مجلس دهم به دنبال تسهیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی باشد

  کم‌تر از ۳ درصد سرمایه‌گذاری‌های جهان را به خود اختصاص داده‌ایم این درحالی است که امارات متحده‌عربی در این جدول جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد زیرا مقامات این کشور از تصمیم‌های خلق‌الساعه و تصمیم‌های یک شبه خودداری می‌کنند. عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص ویژگی‌های نمایندگان مجلس دهم […]

 

کم‌تر از ۳ درصد سرمایه‌گذاری‌های جهان را به خود اختصاص داده‌ایم این درحالی است که امارات متحده‌عربی در این جدول جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد زیرا مقامات این کشور از تصمیم‌های خلق‌الساعه و تصمیم‌های یک شبه خودداری می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص ویژگی‌های نمایندگان مجلس دهم گفت: به عنوان یک فعال اقتصادی انتظار دارم که کاندیداهای راه یافته به مجلس دهم قائل به برنامه‌ریزی باشند خصوصاً در تصویب برنامه ششم همگام با دولت قدم‌بردارد.

علی شریعتی ادامه‌داد: طرح‌هایی که از طرف دولت به مجلس ارایه می‌شود باید کاملاً بررسی شود و ما مخالف چنین امری نیستیم اما بهتر این است که یا به کلیات طرح رأی داده شود یا به صورت کلی آن را رد کنند. این طرح‌ها دارای بار کارشناسی است و به صورت یک پکیچ کامل طرح‌ریزی شده است اگر قسمتی از آن حذف شود بار فنی و اجرایی طرح از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به انتقادهایی نسبت به حضور هیأت‌های خارجی و بی‌ثمر بودن حضور آن‌‌ها گفت: آخرین مرحله در یک سرمایه‌گذاری انتقال پول است. ما باید این را در نظر داشته باشیم طی این سال‌ها هجمه زیادی بر علیه کشور ما بود و تبلیغات علیه کشور ما بوده است. برای بازسازی فضا نیاز به‌کار فرهنگی داریم.

شریعتی ادامه‌داد: وقتی فردی در جامعه‌ای یا مکانی راحت نباشد نمی‌تواند حرف بزند چه برسد به این‌که پول خرج کند بر همین اساس مجلس دهم باید قوانینی را به تصویب برساند که فضای کسب ‌و کار را راحت کند و با در نظر گرفتن سیاست‌های خصمانه دشمنان از جمله نفوذ و دیگر مسایل زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی مهیا کند.