پاسخ معاون وزیر راه به گلایه پیمانکاران بخش قیر و آسفالت درخصوص آیین‌نامه‌های مناقصاتی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۸ واحد قیرسازی غیرمجاز در بازار فعالیت می‌کنند، گفت: امروز با مازاد بیش از ۱۰۰ میلیون تن تولید آسفالت در کشور مواجه هستیم. به گزارش ایلنا، داوود کشاورزیان در هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت با بیان این‌که مهم‌ترین هدف از برگزاری این همایش‌ها […]

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۸ واحد قیرسازی غیرمجاز در بازار فعالیت می‌کنند، گفت: امروز با مازاد بیش از ۱۰۰ میلیون تن تولید آسفالت در کشور مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، داوود کشاورزیان در هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت با بیان این‌که مهم‌ترین هدف از برگزاری این همایش‌ها ارتقای کیفیت قیر و آسفالت و تولید قیر براساس استانداردهای جهانی است، گفت: تولید قیر باید منطبق با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور انجام شود.

وی با اشاره به فاصله خواسته‌ها و داشته‌های دولت در بخش مالی و اعتباری گفت: انتظار ما از مهندسان و محققان این است که طرح‌هایی با راهکارهای کم هزینه ارایه دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گلایه پیمانکاران از عدم توجه به کیفیت در آیین‌نامه‌‌های مناقصاتی، گفت: متأسفانه در سال‌های دورتر در ارزیابی پیمانکاران بخش قیر و آسفالت، کمیت به کیفیت ارجحیت داشت.

وی ادامه داد: در حالی پیمانکاران گلایه‌مند هستند که ما در حال حاضر می‌توانیم قبل از بازگشایی پاکت ‌مالی به لحاظ فنی پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهیم و حتی قانون این اجازه را می‌دهد که پاکت قیمت را هم در صورت پایین بودن ویژگی‌های فنی پیمانکار باز نکنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که در سال‌های اخیر بیش از ۲۶۰ واحد تولید کننده قیر و آسفالت موفق به اخذ گواهی نامه معتبر از مرکز راه و شهرسازی شده‌اند، گفت: باید کار را به اهل فن سپرد و تنها واحدهایی که گواهی نامه معتبر دارند باید وارد طرح‌های ارایه قیر شوند.

وی همچنین با بیان این‌که استفاده از تانکرهای تک‌جداره برای حمل قیر ممنوع است، گفت: ابلاغیه‌ای برای جلوگیری از حمل قیر توسط تانکرهای تک‌جداره به تمام دستگاه‌های مربوطه ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: براساس ابلاغیه اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرکت‌های حمل‌ونقل اجازه ندارند برای بیش از ۱۵۰ کیلومتر در نیمه اول سال و ۱۰۰ کیلومتر در نیمه دوم سال برای هر کامیون بارنامه صادر کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از افزایش تعداد کارخانه‌های آسفالت در کشور گفت: بیش از ۹۰۰ کارخانه آسفالت با ظرفیت ۱۵۰ میلیون تن تولید در کشور وجود دارد این در حالی است که در بهترین حالت ممکن سازمان حمل و نقل جاده‌ای ۲۰ الی ۲۵ میلیون تن آسفالت نیاز دارد و ۱۰ میلیون تن هم توسط شهرداری‌ها استفاده می‌شود.

 

کشاورزیان از حضور واحدهای قیرسازی غیرمجاز خبر داد و گفت: ۶۲ واحد قیرسازی در کشور وجود دارد که فقط ۱۴ واحد آن مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی هستند و ۴۸ واحد دیگر بدون تأییدیه در بازار فعالیت می‌کنند.