رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی، گفت: آسفالت لاستیکی در جادههای بینشهری کشور، برای نخستینبار در بخشی از جاده سبزوار- نیشابور این استان استفاده شد. به گزارش مناقصهمزایده، حمیدرضا ملکجعفریان؛ افزود: قیر موجود در این آسفالت حاوی پودری لاستیکی است که به وسیله یک شرکت دانشبنیان ایرانی تولید شده و […]
رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی، گفت: آسفالت لاستیکی در جادههای بینشهری کشور، برای نخستینبار در بخشی از جاده سبزوار- نیشابور این استان استفاده شد. به گزارش مناقصهمزایده، حمیدرضا ملکجعفریان؛ افزود: قیر موجود در این آسفالت حاوی پودری لاستیکی است که به وسیله یک شرکت دانشبنیان ایرانی تولید شده و هماکنون در سه کیلومتر از جاده سبزوار-نیشابور استفاده شده است. وی اضافه کرد: پودر لاستیکی در قیر این آسفالت موجب افزایش کیفیت و دوام سطح آسفالت جاده شده و طول عمر راه را افزایش میدهد. رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی، گفت: هماکنون نمیتوان درباره میزان افزایش طول عمر آسفالت جادهها با این روش جدید اظهارنظر کرد و نیاز است تا مسیر آسفالت شده مورد بررسی قرار گیرد اما بهطور قطع عمر این آسفالت دانشبنیان از نمونههای کنونی بیشتر است. ملک جعفریان؛ افزود: در این روش علاوه بر این که طول عمر جاده و به تبع آن ایمنی راه افزایش مییابد در این روش دانشبنیان جدید به حفظ محیطزیست نیز کمک میشود. وی ادامه داد: تاکنون استفاده از آسفالت لاستیکی در جادههای درونشهری از جمله مسیرهای بی. آر. تی اتوبوس استفاده شده بود اما از این آسفالت در جادههای بینشهری برای نخستینبار در راههای خراسانرضوی استفاده شد. رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسانرضوی، گفت: در مجموع ۹ کیلومتر از جاده سبزوار-نیشابور طی هفتههای آینده آسفالت لاستیکی خواهد شد. خراسانرضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راهها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
دیدگاه بسته شده است.