دیدگاه بسته شده است.