آماده شدن بستر واردات ۶۵۰۰ اتوبوس دست‌دوم

مدیر کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت با واردات اتوبوس‌های برقی است، اظهار کرد: حتی با واردات اتوبوس‌های دست‌دوم نیز نسبت به شرایط فعلی وضعیت بهتری خواهیم داشت. ششم تیرماه سال‌جاری بود که مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا از […]

مدیر کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت با واردات اتوبوس‌های برقی است، اظهار کرد: حتی با واردات اتوبوس‌های دست‌دوم نیز نسبت به شرایط فعلی وضعیت بهتری خواهیم داشت. ششم تیرماه سال‌جاری بود که مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا از واردات اتوبوس‌های کم کارکرد خبر داد و گفت که مخالفت محیط‌زیست در این زمینه نیز معنایی ندارد. اتوبوس‌های برون شهری و وسایل نقلیه شخصی کم کارکرد نیز در این لیست قرار دارد. اتوبوس‌‌ها باید کمتر از پنج سال کار کرده و مطابق با استاندارد و پشتیبانی‌های فنی کشورمان باشد. به گزارش ایسنا، داریوش گلعلی‌زاده؛ رئیس مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست، نیز با بیان اینکه خودرو‌ها اگر پنج سال ساخت نیز باشد مورد قبول هستند اما دولت می‌گوید که به خودروهای تا سه‌سال ساخت مجوز داده می‌شود، گفت: این شرایط نیز برای ۶۵۰ اتوبوسی است که یورو۵ هستند اما مشکل اصلی آن ۳۵۰ اتوبوسی است که یورو۴ هستند و ما با واردات آن‌‌ها موافق نیستیم و اقدامات شهرداری برای ورود این خودرو‌ها قبل از قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است. حلیاسادات حسینی؛ درباره واردات اتوبوس‌های دست‌دوم، اظهار کرد: اولویت با واردات اتوبوس‌های برقی است و با انجام این کار می‌توان گفت؛ شهرداری تهران به وظایف خود در زمینه اجرای قانون هوای پاک عمل کرده‌ است. البته در صورتی که نتوانیم اتوبوس‌های برقی وارد کنیم، تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های کارکرده وارداتی از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. مدیر کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با بیان اینکه بخش کوچکی از ۶۵۰۰ اتوبوس‌های وارداتی، برقی خواهند بود، تأکید کرد: در هر حال با واردات اتوبوس‌های دست‌دوم نیز نسبت به شرایط فعلی وضعیت بهتری خواهیم داشت اما نکته مهم این است که اولویت ما باید توسعه پایدار باشد و نگاه مقطعی نداشته باشیم. وی افزود: با توجه به اینکه بستر واردات اتوبوس دست‌دوم آماده شده است، هرچه کیفیت عدم انتشار آینده‌ها در این اتوبوس‌‌ها افزایش یابد، به‌طور قطع به اهداف خود در زمینه توسعه پایدار در سال‌های آینده نزدیک‌تر می‌شویم. دستیابی به این هدف نیازمند تلاش بیشتری است اما نباید این مسئله را نادیده بگیریم که در مسیرمان محدودیت‌های بسیار زیادی وجود دارد. حسینی؛ در پایان تصریح کرد: همین میزان که شهرداری به قضیه ورود کرده است نیز اقدام قابل‌توجهی است چرا که چندین سال چنین اتفاقی نیفتاده بود البته به دنبال دستیابی به بالا‌ترین حد کیفیت هستیم و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.