برگزاری مناقصه برای راه‌اندازی سامانه فرهنگی دانشجویان

پس از مراحل نهایی تهیه RFP صورت می‌پذیرد برگزاری مناقصه برای راه‌اندازی سامانه فرهنگی دانشجویان معاون فرهنگی‌ و دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن‌پژوهی برای دانشجویان، استادان و کارکنان، از تدوین «نقشه راه پژوهش‌های طب و سلامت» خبر داد. به گزارش مهر به نقل از مفدا، محمدرضا فراهانی، در نشست مجمع […]

پس از مراحل نهایی تهیه RFP صورت می‌پذیرد

برگزاری مناقصه برای راه‌اندازی سامانه فرهنگی دانشجویان

معاون فرهنگی‌ و دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن‌پژوهی برای دانشجویان، استادان و کارکنان، از تدوین «نقشه راه پژوهش‌های طب و سلامت» خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از مفدا، محمدرضا فراهانی، در نشست مجمع کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور، با بیان اهمیت و جایگاه معارف قرآنی در پیشبرد اهداف کشورمان، گفت: جایگاه کنونی قرآن کریم در کشور تا اندازه زیادی مرهون درایت و آینده‌پژوهی رهبر معظم انقلاب اسلامی از ۵۰ سال پیش تاکنون است.

فراهانی با تأکید بر این‌که کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، باید گزارشی از حجم عملیات یک سال گذشته خود در اختیار داشته باشند تا بتوان بر مبنای آن به آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی پرداخت، گفت: RFP سامانه جامع گزارش‌گیری و ثبت اطلاعات کانون‌‌‌ها و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی نهایی شده است و طراحی این سامانه در مرحله اعلام مناقصه و اجرا قرار دارد.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این سامانه، ضمن گزارش‌گیری از فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام کانون‌‌‌ها می‌توانیم برای دانشجویان و کانون‌های فعال، امتیازات خوبی در نظر بگیریم؛ این سامانه در چندماه آینده عملیاتی می‌شود و مسؤولان کانون‌‌‌ها باید تا آن زمان اطلاعات مربوط به فعالیت کانون‌هایشان را گردآوری و دسته‌بندی کنند.

نقشه راه پژوهش‌های میان‌رشته‌ای طب و قرآن تدوین می‌شود     

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه با تأکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های قرآن‌پژوهی، گفت: متأسفانه در این زمینه و به خصوص در موضوعات مربوط به طب و قرآن، کار چندانی صورت نگرفته و یا اگر اقدامی شده است درخور شان و جایگاه قرآن نبوده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های روش‌شناسی و قرآن‌پژوهی باید از اولویت‌های این حوزه در دانشگاه‌ها باشد و از مواردی است که به صورت جدی از کانون‌‌‌ها می‌خواهیم به آن ورود کنند.

فراهانی خاطرنشان کرد: تاکنون نقشه راهی در خصوص پژوهش‌های مرتبط با حوزه طب و قرآن نداشته‌ایم که این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است و در حال بررسی و تدوین این نقشه راه هستیم.

وی با بیان این که پژوهش‌های میان رشته‌ای مرتبط با قرآن کریم در بسیاری رشته‌ها از پیشینه خوبی برخوردار است، گفت: این پژوهش‌ها در زمینه طب بیش‌تر تأسیسی است و در بسیاری از موضوعات مرتبط با این حوزه مطالعه و تحقیقات چندانی صورت نگرفته است که نشان از اهمیت دو چندان ورود صحیح و درست به این حوزه دارد.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در زمینه‌های گوناگون از جمله طب و قرآن همکاری و همراهی گروهی عالمان دینی با متخصصان حوزه طب را می‌طلبد، از سویی نباید مانع ورود دیگر علاقه‌مندان به این فضا شویم؛ در هر دو حال تنظیم نقشه راه یاد شده کمک شایانی به کیفی‌تر شدن مطالعات این حوزه می‌کند.