۱۰ هزار خدمت دولتی باعث کاهش هزینههای سربار عمومی شده است عضو هیأت مدیره و معاون توسعه بازار گفت: ما در بیش از ۵ نقطه دنیا در حال سرویس دهی به شبکه بانکداری و پرداخت هستیم و بیش از ۵۰ مشتری که عمدتاً شامل بانکها، شرکتها و سازمانهای دولتی و مؤسسات مالی و اعتباری هستند […]
۱۰ هزار خدمت دولتی باعث کاهش هزینههای سربار عمومی شده است
عضو هیأت مدیره و معاون توسعه بازار گفت: ما در بیش از ۵ نقطه دنیا در حال سرویس دهی به شبکه بانکداری و پرداخت هستیم و بیش از ۵۰ مشتری که عمدتاً شامل بانکها، شرکتها و سازمانهای دولتی و مؤسسات مالی و اعتباری هستند از خدمات توسن استفاده میکنند.
به گزارش مناقصهمزایده، فردوس باقری گفت: توسن خلیجفارس تمرکز اصلیاش بر ایجاد دیتاسنتر و زیرساختهای خدمات و فناوری اطلاعات است، مجموعه TLS ارایه راهکارهای بزرگ مقیاس به شبکه بانکی را برعهده دارد، سیمرغ تجارت، به شبکه پرداخت خرد کشور خدمات ارایه میدهد، دادهکاوان، بر روی هوش تجاری و سیستمهای کشف تقلب و تحلیل داده کاوی تمرکز دارد، مجموعه سها بر پلتفرم بلیط الکترونیک شهر تهران متمرکز است که بیش از ۱۲ میلیون شهروند مخاطب آن هستند و بیش از ۵ میلیون تراکنش روزانه در شبکه پرداخت خرد کشور را شامل میشود.
باقری در ادامه گفت: در سال ۱۳۸۷ نرمافزارهای ما برای بانکها مبتنی بر شعب و بعد مبتنی بر سرپرستیها و بعداً بهصورت یک core متمرکز مستقر شده بود، اما با تغییراتی که در روند تکنولوژی اتفاق افتاد، عملکرد توسن به تنهایی برای شبکه بانکی کشور کافی نبود به همین دلیل با مکانیزمهایی که برای خلق ارزشافزوده لازم بود، سرویس های جدیدی به نظام بانکی ارایه شد تا آنها بتوانند راهکارهای خود را توسعه دهند. در این مسیر ظرف ۳ سال گذشته در توسن کارهایی انجام شد تا ما بتوانیم یک بستر منعطف برای شبکه بانکی ایجاد کنیم.
امروز علاوه بر خدمات قبلی سرویسهای موجود در core تحت عنوان سرویس اتومیک در لایه نرمافزار به سرویسهای توسن اضافه و در نظام بانکی مستقر شده است.
باقری خبر داد: ۳ شرکت از مهمترین ارایهدهندگان خدمات ERP ایران زمینه اتصال به پلتفرم توسن را فعال کردهاند و ۱۰ استارتآپ فینتک هم در توسنبوم به سیستم نوآوری باز توسن متصل شدهاند.
باقری با بیان اینکه بزرگترین پروژه در حوزه دولت الکترونیک، پروژه GSB است که به عنوان ظرفیت قابل استفاده در نظام بانکی کشور جهت تسهیل شبکه پرداختهای دولتی مطرح است، ادامه داد این ظرفیت وجود دارد تا از طریق همکاری اپراتورها و بانکها، ارایه سرویس پرداخت آنلاین را در شبکه خدمات دولتی در سوئیچ GSB عرضه کنیم، همانطور که امروز ۱۰ هزار خدمت دولتی بهصورت متمرکز قابل ارایه است که باعث کاهش هزینههای سربار عمومی و ارتقای کیفیت خدمات عمومی شده است.
به گفته باقری، هلدینگ توسن مجوز راهاندازی MVNO را نیز کسب کرده است و تلفن همراه نیز در کانون توجه سرویسهای توسن قرار دارد.
باقری در انتها گفت: در ۸ سال گذشته با مشارکت با بانکها و دستگاههای متولی کشور، توسن در زنجیره خلق ارزشافزوده بانک تجارت، بانک شهر، بانک سامان و در آخر پست بانک نقشآفرینی کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.