اسپم‌ها، مهمان همیشگی یاهو و گوگل

اسپم‌ها، مهمان همیشگی یاهو و گوگل با استفاده از ارایه‌دهندگان رایگان خدمات ایمیلی مانند یاهو و گوگل، نمی‌توانید انتظار داشته باشید هرگز اسپم دریافت نکنید، بنابراین یا باید اسپم‌‌ها را مسدود کرده و یا سرویس خود را عوض کنید. به گزارش ایسنا، اسپم‌‌ها (هرزنامه‌ها) ایمیل‌هایی هستند که از طرف دوستان و آشنایان شما فرستاده نشده‌اند […]

اسپم‌ها، مهمان همیشگی یاهو و گوگل

با استفاده از ارایه‌دهندگان رایگان خدمات ایمیلی مانند یاهو و گوگل، نمی‌توانید انتظار داشته باشید هرگز اسپم دریافت نکنید، بنابراین یا باید اسپم‌‌ها را مسدود کرده و یا سرویس خود را عوض کنید.

به گزارش ایسنا، اسپم‌‌ها (هرزنامه‌ها) ایمیل‌هایی هستند که از طرف دوستان و آشنایان شما فرستاده نشده‌اند و در واقع به نوعی مزاحم به شمار می‌روند که از طرف کسانی که آدرس ایمیل شما را داشته باشند، فرستاده می‌شوند و سرویس‌های تأمین‌کننده ایمیل مانند یاهو، گوگل و مایکروسافت میلیارد‌ها ایمیل اسپم را روزانه فیلتر می‌کنند و تنها تعداد کمی از اسپم‌‌ها از این فیلتر‌ها عبور می‌کنند و ۵ تا ۲۰ اسپم در طول روز، عددی غیرطبیعی نیست.

شما ممکن است سهواً ایمیل‌های اسپم را باز کنید. اگر سیستم ایمیل شما دارای یک «پنجره پیش نمایش» (preview pane) است، زمانی که شما هر ایمیل را انتخاب و یا از روی آن حرکت کنید، به‌طور خودکار باز می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از باز شدم اسپم‌ها، می‌توانید به بخش تنظیمات رفته و پنجره پیش نمایش ایمیل یاهو را خاموش کنید.

توجه داشته باشید که مسدود کردن اسپم‌ها، آن‌ها را حذف نمی‌کند. هنگامی که سرویس ایمیل، ایمیل‌های اسپم را فیلتر می‌کند و هنگامی که شما آن‌ها را به عنوان اسپم گزارش می‌کنید، آن‌ها به پوشه اسپم یا ایمیل‌های ناخواسته منتقل می‌شوند و اگر شما پوشه را برای ایمیل‌های مشروع بررسی کنید، می‌توانید آن‌ها را در آنجا ببینید.

اگر شما از طریق فرایند خودکار حذف ایمیل‌های اسپم برای زمانی که دریافت می‌شوند استفاده کنید، آن‌ها به سطل زباله منتقل می‌شوند. البته اگرچه بعید است باز هم آن‌ها را ببینید، اما اسپم‌‌ها هنوز هم وجود دارند و تنها زمانی حذف خواهند شد که شما پوشه سطل زباله را خالی کنید که البته ارایه‌دهنده خدمات ایمیل شما این کار را به‌طور منظم انجام می‌دهد.

در غیر این صورت، با برگرداندن ایمیل‌های اسپم به منبعشان و یا تلاش برای انتقام از فرستنده، خود را به زحمت نیندازید. زیرا ممکن است آدرس جعلی باشد و حتی اگر فرستندگان اسپم از یک نشانی ایمیل واقعی استفاده کرده باشند، شما تنها یک کار بیهوده کرده‌اید.

مشکلات پشتیبانی

دلیلی برای ناراحتی درباره عدم پشتیبانی یاهو وجود ندارد. اول این‌که این شرکت در تلاش است از ورود اسپم جلوگیری کند و اگر در یک ناحیه خاص شکست می‌خورد، شما می‌توانید با گزارش ایمیل‌های اسپمی که دریافت می‌کنید به آن کمک کنید. با این حال، به یاد داشته باشید فیلترهای اسپم برای صد‌ها میلیون نفر از مردم کار می‌کنند، نه فقط برای شما.

 

دوم، ایمیل یاهو یک سرویس رایگان است و ارایه پشتیبانی انسانی برای میلیون‌‌ها نفر از مردم برایش صرفه اقتصادی ندارد و این موضوع برای گوگل، مایکروسافت و سایر ارایه‌دهندگان خدمات آنلاین با حجم بالا نیز صدق می‌کند. بنابراین اگر شما پشتیبانی شخصی می‌خواهید، بهتر است در سرویس‌هایی که هزینه دارند، مانند FastMail ثبت‌نام کنید.