نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، درباره آییننامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: آییننامه واردات خودروهای نو در قانون ساماندهی صنعت خودرو بهگونهای نوشته شد که به نفع مردم نبود به این معنا که متأسفانه وزارت صمت با مدیرت آقای فاطمیامین به نحوی این آییننامه را تدوین کرد که عملاً تا امروز و با […]
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، درباره آییننامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: آییننامه واردات خودروهای نو در قانون ساماندهی صنعت خودرو بهگونهای نوشته شد که به نفع مردم نبود به این معنا که متأسفانه وزارت صمت با مدیرت آقای فاطمیامین به نحوی این آییننامه را تدوین کرد که عملاً تا امروز و با وجود گذشت چند ماه هنوز خودرو چندانی وارد کشور نشده است. به گزارش خانهملت، جلال رشیدیکوچی؛ نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس ادامه داد: این وضعیت این نکته را گوش زد میکند که در واردات خودروهای کارکرده باید دقت نظر خاصی داشته باشیم، البته نگارش این آییننامه در اختیار مجلس نیست و دولت و وزارت صمت باید این آییننامه را تدوین کنند. وی با بیان اینکه محدودیتهایی که در آییننامههای خودروهای نو آمده بود، نباید در آییننامه واردات خودروهای کارکرده درج شود، افزود: تعرفه واردات خودروهای کارکرده باید براساس قیمت خودروها تعیین شود نه حجم موتور به این معنا که اگر فردی به دنبال خرید خودروی ۱۰۰ هزار دلاری است، ۱۰۰درصد و فردی که به دنبال خرید خودروی ۱۰ هزار دلاری است ۱۰ درصد تعرفه پرداخت کند تا افرادی که توان خرید کمتری دارند، نیز بتوانند خودروی خوب سوار شوند که متأسفانه اکنون دولت با افزایشی که در سود بازرگانی ایجاد کرد، موجب شد که قیمت خودروی ۱۵ هزار دلاری حداقل دو برابر شده و به یک میلیارد یا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برسد و عملاً این نوع واردات در بازار نقش چندانی نداشته باشند. عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، با بیان اینکه نگاه ما این است که در این آییننامه سود بازرگانی کاهش پیدا کند، گفت: لازم نیست دولت برای واردات خودروهای کارکرده ارز اختصاص دهد، – زیرا دولت بیان میکند که ارز برای واردات داده میشود تا به مردم خدمت شود- اگر میخواهد به مردم خدمتی کند، تعرفه واردات را کم کند تعرفههای فعلی بسیار بالاست. رشیدیکوچی؛ درباره ارز مورد نیاز برای واردات خودروهای کارکرده، بیان کرد: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور شرکتهای معتبر و بزرگی دارند از آنجاکه بازار خودرو کشورمان برایشان پرسود است حاضرند دلار خود را به خودرو تبدیل کرده و در اختیار مردم قرار دهند، یا میتوان از ظرفیت شرکتهای دولتی که خارج از کشور ارز دارند استفاده کرد همچنین ارزهای در اختیار مردم نیز ظرفیت مناسبی است. وی با بیان اینکه از گذشته و تجربه واردات خودروهای نو درس بگیریم، تصریح کرد: دولت باید در آییننامه واردات خودروهای کارکرده تلاش کند، ارزهای در اختیار مردم را وارد چرخه واردات و صادرات و تولید کند.
رئیس کل گمرک، گفت: با اجرای مصوبه مجلس هیچ مشکلی برای ترخیص خودروهای وارداتی وجود ندارد و جانبازان و بازرگانان نیز میتوانند بدون هیچ محدودیتی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند. به گزارش مناقصهمزایده، فرود عسگری؛ در تشریح آخرین وضعیت اجرای قانون مجلس برای واردات خودرو، گفت: با تصویب قانون واردات خودرو از سال ۱۴۰۰ […]
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از فراهم شدن امکان واردات خودروهای با حداکثر پنج سال ساخت و نیز خودروهای غیرآمریکایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سیسی از خارج کشور به مناطق آزاد تجاری – صنعتی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، رضا مسرور؛ با اشاره به آخرین آییننامه ابلاغی واردات خودرو، اظهار کرد: در […]
گروه خودرو- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به مجاز شدن واردات خودروهای نو و کارکرده، گفت: البته مجلس در قالب یک سهمیه که برای این واردات در نظر گرفته، تعیین کرده که میزان مشخصی از این خودروها بتوانند وارد کشور شوند. به گزارش مناقصهمزایده، نرگس باقریزمردی؛ مدیرکل دفتر […]
با تصویب و ابلاغ آییننامه جدید واردات خودرو در هفته گذشته، تعرفههای گمرکی در این حوزه دستخوش تغییرات اساسی شد. دولت با هدف تنظیم بازار، تسهیل ورود خودروهای اقتصادی و کاهش فشار بر مصرفکننده، مجوز واردات خودرو را صادر کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مهر، سهم ارزی اختصاص یافته برای این واردات معادل […]
دیدگاه بسته شده است.