معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس چیست؟

رئیس اداره ناشران سازمان بورس، درباره معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مهر، امیر طایفه‌ابراهیمی؛ رئیس میز رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس، گفت: قابلیت اتکاء یکی از مواردی است که در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود، در سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بحث رتبه‌بندی وجود نداشت. ابراهیمی؛ افزود: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای […]

رئیس اداره ناشران سازمان بورس، درباره معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مهر، امیر طایفه‌ابراهیمی؛ رئیس میز رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس، گفت: قابلیت اتکاء یکی از مواردی است که در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود، در سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بحث رتبه‌بندی وجود نداشت. ابراهیمی؛ افزود: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای معیارهایی ناشران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند، پیش‌نویس دستورالعمل بر مبنای سه مبنای شفافیت اطلاعاتی یعنی اطلاعات شرکت‌ها به‌روز باشد و دقت در ارسال اطلاعات بیشتر باشد و استفاده از ابزار نوین امتیاز ویژه‌ای دارد و موارد تشویقی و تنبیهی همزمان وجود دارد، حاکمیت شرکتی و شرکت‌هایی که این فاکتور را رعایت کرده باشند می‌توانند امتیاز بگیرند. ولی‌ا… جعفری؛ رئیس قسمت ناشران سازمان بورس هم، در ادامه گفت: قسمت سوم بیشتر جنبه تشویقی داشته و ناشری که بتواند از ابزارهای نوین استفاده کند و زودتر از موعد اطلاعات را منتشر کند امتیاز بیشتری می‌گیرد. جعفری؛ افزود: در قانون هفتم توسعه پیشنهادهایی برای معافیت‌های مالیاتی برای ناشران برتر داده شده است. این رتبه‌بندی در صورت اجرایی شدن رقابت را در بازار ایجاد کرده و تخلف را خواهد کاست. جعفری؛ در پاسخ به این سؤال درباره اینکه شرکتی ممکن است زیان‌ده باشد و در شرکت‌های برتر وجود داشته باشد، گفت: سودآوری یکی از ملاک‌های انتخاب‌های ناشران برتر بوده و شرکتی که زیان‌ده باشد نمی‌تواند جزء ناشران برتر باشد. سازمان بورس برای ناشران برتر امتیازهای خوبی در نظر خواهد گرفت.