مهدی یاوری- در فوتبال دولتی ما هزینهها اصلاً با درآمدها نمیخواند و مدعای این حرف را نیز میتوان به خوبی در مشکلات مالی تیمهای لیگ برتری به وضوح مشاهده کرد. دولتی بودن فوتبال نیز باعث شده تا بسیاری از باشگاههای فوتیال تنها به ظاهر به دنبال گرفتن حق و حقوق خود از مراجعی همچون صدا […]
مهدی یاوری- در فوتبال دولتی ما هزینهها اصلاً با درآمدها نمیخواند و مدعای این حرف را نیز میتوان به خوبی در مشکلات مالی تیمهای لیگ برتری به وضوح مشاهده کرد. دولتی بودن فوتبال نیز باعث شده تا بسیاری از باشگاههای فوتیال تنها به ظاهر به دنبال گرفتن حق و حقوق خود از مراجعی همچون صدا و سیما و سازمان لیگ باشند زیرا وقتی کار به مراجع بالاتر میرسد، اکثریت قاطع مدیران دولتی نمیتوانند برای مسؤول دولتی بالادست خود اعاده حق بکنند و این دری است که سالهاست به یک پاشنه میچرخد! به هر شکل یکی از انواع تبلیغات محیطی، تبلیغ در ورزشگاهها و استادیومهای ورزشی است که به صورت مستقیم برای افرادی که در استادیوم حضور دارند و هم افرادی که از طریق رسانههایی مثل تلویزیون در حال تماشای مسابقات ورزشی هستند، قابل ارائه است. از طرف دیگر بزرگی ابعاد تبلیغاتی که در استادیومها حضور دارند نیز باعث میشود تا مخاطب بیشتر تحتتأثیر تبلیغ برند شما قرار بگیرد. در سالهای اخیر در طراحی استادیومها به امر تبلیغات توجه بیشتری میشود تا تعداد بیشتری از این نوع تبلیغات را ارائه دهند.
تبلیغات محیطی لیگ ۲۳ در اختیار سازمان لیگ
چندی پیش اعلام شد که با توجه به اعلام آمادگی نکردن باشگاهها برای اجرای تبلیغات محیطی لیگ بیستوسوم، اجرای این تبلیغات بهطور کامل در اختیار سازمان لیگ فوتبال قرار گرفت. سازمان لیگ فوتبال ایران برای تعیین مجری تبلیغات محیطی لیگ بیستوسوم سه دوره مزایده برگزار کرد که آخرین مرحله فراخوان آن در تاریخ ۲۱ فروردین اطلاعرسانی شد. از آن جایی که در دو فصل اخیر لیگ برتر فوتبال، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهان اجرای تبلیغات محیطی بازیهای خانگیشان بودند، سازمان لیگ فوتبال در سه مرحله فراخوان، به باشگاههایی که اساسنامهشان اجازه اجرای تبلیغات محیطی را میداد، اعلام کرد که در مزایده شرکت کنند. با این حال حتی استقلال و پرسپولیس هم در مزایده تعیین مجری تبلیغات محیطی لیگ بیستوسوم شرکت نکردند تا به این ترتیب، تبلیغات محیطی فصل آینده لیگ برتر بهطور کامل در اختیار سازمان لیگ فوتبال قرار بگیرد.
ارزش تبلیغات محیطی لیگ ۲۳ مشخص شد
آخرین خبر در این رابطه نشان میدهد، براساس کارشناسی صورت گرفته برای ارزشگذاری تبلیغات محیطی لیگ بیستوسوم، ارزش تبلیغات محیطی امسال مشخص شد. به گزارش ایسنا، با اینکه حق پخش تلویزیونی مهمترین راه درآمدزایی باشگاههای فوتبال است اما در لیگ برتر ایران، این پول به باشگاهها نمیرسد تا آنها از مهمترین حقشان محروم شوند. در حالحاضر سازمان لیگ فوتبال به دنبال شناسایی شرکتهای متقاضی پخش برخط بازیهای لیگ برتر است تا با واگذاری این مدل حق پخش، بخشی از حق از دست رفته فوتبال را زنده کند. در چنین شرایطی تبلیغات محیطی بازیهای لیگ برتر به مهمترین راه درآمدزایی باشگاههای ایرانی تبدیل شده است. طی سه فصل گذشته، ارزش تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال به ۱۸۰ میلیارد تومان هم رسید اما پس از اینکه استقلال و پرسپولیس سهمشان را از سفره تبلیغات محیطی جدا کردند، ارزش تبلیغات محیطی لیگ برتر به ۱۷۰ میلیارد تومان در لیگ بیستودوم کاهش پیدا کرد. با این حال سازمان لیگ فوتبال برای لیگ بیستوسوم به دنبال اجرای یکپارچه تبلیغات محیطی لیگ برتر است. در همین راستا، پیگیری ایسنا نشان میدهد که براساس کارشناسیهای صورت گرفته، ارزش تبلیغات محیطی لیگ بیستوسوم ۲۳۰ میلیارد تومان ارزیابی شده و باشگاهها با توجه به رتبهای که در پایان لیگ پیشرو قرار میگیرند، میتوانند بخشی از این ۲۳۰ میلیارد تومان را به دست بیاورند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.