نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، درباره آییننامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: آییننامه واردات خودروهای نو در قانون ساماندهی صنعت خودرو بهگونهای نوشته شد که به نفع مردم نبود به این معنا که متأسفانه وزارت صمت با مدیرت آقای فاطمیامین به نحوی این آییننامه را تدوین کرد که عملاً تا امروز و با […]
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، درباره آییننامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: آییننامه واردات خودروهای نو در قانون ساماندهی صنعت خودرو بهگونهای نوشته شد که به نفع مردم نبود به این معنا که متأسفانه وزارت صمت با مدیرت آقای فاطمیامین به نحوی این آییننامه را تدوین کرد که عملاً تا امروز و با وجود گذشت چند ماه هنوز خودرو چندانی وارد کشور نشده است. به گزارش خانهملت، جلال رشیدیکوچی؛ نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس ادامه داد: این وضعیت این نکته را گوش زد میکند که در واردات خودروهای کارکرده باید دقت نظر خاصی داشته باشیم، البته نگارش این آییننامه در اختیار مجلس نیست و دولت و وزارت صمت باید این آییننامه را تدوین کنند. وی با بیان اینکه محدودیتهایی که در آییننامههای خودروهای نو آمده بود، نباید در آییننامه واردات خودروهای کارکرده درج شود، افزود: تعرفه واردات خودروهای کارکرده باید براساس قیمت خودروها تعیین شود نه حجم موتور به این معنا که اگر فردی به دنبال خرید خودروی ۱۰۰ هزار دلاری است، ۱۰۰درصد و فردی که به دنبال خرید خودروی ۱۰ هزار دلاری است ۱۰ درصد تعرفه پرداخت کند تا افرادی که توان خرید کمتری دارند، نیز بتوانند خودروی خوب سوار شوند که متأسفانه اکنون دولت با افزایشی که در سود بازرگانی ایجاد کرد، موجب شد که قیمت خودروی ۱۵ هزار دلاری حداقل دو برابر شده و به یک میلیارد یا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برسد و عملاً این نوع واردات در بازار نقش چندانی نداشته باشند. عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، با بیان اینکه نگاه ما این است که در این آییننامه سود بازرگانی کاهش پیدا کند، گفت: لازم نیست دولت برای واردات خودروهای کارکرده ارز اختصاص دهد، – زیرا دولت بیان میکند که ارز برای واردات داده میشود تا به مردم خدمت شود- اگر میخواهد به مردم خدمتی کند، تعرفه واردات را کم کند تعرفههای فعلی بسیار بالاست. رشیدیکوچی؛ درباره ارز مورد نیاز برای واردات خودروهای کارکرده، بیان کرد: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور شرکتهای معتبر و بزرگی دارند از آنجاکه بازار خودرو کشورمان برایشان پرسود است حاضرند دلار خود را به خودرو تبدیل کرده و در اختیار مردم قرار دهند، یا میتوان از ظرفیت شرکتهای دولتی که خارج از کشور ارز دارند استفاده کرد همچنین ارزهای در اختیار مردم نیز ظرفیت مناسبی است. وی با بیان اینکه از گذشته و تجربه واردات خودروهای نو درس بگیریم، تصریح کرد: دولت باید در آییننامه واردات خودروهای کارکرده تلاش کند، ارزهای در اختیار مردم را وارد چرخه واردات و صادرات و تولید کند.
سهمیه CBU (خودروی کامل آماده تحویل به مشتری) در سال ۱۴۰۴ براساس سهمیه اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدنوتجارت در سامانه جامع تجارت اعمال شده است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه جامع تجارت در اطلاعیهای اعلام کرد: پیرو تصمیم وزارت صنعت،معدنوتجارت درخصوص سهمیه واردات سال ۱۴۰۴، به اطلاع رسانده میشود سهمیه واردات CBU (خودروی کامل آماده تحویل […]
درحالی که در سال گذشته بیش از ۶۰هزار دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده است، سیاستگذاری غلط در قانون بودجه، ممکن است منجر به وقوع یک شوک تورمی در بازار خودرو شود. به گزارش تسنیم، بررسیهای انجامشده نشان میدهد که در سال ۱۴۰۳، حدود ۶۰ هزار دستگاه از انواع خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی به […]
با ازسرگیری واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، قوانین و ضوابط سفارش و ورود خودروهای خارجی به کشور بهطور پیوسته دستخوش تغییرات متعددی شده است. اما قوانین جدید واردات در سال جدید، شامل دو عامل مهم میشود که میتواند چالشهای بزرگی را به ویژه برای واردکنندگان و متقاضیان به وجود آورد. به گزارش مناقصهمزایده، براساس قانون […]
واردات خودرو از اسفند ۱۴۰۱، یعنی تقریباً دو سال قبل در چنین برههای با سروشکلی جدید از سرگرفته شد. آمار و ارقام نشان میدهد در این مدت هیچ سنخیتی بین عرضه و تقاضا وجود نداشته و در هر مرحله از پیشفروش، صف متقاضیان تفاوت معناداری با حجم عرضه پیدا کرده است. بهگزارش فرارو، کنترل بازار […]
دیدگاه بسته شده است.