نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، درباره آییننامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: آییننامه واردات خودروهای نو در قانون ساماندهی صنعت خودرو بهگونهای نوشته شد که به نفع مردم نبود به این معنا که متأسفانه وزارت صمت با مدیرت آقای فاطمیامین به نحوی این آییننامه را تدوین کرد که عملاً تا امروز و با […]
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، درباره آییننامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: آییننامه واردات خودروهای نو در قانون ساماندهی صنعت خودرو بهگونهای نوشته شد که به نفع مردم نبود به این معنا که متأسفانه وزارت صمت با مدیرت آقای فاطمیامین به نحوی این آییننامه را تدوین کرد که عملاً تا امروز و با وجود گذشت چند ماه هنوز خودرو چندانی وارد کشور نشده است. به گزارش خانهملت، جلال رشیدیکوچی؛ نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس ادامه داد: این وضعیت این نکته را گوش زد میکند که در واردات خودروهای کارکرده باید دقت نظر خاصی داشته باشیم، البته نگارش این آییننامه در اختیار مجلس نیست و دولت و وزارت صمت باید این آییننامه را تدوین کنند. وی با بیان اینکه محدودیتهایی که در آییننامههای خودروهای نو آمده بود، نباید در آییننامه واردات خودروهای کارکرده درج شود، افزود: تعرفه واردات خودروهای کارکرده باید براساس قیمت خودروها تعیین شود نه حجم موتور به این معنا که اگر فردی به دنبال خرید خودروی ۱۰۰ هزار دلاری است، ۱۰۰درصد و فردی که به دنبال خرید خودروی ۱۰ هزار دلاری است ۱۰ درصد تعرفه پرداخت کند تا افرادی که توان خرید کمتری دارند، نیز بتوانند خودروی خوب سوار شوند که متأسفانه اکنون دولت با افزایشی که در سود بازرگانی ایجاد کرد، موجب شد که قیمت خودروی ۱۵ هزار دلاری حداقل دو برابر شده و به یک میلیارد یا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برسد و عملاً این نوع واردات در بازار نقش چندانی نداشته باشند. عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، با بیان اینکه نگاه ما این است که در این آییننامه سود بازرگانی کاهش پیدا کند، گفت: لازم نیست دولت برای واردات خودروهای کارکرده ارز اختصاص دهد، – زیرا دولت بیان میکند که ارز برای واردات داده میشود تا به مردم خدمت شود- اگر میخواهد به مردم خدمتی کند، تعرفه واردات را کم کند تعرفههای فعلی بسیار بالاست. رشیدیکوچی؛ درباره ارز مورد نیاز برای واردات خودروهای کارکرده، بیان کرد: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور شرکتهای معتبر و بزرگی دارند از آنجاکه بازار خودرو کشورمان برایشان پرسود است حاضرند دلار خود را به خودرو تبدیل کرده و در اختیار مردم قرار دهند، یا میتوان از ظرفیت شرکتهای دولتی که خارج از کشور ارز دارند استفاده کرد همچنین ارزهای در اختیار مردم نیز ظرفیت مناسبی است. وی با بیان اینکه از گذشته و تجربه واردات خودروهای نو درس بگیریم، تصریح کرد: دولت باید در آییننامه واردات خودروهای کارکرده تلاش کند، ارزهای در اختیار مردم را وارد چرخه واردات و صادرات و تولید کند.
سقف ارز تخصیصی برای واردات خودرو در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۴ نسبت به امسال و سال ۱۴۰۲ دو برابر شده است. در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه از هدفگذاری ۵۰ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد که ارزش آن به ۲۲۰ میلیون دلار نمیرسید. با این حال افزایش واردات […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن خانهملت، گفت: برای بهبود واردات خودرو در بودجه سال آینده پیشنهاد افزایش ارز به چهار میلیارد دلار را داشتیم که به کمیسیون تلفیق و سپس در صحن ارائه خواهد شد. به گزارش بازار، مصطفی پوردهقاناردکانی؛ بیان داشت: در پی خبر تخصیص دو میلیارد دلار برای واردات خودرو توسط بانکمرکزی در […]
بانکمرکزی مبلغ دو میلیارد دلار برای واردات خودرو در سال آینده که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ تعیین شده، تخصیص داده است. به گزارش اقتصادمعاصر، موضوع واردات خودرو که یکی از وعدههای دولت چهاردهم بود، در لایحه بودجه ۱۴۰۴ تعیینتکلیف شد. براساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ که دولت اوایل آبان تقدیم مجلس کرد، واردات خودرو از […]
اگر چه تاکنون دولت و مجلس پیگیری موضوع واردات و بازگشایی دوباره ورود خارجیها را، تنظیم بازار اعلام میکردند اما آنچه با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۴ مشخص میکند، نگاه دولت به واردات خودرو در لایحه سال آینده و کسب درآمد بیشتر از این جریان است. پیشنهادی که در صورت تأیید مجلس و اجرای تعرفههای پیشنهادی، […]
دیدگاه بسته شده است.