۹۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند

۹۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند بیش از ۹۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند، یک‌سری از درمان‌ها در مراحل اولیه بدون دارو بوده و یک‌سری با داروهای ساده و سری دیگر با جراحی و نهایتاً تنها حدود ۳۰ درصد آن‌ها با روش‌های ART قابل درمان هستند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدجلال‌حسینی، رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری […]

۹۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند

بیش از ۹۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند، یک‌سری از درمان‌ها در مراحل اولیه بدون دارو بوده و یک‌سری با داروهای ساده و سری دیگر با جراحی و نهایتاً تنها حدود ۳۰ درصد آن‌ها با روش‌های ART قابل درمان هستند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدجلال‌حسینی، رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری و رییس نهمین کنگره تازه‌های باروری و ناباروری و اولین کنگره ناباروری مردان گفت: کنگره باروری و ناباروری به مدت ۹ سال است با موضوعات بهداشت باروری برگزار می‌شود و موضوع بسیار مهمی است که به جمعیت کشور متصل است.

وی در ادامه گفت: بهداشت باروری از یک طرف دیگر هم به فرزند سالم خانواده سالم وصل است و امسال به دلیل پر اهمیت بودن، به دو مبحث جمعیت و جمعیت سالم پرداخته‌ایم.

این فلوشیپ تخصصی اورولوژی ترمیمی تأکید کرد: علت این‌که امسال به مبحث جمعیت ناباروی مردان پرداخته‌ایم این است که بحث باروری جزو سیاست‌های کشوری قرار گرفته و از دیدگاه‌های مختلف مردمی، علمی و اجتماعی مطرح است.

حسینی تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما هنوز یک نگاه سنتی وجود دارد و همیشه تقصیر ناباروری برگردن خانم‌ها انداخته می‌شود درصورتی که ناباروری در زوجین ۵۰ -۵۰ است. ما باید این نگرش به سمت خانم‌ها را اصلاح کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه افزود: محور اصلی ما در کنگره نهم بحث ناباروری مردان خواهد بود و در بخش جمعیت هم سعی کرده‌ایم از صاحب‌نظران کشورهای همسایه دعوت به حضور کنیم.

حسینی گفت: بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت، نکوس، رماتیسم و… نقش بسیار مهمی در ناباروری مردان دارند.

وی افزود: موضوع دیگر بحث شیوع انواع سرطان‌ها است که طی سال‌های اخیر بسیار افزایش چشمگیری را داشته است و برای درمان اکثرا تحت درمان‌های شیمیایی و رادیوتراپی قرار می‌گیرند که باعث ناباروری می‌شود و در نتیجه باید برای حفظ باروری از فریز کردن تخمک و اسپرم استفاده کرد که در آینده بتوان صاحب فرزند شد.

رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری تأکید کرد: بیش از ۹۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند، یک‌سری از درمان‌ها در مراحل اولیه بدون دارو بوده و یک‌سری با داروهای ساده و سری دیگر با جراحی و نهایتاً تنها حدود ۳۰ درصد آن‌ها با روش‌های ART قابل درمان هستند.

 

وی در پایان گفت: در درمان ناباروری تنها ۵ درصد از زوجین هستند که هیچ کاری نمی‌توان برایشان انجام داد و برای آن‌ها هم اهدا گزینه مناسبی است و به جرأت می‌توان گفت؛ ناباروری صددرصد قابل فرزندآوری است.