عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس و کارشناسان دولتی کارهای خوبی برای توجه به محیطزیست در برنامه پنجساله انجام دادهاند. به گزارش مناقصهمزایده، او با اشاره به آلودگی هوا در ادامه تأکید کرد: متأسفانه قسمت عمده آلودگی هوا متعلق به خودروهای تولیدی کشور است که شاهد […]
عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس و کارشناسان دولتی کارهای خوبی برای توجه به محیطزیست در برنامه پنجساله انجام دادهاند. به گزارش مناقصهمزایده، او با اشاره به آلودگی هوا در ادامه تأکید کرد: متأسفانه قسمت عمده آلودگی هوا متعلق به خودروهای تولیدی کشور است که شاهد سطح قرمز آلودگی در تهران و کلانشهرهای دیگر هستیم. چرا که خودروهای تولید داخل به هیچ عنوان استاندارد نیستند. وی در ادامه، تصریح کرد: پافشاری مافیا در زمینه تولید داخلی خودرو در کشور معضل بزرگی است، ما قطعاً از تولید داخلی که دارای استانداردهای درست، مترقی و روبه رشد است حمایت خواهیم کرد، امروز برخی از خودروهای تولید ملی مصرف بالایی دارد در حالیکه خودروهای هیبریدی و به روز دنیا مصرف کمی دارند که شاهد تفاوت زیاد آنها با خودروهای داخلی هستیم، برای رفع این مشکل نیاز به اراده تمام دستگاهها و نهادهای مربوطه است. وی یادآور شد: مجلس برای تمام کموکاستیها طرح سؤال، استیضاح و نظارت دارد اما این موضوعات به تنهایی کافی نیست؛ بلکه اراده دولت را میطلبد. احکام زیست محیطی برنامههای گذشته توسعه و برنامه هفتم توسعه باید به مرحله عملیاتی شدن برسد، عدم اراده مسؤولان منجر تولید خودروی بیکیفیت و شهرکسازی بیرویه و… شده است که همگی به نوعی به محیطزیست آسیب وارد میکند. نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تأکید به حمایت جدی از بخش کشاورزی در برنامه هفتم توسعه؛ اظهار کرد: در احکام برنامه هفتم توسعه دولت حمایت جدی از بخش کشاورزی نداشته است، اگر این حمایتها به صورت جدی باشد بسیاری از منابع و سیستمهای آبی ما حفظ خواهد شد و مصرف بیرویه آب کاهش پیدا میکند. این نماینده مردم، در ادامه گفت: مجموعه قوانین تصویب شده درخصوص حمایت زیستمحیطی اگر به مرحله اجرا برسد به حفاظت از آن ختم خواهد شد، در حالحاضر تمام دنیا اراده خود را بر حفظ زیستمحیطی کشور خود دارند اما متأسفانه این اراده در کشور ما به دلیل لابیهای زیاد و دور زدن قوانین وجود ندارد. عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم، تأکیدکرد: اعضای کمیسیون تلفیق با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس و کارشناسان دولتی کارهای خوبی انجام دادهاند، حاصل این نشستها احکام درست و مفیدی است که در کمیته محیطزیست بررسی شده امیدواریم در برنامه هفتم توسعه مصوب شود. رشیدی؛ در پایان خاطر نشان کرد: اراده عمل به این احکام مهم تر از تصویب آن است، امروز مدیریت محیطزیست را در کشور قوی نمیبینم، متأسفانه منابع انسانی ما ضعیف است و به صورت کمی عمل میکند، بسیاری از حراستها و نظارتها نیاز به منابع انسانی و کارشناسی دارد که به دلیل کمبود اعتبارات بودجهای در بخش محیطزیست از جمله مشکلاتی است که باید برطرف شود.
همزمان با روز جهانی بهداشت محیط با شعار «هوای سالم و مردم سالمتر»، عباس شاهسونی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به ابعاد نگرانکننده بحران آلودگی هوا در ایران و جهان هشدار داد. او میگوید آلودگی هوا دومین عامل مرگ زودرس در جهان است و سالانه بیش از ۸٫۱ میلیون نفر جان […]
نعیمه افشاری- دود، دود و باز هم دود! سالهاست که زمستان از یاد پایتختنشینان و کلانشهرنشیان رفته است! تولید خودروهای بیکیفیت از یکسو و بنزین بیکیفیت از سوی دیگر، باعث شده تا هوای شهرها بیش از پیش آلوده باشد. در کنار اینها مازوتسوزی را هم قرار بدهید که در بسیاری از شهرها و کلانشهرها برای […]
گروه اجتماعی- داشتن هوای پاک دیگر نه تنها آرزوی پایتختیها شده، بلکه اکنون در بسیاری از نقاط ایران نیز هوای پاک به آرزویی دستنیافتنی تبدیل شده است؛ آن هم در فصلی که بسیاری آن را زیباترین فصل ایران مینامند! دیگر از پاییز هزار رنگ خبری نیست و نفس در داخل سینه به زحمت بالا میآید. […]
گروه خودرو- دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت، گفت: ۶۰ درصد آلودگی هوای کشور ناشی از خودروهای فرسوده است، اما متأسفانه هیچ نظارتی در این زمینه نمیشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدامیر احمدی؛ دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت، گفت: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مبنی براختصاص ۱۰درصد از سهمیه قرعهکشی به مالکان خودروهای فرسوده که در […]
دیدگاه بسته شده است.