رئیس اداره ناشران سازمان بورس، درباره معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مهر، امیر طایفهابراهیمی؛ رئیس میز رتبهبندی ناشران سازمان بورس، گفت: قابلیت اتکاء یکی از مواردی است که در رتبهبندی لحاظ میشود، در سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بحث رتبهبندی وجود نداشت. ابراهیمی؛ افزود: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای […]
رئیس اداره ناشران سازمان بورس، درباره معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مهر، امیر طایفهابراهیمی؛ رئیس میز رتبهبندی ناشران سازمان بورس، گفت: قابلیت اتکاء یکی از مواردی است که در رتبهبندی لحاظ میشود، در سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بحث رتبهبندی وجود نداشت. ابراهیمی؛ افزود: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای معیارهایی ناشران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند، پیشنویس دستورالعمل بر مبنای سه مبنای شفافیت اطلاعاتی یعنی اطلاعات شرکتها بهروز باشد و دقت در ارسال اطلاعات بیشتر باشد و استفاده از ابزار نوین امتیاز ویژهای دارد و موارد تشویقی و تنبیهی همزمان وجود دارد، حاکمیت شرکتی و شرکتهایی که این فاکتور را رعایت کرده باشند میتوانند امتیاز بگیرند. ولیا… جعفری؛ رئیس قسمت ناشران سازمان بورس هم، در ادامه گفت: قسمت سوم بیشتر جنبه تشویقی داشته و ناشری که بتواند از ابزارهای نوین استفاده کند و زودتر از موعد اطلاعات را منتشر کند امتیاز بیشتری میگیرد. جعفری؛ افزود: در قانون هفتم توسعه پیشنهادهایی برای معافیتهای مالیاتی برای ناشران برتر داده شده است. این رتبهبندی در صورت اجرایی شدن رقابت را در بازار ایجاد کرده و تخلف را خواهد کاست. جعفری؛ در پاسخ به این سؤال درباره اینکه شرکتی ممکن است زیانده باشد و در شرکتهای برتر وجود داشته باشد، گفت: سودآوری یکی از ملاکهای انتخابهای ناشران برتر بوده و شرکتی که زیانده باشد نمیتواند جزء ناشران برتر باشد. سازمان بورس برای ناشران برتر امتیازهای خوبی در نظر خواهد گرفت.
دیدگاه بسته شده است.