دبیر انجمن مراکز اسقاط، درخصوص احتمال گرانی خودروهای فرسوده با واردات خودرو، گفت: طرح این موضوع شایعه است، تجربه ثابت کرده در صورت واردات، قیمت خودروهای صفر کیلومتر و اسقاطی کاهش مییابد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدامیر احمدی؛ اظهار داشت: قیمت خودروی فرسوده متأثر از نرخ خودروی صفرکیلومتر در بازار است. به بیانی بهتر، به هر […]
دبیر انجمن مراکز اسقاط، درخصوص احتمال گرانی خودروهای فرسوده با واردات خودرو، گفت: طرح این موضوع شایعه است، تجربه ثابت کرده در صورت واردات، قیمت خودروهای صفر کیلومتر و اسقاطی کاهش مییابد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدامیر احمدی؛ اظهار داشت: قیمت خودروی فرسوده متأثر از نرخ خودروی صفرکیلومتر در بازار است. به بیانی بهتر، به هر میزان خودروی صفرکیلومتر رشد قیمت داشته باشد بهازای آن نیز خودروی فرسوده گران میشود. در صورتی که خودروی صفرکیلومتر نیز ارزان شود، به همان مقدار قیمت خودروی فرسوده کاهش مییابد. وی در واکنش خبری مبنی بر اینکه واردات خودرو موجب افزایش قیمت خودروهای فرسوده میشود با تصریح بر اینکه طرح این موضوعات شایعه است، چرا که تجربه ثابت کرده است با واردات خودرو به بازار کشور، قیمت خودروهای صفرکیلومتر و فرسوده کاهش مییابد، افزود: مزید اطلاع قانونگذاران و سیاستگذاران باید اعلام کنم که در سال ۱۳۹۳ که واردات خودروی قابلتوجهی به کشور انجام شد، ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شد. این درحالی است که سال گذشته علیرغم تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو، فقط ۳۵ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شد. اگر قیاسی بین آمار خروج خودروهای فرسوده سال ۱۳۹۳ با سال گذشته انجام دهید، متوجه خواهید شد که یکدهم سالهای واردات خودرو، ناوگان فرسوده از رده خارج شدند. دبیر انجمن مراکز اسقاط، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با افزایش واردات و تولید خودرو آیا کمبود گواهی اسقاط برای فعالان این حوزه ایجاد میشود؟ گفت: تجارب سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ نشان داده است که کمبود از نظر گواهی اسقاط وجود ندارد و در پاسخ به قسمت دوم سؤال شما، باید اعلام کنم که حدود ۴۰ هزار گواهی اسقاط در کشور موجود است. بنابراین مسؤولان نباید نسبت به کمبود گواهی اسقاط یا افزایش قیمت خودروهای فرسوده نگرانی واهی ایجاد کنند.
پس از افزایش قیمت خودروهای داخلی، دو خودروساز بزرگ درآمد ناشی از اصلاح قیمت اخیر محصولات خود را به سامانه کدال بورس اعلام کردند که بر این اساس درآمد ایرانخودرو از این محل در چهار ماه پایانی سال ۶۰ هزار میلیارد تومان و درآمد سایپا ۲۴ هزار میلیارد تومان و مجموع درآمد عملیاتی دو خودروساز […]
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت خودروها توسط خودروسازان، گفت: افزایش قیمت خودروها توسط شرکتهای خودروسازی سایپا و ایرانخودرو به بهانه اضافه کردن آپشن غیرقانونی است. به گزارش فارس، علی جدی؛ افزود: قیمت خودروها در کشور باید توسط شورایرقابت تعیین شود و شرکتهای خودروسازی اجازه قیمتگذاری در […]
دیدگاه بسته شده است.