انتقاد از تحصیلات غیرمرتبط دانش آشتیانی با وزارت آموزش و پرورش حشمتا…فلاحتپیشه به عنوان مخالف با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شروع بحثم را با گلایهای از رییسجمهور آغاز میکنم. دید ترمیمی شما خوب است، اما باید آسیبشناسانه باشد. مشکلات اساسی کشور در شرایط کنونی در حوزه اقتصاد و مفاسد اقتصادی بیش از تحریمها […]
انتقاد از تحصیلات غیرمرتبط دانش آشتیانی با وزارت آموزش و پرورش
حشمتا…فلاحتپیشه به عنوان مخالف با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شروع بحثم را با گلایهای از رییسجمهور آغاز میکنم. دید ترمیمی شما خوب است، اما باید آسیبشناسانه باشد. مشکلات اساسی کشور در شرایط کنونی در حوزه اقتصاد و مفاسد اقتصادی بیش از تحریمها به کشور آسیب رسانده که باید در این حوزه ترمیم صورت گیرد.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم اسلامآباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبتها در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید صنفی باشد و وارد موضوعات سیاسی نشود، افزود: اولین دلیل مخالفت من با وزیر پیشنهادی این است که تحصیلات دانشآشتیانی به آموزش و پرورش مربوط نمیشود و فضای فکری وزیر آموزش و پرورش باید با مدیریت وی در این وزارتخانه همخوان باشد. مهندسی ساختمان، راه و سازه تا زلزله با وزارت آموزش و پرورش همخوانی ندارد.
فلاحتپیشه با اشاره به سوابق کاری دانشآشتیانی ادامه داد: سوابق کاری شما عمدتاً مربوط به حوزهای غیر از آموزش و پرورش است و در برخی زمینهها همانند مجتمع مفید که فعالیت آموزش و پرورشی داشتهاید در میان غیرانتفاعیها اثرات منفی به جای گذاشتهاید و به اصل ۳۰ قانون اساسی در این خصوص عمل نکردهاید که سبب شده از آموزش دولتی دور شویم.
وی با بیان اینکه جای آموزش دولتی در برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خالی است، یادآور شد: در برنامههای کاری هر جا که وعده داده شده برنامه عملیاتی ذکر نشده است و شما در تحصن، فتنه و تحریم انتخابات نقش داشتهاید.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آموزش و پرورش وزارتخانهای حساس است و سیاسی شدن آن به ضرر کشور است، افزود: از آنجا که دانشآشتیانی با بدنه وزارت آموزش و پرورش آشنایی ندارد، نمیتوان امیدی به رفع مشکلات این وزارتخانه داشت؛ برخی که با پاداش چند صد میلیونی بازنشسته میشوند، چطور میتوانند درد معلمان بازنشسته را درک کنند.
فلاحتپیشه خطاب به رییسجمهور ادامه داد: برای معرفی وزیر آموزش و پرورش باید از بدنه این وزارتخانه فردی انتخاب میشد که درد صنفی داشته باشد.
وی با اشاره به صفحه ۵ برنامه دانشآشتیانی اظهار کرد: بررسی صفحه ۵ و مقایسه آن با برنامه وزرای گذشته متوجه شدم که فقط در این برنامه شعار ذکر شده است و هیچ طرح عملیاتی برای تحقق این شعارها آورده نشده است و وضعیت کرامت و درآمد معلمان در این برنامه مشخص نیست که این سبب شکاف بیشتر آنها با سایر اقشار جامعه میشود و حتی برخی دستورات رأس وزارتخانه در بدنه وزارت آموزش و پرورش اجرا نمیشود.
فلاحتپیشه افزود: برخی مدیرانی که بخش اعظم خانواده آنها خارج از ایران درس خوانده و زندگی کردهاند نمیتوانند مدیر موفقی در کشور باشند. چگونه این افراد میتوانند برای کشور تصمیم مناسب اتخاذ کنند؟
وی با اشاره به صفحه ۲۰ و ۳۰ برنامه ارایه شده دانش آشتیانی به مجلس ادامه داد: در این صفحات ذکر شده که براساس تعهدات بینالمللی در وزارت آموزش و پرورش برنامهریزی میکنیم که تعهدات بینالمللی شامل یونیسف، یونسکو و سایر نظامهای لائیک غربی میشود و این بدین معناست که وزارت آموزش و پرورش براساس نظامهای لائیک غربی شکل میگیرد.
فلاحتپیشه بیان کرد: اجرای تفکر خانم ماریامونتهسوری که هر محصلی که هر چیزی را در مدرسه تجربه کند برای نظام آموزش کشور خطرناک است، در کشور اسلامی باید مضامین اسلامی اجرا شود نه تعهدات بینالمللی که در متون ما تأثیر منفی ایجاد کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.